Dag van het Groninger paard: 35 jaar succesvolle fokkerij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:59

aadburg schreef:
Ik begrijp jullie opmerkingen over het filmpje zeker wel, ik weet alleen niet hoeveel tijd er was om e.e.a. voor te bereiden. Ik zou er niet raar van opkijken als er ineens contact is opgenomen door tv Noord om op heel korte termijn opnames te maken. In dat geval moet je improviseren maar of dat altijd verstandig is is een tweede.

Ik vraag mij ook af in hoeverre de vereniging inspraak heeft gehad wat betreft de getoonde beelden :)
Als ervaren (groninger-) paarden mensen zien wij van alles dat onervaren persoon niet opvalt. Ik weet niet of de producenten van het filmpje ervaring hebben met paarden maar indien dit niet het geval is, is het misschien begrijpelijk dat er minder nette beelden tussen zitten.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:02

aadburg schreef:
koos2015 schreef:
Ik ben per ongeluk bij mijn Groninger beland en wat een fijn paard. Heel veelzijdig paard. Z dressuur en L springen, maar even makkelijk alleen een buitenritje maken na een week rust gaat ook prima. En een echt gentleman in de omgang. Filmpje vind ik ook jammer gemonteerd, juist de conflicten worden getoond.
Ik ga de vereniging een opzoeken, want daar weer ik eigenlijk niks van.

Welke Groninger heb jij als ik vragen mag?

C.artoon voorheen g.omarinus ( van gerlinus)

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:30

koos2015 schreef:
Ik ben per ongeluk bij mijn Groninger beland en wat een fijn paard. Heel veelzijdig paard. Z dressuur en L springen, maar even makkelijk alleen een buitenritje maken na een week rust gaat ook prima. En een echt gentleman in de omgang. Filmpje vind ik ook jammer gemonteerd, juist de conflicten worden getoond.
Ik ga de vereniging een opzoeken, want daar weer ik eigenlijk niks van.

Welke Groninger heb jij als ik vragen mag?[/quote]

C.artoon voorheen g.omarinus ( van gerlinus)[/quote]
Leuk, aan je beschrijving te zien dacht ik al dat het een Gerlinus was! Super veelzijdige en betrouwbare paarden. In de openings post sta ik met onze Gerlinus merrie Bente voor de hooischudder op de foto. Dit was onze eerste Groninger, zij was L2 dressuur L springen, B SGW (L,startgerechtigt) aangespannen naast de hooischudder o.a. ook voor het vliegend tapijt met gillende kinderen er op. Bente loopt nu aangespannen in België en wij fokken nu met merrie's uit de moederlijn van Gerlinus

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:07

Juist omdat veel mensen een beetje genoeg hebben van die ultrasensibele KWPN' ers zou het GrP goed moeten kijken naar de promotie. Zo'n drammerig paard op een filmpje is dan geen reclame, hoe dat filmpje dan ook tot stand is gekomen doet qua PR doeleinden niet ter zake. Buit het kalme karakter maar schaamteloos uit, en vooral: laat het zien!

Jasy

Re: Dag van het Groninger paard: 35 jaar succesvolle fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:25

Mijn merrie staat toevallig ingeschreven bij het IHW, maar kan zo het groninger stamboek in als ik zou willen.
Het zijn super paarden en zeer multifunctioneel inzetbaar.