Slecht Zuid-Amerikaans paardenvlees in Nederlandse bitterbal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: Slecht Zuid-Amerikaans paardenvlees in Nederlandse bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:45

Jup, ik verzin het niet :P

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:46

magda_90 schreef:
Ragdollcat schreef:
Dit is ergerlijk, want paarden zat in NL, dus hop aan de bitterballen van eigen bodem en eigen paarden. En in NL worden het vlees streng gecontroleerd en die uit het buitenland niet...........

De consument wilde die industrie weg hebben toch? Net als met nertsen en plofkippen? Zie hier het resultaat.

Dus moet je het invoeren gaan verbieden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:49

magda_90 schreef:
Ragdollcat schreef:
Dit is ergerlijk, want paarden zat in NL, dus hop aan de bitterballen van eigen bodem en eigen paarden. En in NL worden het vlees streng gecontroleerd en die uit het buitenland niet...........

De consument wilde die industrie weg hebben toch? Net als met nertsen en plofkippen? Zie hier het resultaat.

Zo is het wel.
Alles goedkoper, hiet mag niet want het is zielig.
Maar wel de rommel eten uit andere landen waar ook geen oog voor welzijn is.
Weer 10 punten voor de activisten gescoord. Goed bezig!!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:50

Citaat:
Natuurlijk mag dat! Veluwsland.nl
,zit bij ons dichtbij maar ze versturen ook per post.

We mogen morgen tijdens voedertijd komen kijken en dan gaan ze alles uitleggen :j

Bedankt! Ook voor de andere tips, zag interesse adressen voorbij komen! Ga ik me in verdiepen☺

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:54

Lijkt me ook erg ongezond om deze snacks te eten als die paarden verboden medicijnen krijgen. Hebben we hier geen recht op veilig voedsel (naast dat het super zielig is voor de dieren die daar geslacht worden)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:08

Het kan dus zomaar zijn dat we buut hebben zitten kauwen bij het eten van een bitterbal.

Dood gaan we er vast niet van, maar gezond is anders!

Ik heb het stuk gezien van de week en mijn hart huilde! Eerst de varkens, nu de paarden.

er is maar 1 beest op de wereld en dat is de mens!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:56

Tallie1979 schreef:
Het kan dus zomaar zijn dat we buut hebben zitten kauwen bij het eten van een bitterbal.

Dood gaan we er vast niet van, maar gezond is anders!

Ik heb het stuk gezien van de week en mijn hart huilde! Eerst de varkens, nu de paarden.

er is maar 1 beest op de wereld en dat is de mens!

Hoe gezond een bitterbal uberhaubt?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:09

Tallie1979 schreef:
Het kan dus zomaar zijn dat we buut hebben zitten kauwen bij het eten van een bitterbal!

Misschien geven we nu ook collectief licht in het donker.

Heb je blaasontsteking? Geen kuurtje bij de huisarts maar een vette hap bij de plaatselijke vreetschuur.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:51

Hm daarom mankeer ik nooit wat. Ik eet teveel snacks / medicijnen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:08

oomens schreef:
Hè wat jammer. Juist die van Breti waren altijd zo lekker.

Smaak blijft hetzelfde als ze overgaan op goed vlees.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:30

robert45 schreef:
oomens schreef:
Hè wat jammer. Juist die van Breti waren altijd zo lekker.

Smaak blijft hetzelfde als ze overgaan op goed vlees.

Hoop eigenlijk ook dat ze dat doen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:46

Waarom verbaasd me dit nou helemaal niet.
Dit gebeurd met zo beetje alle producten hier in NL.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:50

Ik heb de uitzending gezien..wat mij opviel was sowieso de paarden mentaliteit in Argentinie. Paarden worden gebruikt voor endurance en polo op een manier waarop ze uitgebuit worden en dan "overeind" gehouden met medicijnen {buut oa dus} totdat ze echt niet meer kunnen of een been breken oid.

Inplaats van dat ze dan ingeslapen worden..gaan ze nog even 48u op transport naar een slachthuis waarbij er gemiddeld 4 paarden omkomen door vertrapping tijdens het transport.
Daar word alles gewoon bij elkaar gegooid met vechtpartijen en verwondingen tot gevolg en sommige paarden die al gewond zijn die niet meer bij de water/voer bak kunnen komen en op die manier een pijnlijke dood sterven.

Ze lieten een paard zien die al lag en waarbij een vogel gewoon uit de wond op zn been aan het eten was..

Als ze dat allemaal overleven worden ze dus geslaagd..het werd niet duidelijk in beeld gebracht maar volgens Radar ging dat ook op een stressvolle manier.

Volgens mij is het belangrijk dat er bij het begin begonnen word in Argentinie en dat is het paarden welzijn uberhaupt verhogen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:29

Heb destijds de aflevering gezien en heb er nog de rillingen van, opgejaagd met agressieve honden, en paard die in de spagaat gleed en gewoon nog meer klappen kreeg, ik word nog misselijk als ik er aan denk. En nu die varkens weer, het is zo vreselijk. Wat ik me wel afvraag, als ik nou biologisch vlees koop, zou dat dan een soort van garantie geven dat deze dieren ook respectvol worden geslacht of zou dat eindproces ook zo met schoppen en slaan gaan als ze pech hebben.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:37

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:27

Shalimar schreef:
Heb destijds de aflevering gezien en heb er nog de rillingen van, opgejaagd met agressieve honden, en paard die in de spagaat gleed en gewoon nog meer klappen kreeg, ik word nog misselijk als ik er aan denk. En nu die varkens weer, het is zo vreselijk. Wat ik me wel afvraag, als ik nou biologisch vlees koop, zou dat dan een soort van garantie geven dat deze dieren ook respectvol worden geslacht of zou dat eindproces ook zo met schoppen en slaan gaan als ze pech hebben.

Daar loopt nu een interessant topic over:
[LZP] wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:28

Elisa2 schreef:
Volgens mij is het belangrijk dat er bij het begin begonnen word in Argentinie en dat is het paarden welzijn uberhaupt verhogen.

Daar kun je weinig invloed op uitoefenen. Het enige dat je echt kunt doen is bepaalde zaken niet kopen/ eten. In je consumptiegedrag laten zien waar je niet achter staat.
Iets wat men niet koopt, kan niet meer vervaardigd worden op die manier.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:42

Shalimar schreef:

Nee, die garantie heb je niet. Een biologisch gehouden dier heeft misschien een beter leven gehad (alhoewel ook biologisch niet per sé heel veel beter betekent), maar heel veel biologisch gehouden dieren worden geslacht in gewone slachthuizen. Dus tenzij je weet waar het dier geleefd heeft én geslacht is, weet je niet wat je eet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:55

Ik ben vannmiddag bij het Veluwsland geweest en ben onder de indruk.

Varkens lopen vrij rond, kunnen kiezen uit buiten of binnen. Binnen een dikke laag stro. Ze spelen, rennen (gekke uurtje), wroeten en zijn ontzettend blij!
Onbeperkt voer, kraamstallen waarbij de biggetjes en zeug vrij rond huppelen.

Vanaf juni gaan ze het land weer op.
Koeien staan al op het land.

Ze brengen ze zelf naar de slager in de paardentrailer een dorp verderop.

We hebben voor 13,00 2 slavinken; 2 rundervinken, 2 runderhamburgers en 2 biefstukken.