Politieagente aangevallen na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:38

xRivaldo schreef:
Bang voor aanslagen? Geen publiek meer bij wedstrijden? Oplossing simpel?

I'm out :')

Tja, er werd omgeroepen: "we vragen iedereen de rust te bewaren en het stadion te verlaten".
Zelf ik had vanachter de tv zoiets van: wat dan?!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:38

LadyMadonna schreef:
Zou erg jammer zijn voor het overgrote deel supporters dat gewoon normaal doet en zich gewoon gedraagt....

Tja, bij vrijwel alle andere sporten en evenementen zie je niet of nauwelijks dit soort incidenten.... dit is te vaak, teveel...
Inderdaad jammer voor die mensen, moeten ze wellicht een sport kiezen waar dit 'volk' niet op af komt of gewoon thuis met elkaar, een krat bier en een zak chips gaan zitten... ook gezellig.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:39

Ben het wel met Jasmijn eens. Tuurlijk ben je gewoon een randdebiel als je je zo gedraagt maar die hele actie was ook niet om over naar huis te schrijven. Vind het gewoon dom.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:42

Ninx schreef:
LadyMadonna schreef:
Zou erg jammer zijn voor het overgrote deel supporters dat gewoon normaal doet en zich gewoon gedraagt....

Tja, bij vrijwel alle andere sporten en evenementen zie je niet of nauwelijks dit soort incidenten.... dit is te vaak, teveel...
Inderdaad jammer voor die mensen, moeten ze wellicht een sport kiezen waar dit 'volk' niet op af komt of gewoon thuis met elkaar, een krat bier en een zak chips gaan zitten... ook gezellig.

Nee, gewoon véél harder optreden, zoals in Engeland bijv... Niet alleen een lullig taakstrafje, maar direct een levenslang stadion verbod

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:43

Zoveel mensen hebben gezond plezier met voetbal, en een handjevol verpest het voor iedereen. Dat handjevol staat lallend en brallend aan de kant, en vindt zichzelf waarschijnlijk stoer omdat ze iemand trappen die op de grond ligt. Iemand die haar werk deed, niemand een strobreed in de weg heeft gelegd.

Hopelijk is ze niet ernstig gewond, en komt ze er snel weer (letterlijk ;) ) bovenop

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:45

LadyMadonna schreef:
xRivaldo schreef:
Bang voor aanslagen? Geen publiek meer bij wedstrijden? Oplossing simpel?

I'm out :')

Tja, er werd omgeroepen: "we vragen iedereen de rust te bewaren en het stadion te verlaten".
Zelf ik had vanachter de tv zoiets van: wat dan?!

Oh dat is waar ook. :x

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:48

Het is inderdaad altijd een handje vol die het voor de rest verpest. Er gaan ook genoeg gezinnen naar zo'n wedstrijd die gewoon gezellig een leuk uitje hebben. Als je weet wie de problemen geeft lijkt het me gemakkelijk: stadion verbod voor het leven en daarmee voorkomen dat de probleemmakers problemen in het stadion kunnen maken. Een streng optreden daarin zal wellicht ook voorkomen dat mensen snel gaan meedoen als er iets aan de hand is.

Voor politie is het inderdaad niet tof dat ze een actie in gestuurd worden die aan alle kanten rammelt. Lijkt met niet tof als agent zijnde dat je wel je werk moet uitvoeren, maar de planning daarachter zo slecht is dat zoiets gebeurd. Een bijna onmogelijke opgave.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:49

Van wat ik begrepen had via de diverse nieuwssites had deze 'chaos' niet uit moeten breken, maar kregen de supporters in het P-Vak argwaan door de hoeveelheid politie, zodoende dat de omroeper vroegtijdig omroep het stadion te verlaten (en het, best begrijpelijk, verkeerd omriep waardoor íedereen dus het stadion probeerde te verlaten).

De actie was dus wel goed gecoördineerd opgezet, maar wellicht iets té goed, waardoor het de mist in ging.

Vind het schandalig dat de agente in kwestie toegetakeld is. Maar goed, als je dan leest over harddrugs verbaast dat me niets. Wat mij betreft niet alleen een taakstrafje of 'stadionverbod' maar een keer een stevige straf; een stadionverbod zal ze aan hun reet roesten gok ik.

warwick

Re: Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:04

Wat ik heb begrepen was dat de omroeper alleen vak p had moeten vragen om het stadion te verlaten in de 80ste minuut. Alleen begonnen mensen onrustig te worden en heeft de omroeper verkeerd omgeroepen dat iedereen het stadion moest verlaten.
Natuurlijk is het klote als je midden in een wedstrijd zit en je wordt eruit gestuurd. Maar ik vind het ronduit belachelijk dat je dan maar gaat lopen rellen. Ik las ergens dat ze een paard hebben geslagen met riemen. Hoeveel steken heb je dan in godsnaam los in je bovenkamer. En ook het mishandelen van die agente en het aanvallen van al het politiepersoneel is gewoon voor mij niet te snappen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:27

Heb de beelden ook gezien en vind het te bizar voor woorden.
Hoe het stadion wordt ontruimd staat er dan ook volledig los van. Er valt een agente van een paard omdat het dier struikelt. Geeft dit je als supporter het recht om haar dan maar in elkaar te schoppen? Lijkt me niet!

Arme vrouw ligt nu in het ziekenhuis ter observatie door zulke debielen terwijl ze netjes haar werk deed.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:31

Ze moeten met hun vieze poten eens van de hulpverleners afblijven..
En volgende keer moeten ze vooral die lijnen van de honden wat langer maken, en lekker uit laten halen naar zulke mensen...

Ook al mag dat niet, maar ze moeten met hun poten er van af blijven...

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:53

Als de redactie zich goed had ingelezen had er duidelijk gestaan dat het paard onderuit is gegaan waardoor de agente in kwestie ter val kwam.
Wat er vervolgens gebeurt is natuurlijk nooit goed te praten.

Daarbij was het extreem slecht gecoördineerd. De stadion speaker gaf aan dat iedereen het stadion moest verlaten. Veel vakken waren al leeg toen duidelijk was dat het alleen om vak P ging. Waarna uiteindelijk het hele stadion leeg was en vak P nog in het stadion zat.
Als de politie en gemeente(schuld ligt niet alleen bij de politie) dit anders hadden aangepakt was er een onschuldige man niet overreden door een paard, een onschuldige man niet gebeten door aan hond waardoor die geopereerd moest worden en was een moeder niet met een wapenstok geslagen in het bijzijn van haar kind.

De sfeer in het stadion was juist goed! Het was een leuke wedstrijd voor de supporters! Zonder deze inval was dit nooit gebeurd. Eigenlijk heeft dit dus niks met de voetbal te maken!

dit weet ik uit eerste hand aangezien er meerdere bekenden van mij aanwezig waren waaronder familieleden en daarnaast door het nieuws GOED te lezen!!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:32

En toch; als bv bij een tennistoermooi was omgeroepen dat het hele stadion ontruimd moest worden, waren er geen rellen uitgebroken.
Of bij zwemmen
of bij judo
of bij tafeltennis
of bij paardensport
etc etc

En ongeacht of de actie nu wel of niet goed was uitgevoerd; das geen reden om te rellen........hetzelfde geldt voor met een hele groep op een agente af rennen en dr genadeloos rond te schoppen.

Hoe je het wendt of keert; het is wel altijd dezelfde sport die op deze manier keer op keer weer negatief in het nieuws komt.

Hetzelfde is trouwens aan de hand met ijshockey....maar die sport leeft niet zo hier, dus daar merken we weinig van...in een land als Canada of Rusland bv.....................
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-04-17 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:32

Is het niet in het filmpje te zien hoe het paard struikelt?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:35

ze valt idd zelf, dus niet getrokken...of het paard struikelt kan ik niet goed zien vanwege de andere paarden etc, maar lijkt idd alsof het paard struikelt en half onderuit gaat
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-04-17 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:55

Afbeelding
Hier zie je duidelijk het paard net weer omhoog kruipen. Hij is net ervoor gestruikeld en gevallen.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:57

Adrienne93 schreef:
Als de redactie zich goed had ingelezen had er duidelijk gestaan dat het paard onderuit is gegaan waardoor de agente in kwestie ter val kwam.

Daarbij was het extreem slecht gecoördineerd. De stadion speaker gaf aan dat iedereen het stadion moest verlaten. Veel vakken waren al leeg toen duidelijk was dat het alleen om vak P ging. Waarna uiteindelijk het hele stadion leeg was en vak P nog in het stadion zat.
Als de politie en gemeente(schuld ligt niet alleen bij de politie) dit anders hadden aangepakt was er een onschuldige man niet overreden door een paard, een onschuldige man niet gebeten door aan hond waardoor die geopereerd moest worden en was een moeder niet met een wapenstok geslagen in het bijzijn van haar kind.

De sfeer in het stadion was juist goed! Het was een leuke wedstrijd voor de supporters! Zonder deze inval was dit nooit gebeurd. Eigenlijk heeft dit dus niks met de voetbal te maken!

dit weet ik uit eerste hand aangezien er meerdere bekenden van mij aanwezig waren waaronder familieleden en daarnaast door het nieuws GOED te lezen!!

Ach hou toch op. Het was prima gecoördineerd. Het wordt lastig om een inval buiten wedstrijdtijden te doen als er juist gedurende de wedstrijd drugs wordt verhandeld.
De stadionspeaker maakte een fout door niet alleen vak P te benoemen, maar daar kunnen Gemeente en politie niets aan doen.
43 wikkels harddrugs klaar voor de verkoop. Gebruikte wikkels op de toiletten van vak P en dan nog meerdere hoeveelheden drugs bij bezoekers van vak P.
Reden genoeg dus om het supportershome/rovershol binnen te vallen. Dit is niet de eerste poging om er weer een supportershome van te maken. Een home voor supporters dus niet voor criminelen.

En dan de zogenaamde onschuldige slachtoffers. Meerdere keren werd per megafoon omgeroepen dat iedereen zich diende te verwijderen omdat er anders ernstig geweld werd gebruikt. Niet 1 x maar veel en veel vaker, als je dan met je eigenwijze hoofd vindt dat jij niet weg hoeft te gaan omdat jij niets doet en het recht hebt om daar te blijven staan dan heb je dus inderdaad kans om omver gelopen te worden door een paard of gebeten te worden door een hond.

En dan wordt het zielige verhaal van de vrouw van de gebeten man ook maar gelijk klakkeloos voor waar aangenomen. Manlief stond geheel onschuldig op een parkeerplaats te wachten op zijn vrienden....Ja tuurlijk. Heb je de beelden gezien. Daar stond zoveel stenengooiend volk voor dat die honden daar niet eens konden komen. Maar ja klinkt natuurlijk beter als thuiskomen en zeggen tegen je vrouw dat je met 10 maten een op de grond liggende politieagente in elkaar aan het schoppen was.

Tuurlijk was de sfeer in het stadion goed. De supporters hadden er dan ook niets mee te maken en hadden na afloop van de wedstrijd ook gewoon naar huis kunnen gaan.
Ik ben zelf voetbalsupporter en mijn beide zoons staan bij de harde kern op de tribune. Maar beiden weten donders goed dat ze niet jankend thuis moeten komen als ze zijn gebeten door een hond of een klap met een wapenstok hebben gehad. Dan krijgen ze er van moeders nog een draai om de oren bij. Want dan waren ze ernstig op de verkeerde plek en hebben ze op zeker niet geluisterd naar de vorderingen van de politie.

Het waren stoere mannen geweest als ze die politieagente in bescherming hadden genomen tegen hun bloedproevende schoppende matties. Die trouwens weer niet dapper genoeg waren om op de hondenbrigade te wachten, maar wel met zijn allen inschoppen op een op de grond liggende politieagente. Joh dapper hoor!!

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:51

Je kan je alleen wel gaan afvragen of het wel een taak voor de politie is, om orde te handhaven bij en op een particulier terrein. De voetbal clubs betalen geen cent hiervoor, want anders kunnen ze hun voetballers geen tonnen of meer betalen.
Wat betreft de brigadier gaat het wel, een nachtje observatie en nu thuis en kreupel. Ze is tenslotte ook de jongste niet meer. Dit is inside informatie want het is mijn zuster.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:01

jasmijn16 schreef:
Het hele optreden van de politie gister was een rare actie. Er waren veel mensen in paniek en bang voor een aanslag door de manier waarop er omgeroepen werd dat al het publiek het stadion moest verlaten.

Er werd een man omver gereden door een paard, wat helemaal nergens op sloeg. De beste man stond gewoon ergens en was bezig op zijn mobiel. De agent(e) die dat geflikt heeft mag zich naar mijn mening ook wel even verantwoorden.. .

Politie gaat niet voor niets een charge uitvoeren. Als ze dat doen ben je gewoon weg.
Blijf je staan heb je het gewoon verdiend.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:06

Nico1949 schreef:
Je kan je alleen wel gaan afvragen of het wel een taak voor de politie is, om orde te handhaven bij en op een particulier terrein. De voetbal clubs betalen geen cent hiervoor, want anders kunnen ze hun voetballers geen tonnen of meer betalen.
Wat betreft de brigadier gaat het wel, een nachtje observatie en nu thuis en kreupel. Ze is tenslotte ook de jongste niet meer. Dit is inside informatie want het is mijn zuster.

Dat is echt bijzonder fijn om te horen, maar ook voor haar gaat dan de befaamde uitspraak :" Het is goed gegaan, niet goed gedaan" op. En dat zou eigenlijk niet moeten maar is nu eenmaal de praktijk.

En ik schaar het supportershome net zo onder particulier terrein als de gemiddelde kroeg. Als Satudarah en,/of Saudarah daar de scepter gaan zwaaien wordt dat (terecht) ook niet getolereerd.

Juist in dit geval slaat de weegschaal meer door naar het opruimen van een criminele organisatie vind ik persoonlijk dan naar voetbalgerelateerd geweld, alhoewel het 1 uiteraard een gevolg is van het ander.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:39

Nico1949 schreef:

Sterkte voor jullie beide. Pfff jullie zullen wel geschrokken zijn.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:45

Adrienne93 schreef:

Hoe kan je het nieuws goed lezen als de verschillende media hier al verschillend over berichten.....helaas.

De burgemeester is uiteindelijk degene die een besluit als deze neemt....ik vind het een goede.
Bij zo n wedstrijd heb je het meeste bij een wat je bij elkaar moet hebben.
Die onrust om het stadion heb je in zulke situaties en daarom wegwezen gelijk daar.
De ME ziet niet gelijk t verschil tussen supporters en relschoppers.
De man die omvergekegeld werd, werd vrij snel gezocht om zich te melden. Is gevonden. Heeft wat schrammen maar wilde zelf geen aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:02

Verschrikkelijk wat hier is gebeurd... te belachelijk voor woorden dat deze vrouw in elkaar wordt getrapt terwijl ze netjes haar werk doet. De reacties op Facebook vond ik bijna erger dan het filmpje.. Hoe kan iemand met gezond verstand nu zeggen dat het de schuld van de agente was, dat ze niet mag klagen over verwondingen omdat het risico van het vak is, etc etc. :n

@nico1949 : wat moeten jullie geschrokken zijn! Ik wens je zus heeel veel sterkte, ik hoop dat ze er snel weer bovenop is! :(:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:59

Nico1949 schreef:

Hopelijk heeft je zus algauw geen last meer van haar val.

Wat mij betreft mogen ze het voetbal met supporters wel afschaffen .Meer dan 30 jaar geleden liep ik stagen bij de bereden politie,toen al kwamen de paarden terug met glaswonden van kapot geslagen bierflesjes na een wedstrijd.Leuk hoor,voetbal.

Een echte voetbalfan vind ik mijn 85 jarige vader,na jaren scheidsrechter,voorzitter, organisator van scholen toernooien,trainer van het jeugdvoetbal. zelf jaren gevoetbald tot zijn hersenbloeding daar een eind aan maakte en nu zelfs helpt hij nog bij het voetbal als vrijwilliger.Dan ben je een voetbalfan in hart en nieren . Supporteren voor de grote clubs doet hij thuis voor de tv,geen wedstrijd slaat hij over.Maar nog nooit is hij in een stadion geweest ,hij vond dat te gevaarlijk. Wijs man die vader van mij.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:45

Gelukkig dat ze thuis is en dat het redelijk gaat!

Wat ik ook erg schokkend vond op het filmpje is hoe een man/vrouw aan het eind geraakt wordt door één van de paarden en erg hard valt. Lijkt mij een mislukt geval van: "Kijk, ik was er bij, ik heb het gefilmd!".

In mijn ogen heb je bij zulke gebeurtenissen geen onschuldige omstanders, ieder "normaal" mens volgt de aanwijzingen op en maakt zich uit de voeten.