Inbeslaggenomen paard niet terug naar Van den Hurk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:12

Precies en daar wringt de schoen. Paard is daar waarschijnlijk neer gezet met de aloude afspraak dat de kosten verrekend worden bij verkoop. Met andere woorden, eigenaar betaalt niets, verkoper verkoopt het paard en houdt een gedeelte van de opbrengst. Lucratieve regeling voor verkoper, want de eigenaar krijgt nooit eerlijk te horen wat het paard nu werkelijk heeft opgebracht en hoeveel wie dus krijgt :D

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:12

hoogendroog schreef:
Precies en daar wringt de schoen. Paard is daar waarschijnlijk neer gezet met de aloude afspraak dat de kosten verrekend worden bij verkoop. Met andere woorden, eigenaar betaalt niets, verkoper verkoopt het paard en houdt een gedeelte van de opbrengst. Lucratieve regeling voor verkoper, want de eigenaar krijgt nooit eerlijk te horen wat het paard nu werkelijk heeft opgebracht en hoeveel wie dus krijgt :D

Inderdaad, dat mensen in dat systeem nog intrappen...... :z :z :z

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:17

Ongelofelijk dat er geen contract is opgesteld bij het plaatsen van het dier daar, dat had dit probleem (waarschijnlijk helemaal) voorkomen. Erg amateuristisch als je het mij vraagt..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:35

troi schreef:
Ongelofelijk dat er geen contract is opgesteld bij het plaatsen van het dier daar, dat had dit probleem (waarschijnlijk helemaal) voorkomen. Erg amateuristisch als je het mij vraagt..

Het probleem is alleen dat juist de amateurs vaak wél die contracten hebben en de professionals niet... Ik merk dat nu ook veel in mijn werk (internationale bemiddeling in paarden), de amateurs/hobbyisten hebben vaak contracten, etc. De professionals juist geen contracten.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:54

Dat wou ik ook net zeggen. Ik heb het idee dat juist de profs 'laks/relaxt' omgaan met dat soort formaliteiten of de vreemdste constructies verzinnen. Meestal zal dat weer in hun voordeel uitpakken en soms zit er een misser tussen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:30

Een werkelijke verkoop overeenkomst is er altijd wel met een heleboel haken en ogen
Maar dit paard stond ter bemiddeling
Waarschijnlijk zoals zo vaak gebeurd in goed vertrouwen en een verrekening bij verkoop .

Maar ergens zal de eigenaar toch moeten kunnen aantonen dat er rekeningen betaald zijn voor dit paard eerder als toen het paard bij Salvador terecht kwam .

Dat t daar sowieso niet geheel zuiver was , was bekend in paardenland
Zeker in die hoek

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:35

Als dat paard geboren is in Heusden dan zal in zijn paspoort steeds dezelfde dierenarts staan die heeft geeent. Dat is wat hij aan kan tonen dat hij al die jaren in zijn bezit is geweest. (wat dus geen bewijs is)
Of rekeningen verder op naam van het paard staan? Ik denk van niet alles op de grote hoop.