Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CaPrIoLe`79 schreef:Het zit hier momenteel vol met teken. De hond heeft gelukkig geen last dankzij haar seresto band. De kat zit steeds helemaal vol, daar moet ik nog iets voor zoeken dat werkt. Bandje is gevaarlijk, want hij is een fanatieke bomenklimmer. Mijn paard rijd ik zonder peesbeschermers in de bossen, want ik heb gemerkt dat het daaronder een super meelift plek voor die engerds is. Het lijken er wel elk jaar meer te worden.
Zus schreef:Erg goed dat de ellende die teken kunnen geven extra onder de aandacht wordt gebracht. Helaas heb ik aan de gevolgen van de ziekte van Lyme mijn twee lieve paardenvriendjes moeten laten inslapen . Sindsdien behandel ik mijn paardjes preventief met een anti tekenmiddel .
Stamper schreef:Ik twijfel even of de mijn paard een teek heeft op d'r zij.
Het is een rare plek, maar beetje grijs, iemand zei dat het een wratje is, alleen lijkt biet écht op de foto's van google.
Zal morgen even fototje hier plaatsen.
simodi schreef:Zus schreef:Erg goed dat de ellende die teken kunnen geven extra onder de aandacht wordt gebracht. Helaas heb ik aan de gevolgen van de ziekte van Lyme mijn twee lieve paardenvriendjes moeten laten inslapen . Sindsdien behandel ik mijn paardjes preventief met een anti tekenmiddel .
Waar behandel jij je paarden mee?
En let echt op voor teken bij je paard! Mijn ruin heeft ook een flinke Lyme besmetting opgelopen helaas waar we nu nog mee bezig zijn om dit onderdeel controle proberen te krijgen ...
simodi schreef:[***] schreef:De eerste teken ook alweer op mijn merrie haar neus ontdekt, vanmiddag inspuiten met een spray en dan is ze weer teekvrij! Vorig jaar had ze er gemiddeld zo'n 8 per dag die ik eraf kon halen
Wat voor spray?
CaPrIoLe`79 schreef:Het zit hier momenteel vol met teken. De hond heeft gelukkig geen last dankzij haar seresto band. De kat zit steeds helemaal vol, daar moet ik nog iets voor zoeken dat werkt. Bandje is gevaarlijk, want hij is een fanatieke bomenklimmer. Mijn paard rijd ik zonder peesbeschermers in de bossen, want ik heb gemerkt dat het daaronder een super meelift plek voor die engerds is. Het lijken er wel elk jaar meer te worden.
rainbow8 schreef:Ik heb goede ervaringen met de tic-clip.. Die hang je aan de halsband.. Je moet ze alleen elke 2 maanden afspoelen en om de 2 jaar vervangen..
Jennyj01 schreef:rainbow8 schreef:Ik heb goede ervaringen met de tic-clip.. Die hang je aan de halsband.. Je moet ze alleen elke 2 maanden afspoelen en om de 2 jaar vervangen..
Heb het net even opgezocht. Werkt het echt zo goed? Of heb jij geen risico huisdier? Mijn moeder heeft echt een stadse hond en die heeft nooit een teek. Het klinkt namelijk heel aantrekkelijk want ik heb er toch altijd weer moeite mee om mijn dieren vergif te geven.
rainbow8 schreef:[/quote]Ik heb goede ervaringen met de tic-clip.. Die hang je aan de halsband.. Je moet ze alleen elke 2 maanden afspoelen en om de 2 jaar vervangen..
Mijn honden lopen elke dag bij een groot meer met bomen, struiken en gras er omheen en 3 keer per week in het bos.. Zowel de kleine als de grote hadden regelmatig last van teken..