Spookrijder schept twee ruiters te paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:00

wwillemijn schreef:
Wauw wat ziet die auto er nog netjes uit na die klap. Ik heb dit zelf meegemaakt, in veel lagere snelheid, maar die auto was weinig meer van over. Als je ziet hoe snel dit gaat hebben alle partijen ontzettend veel mazzel gehad!

Ik zit ook de hele ijd te kijken of dat bonte paard ook niet zelf gedeeltelijk wegspringt.
Het is eigenlijk bijna tegelijk met de klap. Dat moment.
Hij wordt zeker geraakt, maar zou het niet volledig zijn omdat hij probeert weg te komen en dan alsnog flink geraakt wordt?

Hoe zien jullie dat?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:00

Xanthippe schreef:
bruintje123 schreef:
De bestuurder lijkt de auto te parkeren in de berm.

Maar die beroerte, die geloof ik ook niet.
Want direct bij de aanrijding staat hij stil. Zo hard op de rem trappen kan hij dan ook niet lijkt me als hij niet eens op de juiste weg helft kan rijden door zijn beroerte.

Mijn gedacht dus ook!
Daarom dat ik het ingezonden had, ik wou eens horen of er nog iemand zo over dacht.

Gelukkig vallen de verwondingen mee!

Het moment van een beroerte is heel moeilijk te bewijzen. Dat was makkelijker geweest als hij helemaal rechtuit had gereden.
Ik zou eerder denken dat hij onwel wordt door de spanning van de aanrijding.

Met de video is in ieder geval duidelijk wie schuld heeft en vaak is dat al moeilijk genoeg te bewijzen.
Laatst bijgewerkt door BMHP op 07-03-17 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:01

misschien anticipeerden de ruiters nog erop dat de auto rechtdoor zou gaan. En dan is een split-second zo gebeurd natuurlijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:03

Rocamor schreef:
Die voorste ruiter gaat ook echt stilstaan. Wat zou er op zo'n moment door je heen gaan.

Vrijwel niks. Je hebt nog net genoeg bloed in je hersenen om NEEEEE te denken.

Van een beroerte geloof ik ook niks. Als die vos trouwens van mij was zou ik het zadel even goed laten nakijken en voor de kosten daarvan die bestuurder bij z'n lurven vatten.

De bonte vind ik inderdaad ook wegspringen. Ik vind het zo raar dat ze die paarden niet naar het gras daar links sturen. Als je aarzelt: altijd aan de kant. Op het moment dat je aarzelt ben je al de zwakkere verkeersdeelnemer. En als je dan op je paard zit: zelf afstand creëren.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:06

:oo Dat ze niet meer verwondingen en de auto niet meer schade heeft.. Pffft, heel veel mazzel gehad..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:07

het lijkt alsof de bonte mee springt met de klap, vandaar dat hij ook weer op z'n benen kan landen.. denk dat dat zijn redding is geweest, zeer goed reactie en inschattingsvermogen van het eerste paard. als dat paard echt was omgemaaid, dan waren de gevolgen niet te overzien geweest denk ik.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:07

Even een reactie op dat de ruiter van de bonte niets lijkt te doen.
Vergeet niet dat angst verstijft he? Je ziet wat er kan gaan gebeuren en het kan goed dat je daarom helemaal niet reageert.
En daarnaast moet je in een split second handelen, want die auto komt er nog hard aan ook. Je vraagt je af of die stopt en of alsnog uitwijkt en naar welke kant dan? Dus tja.. wat moet je dan? Ik snap heel goed dat de ruiter op de bonte niet 'lijkt' te reageren. Tgaat zo snel.
Eerst denk je 'Wat is dit!?' En dan ben je eigenlijk al te laat.
Dat paard lijkt idd goed te reageren.

Anoniem

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:15

Allemachtig wat heeft die bonte een geluk gehad zeg! Kan der niet over uit eigenlijk en heb het filmpje al meerdere keren zitten te bekijken.

Hoop oprecht dat er toch geen ernstige schade achteraf blijkt te zijn aan de dieren en ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:15

Ik begrijp dat ook heel goed :j Heb een paar keer (spijtig genoeg) in dezelfde situatie gezeten, heb deze situatie ook al aangekaart (is een ruiterroute) maar het erover nadenken duurt blijkbaar lang ... In ieder geval heb ik elke keer geluk gehad dat of de auto kon stoppen, of nog uitwijken, of dat mijn pony het veld in sprong (letterlijk, want de weg is hoger gelegen en er zit een gracht tussen). Maar zelf weet je het op zo'n moment niet meer, je stopt gewoon en hoopt dat de auto ook wat kan doen.

Pony heeft intussen ook schrik van plotseling naderende en snel van achter naderende dingen .. en hij was 300% verkeersmak. Zelf vertrouw ik dat stuk ook voor geen haar meer en vermijdt dit momenteel ook (wat mijn routes beperkt aangezien het vlak aan stal ligt, moet nu echt een hele omweg maken om op hetzelfde punt uit te komen zeg maar). Maarja, hopelijk kan er toch iets aan gedaan worden, al is het maar een bord zodat er toch een paar mensen beseffen dat ze daar paarden kunnen tegenkomen in die bocht .. Heb dit filmpje dan ook maar doorgestuurd, hopelijk helpt het ...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:17

Nee die bonte doet niks. Die wordt vanuit stappen/stilstand geraakt.

Die auto is gewoon nét genoeg de bocht uit zodat het geen frontale klap is maar gedeeltelijk met de zijkant van de auto.

Denk dat het geluk is geweest, dat het geen echte frontale klap is geweest.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 07-03-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:17

:wow: hoe kan dit zonder schade afgelopen zijn!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:31

Ik heb ook in die situatie gezeten alleen dan niet met een auto maar met een spoorwegovergang die net dicht ging op het moment dat mijn paard daar out of control wilde oversteken. En je kunt dan inderdaad niet veel meer doen dan hopen dat het allemaal mee gaat vallen. Alleen heb ik wel zo'n paard wat zichzelf in veiligheid zou brengen als er een auto op 'm af komt. Die gaat niet staan blijven wachten zoals die bonte. Dat paard is veel te braaf.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:33

8)7 :wow: mijn hemel... wat een ongeluk zeg...

Wat vreselijk... maar wat een geluk dat er geen dode gevallen zijn... als dit een frontale botsing was geweest was volgens mij iedereen hartstikke dood...

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:37

:wow: Dat dat bonte paard nog op zijn benen terrecht komt echt ongelofelijk. Wat een engeltjes hebben zij op hun schouders.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:29

Holy shit zeg :oo :oo .

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:33

elenaMM77 schreef:
het lijkt alsof de bonte mee springt met de klap, vandaar dat hij ook weer op z'n benen kan landen.. denk dat dat zijn redding is geweest, zeer goed reactie en inschattingsvermogen van het eerste paard. als dat paard echt was omgemaaid, dan waren de gevolgen niet te overzien geweest denk ik.

Ik dacht dat hij door de lucht vloog door de auto maar het zou best kunnen dat hij sprong.

Het is werkelijk niet te geloven dat ze daar met amper verwondingen vanaf zijn gekomen.

van de auto weet ik niet wat ik moet denken. In eerste instantie geloofde ik ook niet in een beroerte maar als de auto een speciaal systeem heeft kan het best zijn dat hij auttomatisch stopt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:34

Wat een wonder ook dat die ruiter niets ernstig heeft, zo op het wegdek komen! Heftig

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:38

Non de jus! Die hebben mazzel dat ze nog ongeveer heel zijn.

Snap de reactie van de ruiters wel, je verwacht allicht dat de auto nog bijstuurd, wat ie dus niet doet.
Auto had kunnen kiezen weg.. of berm... Maar rijdt vol op ze in.
Ziet er inderdaad uit of bonte nog net soort van zelf aan de kant springt terwijl hij ook net geraakt wordt, maar dat is speculatie.

Hoop nooit in zo'n situatie terecht te komen, pffttttt.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:51

De ruiter van het bonte paard wordt als een lappenpop door de lucht geslingerd %)

Wat een wonder dat dit zonder veel schade is afgelopen!

Een beroerte bij de automobilist kan ik ook moeilijk geloven als ik dit filmpje zie. (en als dat niet het geval was heb ik ook geen goed woord over die automobilist!)

miekie291

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:02

Jemig dat iedereen daar redelijk vanaf is gekomen!!

Van de beroerte geloof ik ook niet. Dan was de auto toch in de bocht gewoon rechtdoor gegaan? Met een beroerte kan je ook niet sturen lijkt me...

Maar ja dat blijft speculatie, het belangrijkste is dat iedereen nog leeft en er zonder al te grote verwondingen vanaf lijkt te komen.

Maar dit is iets wat je nooit mee wilt maken!!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:14

Ik zou zoiets denk ik ook niet verwachten, keurig veiligheidshesje aan, je denkt dat je zichtbaar bent.

Ik vind het echt verschrikkelijk sneu voor de ruiters en hun paarden, zeker dat arme brave bonte beestje, die nog keurig bij zijn baasje blijft staan ook. :(:) Had echt te doen met die arme dieren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:30

bruintje123 schreef:
wwillemijn schreef:
Wauw wat ziet die auto er nog netjes uit na die klap. Ik heb dit zelf meegemaakt, in veel lagere snelheid, maar die auto was weinig meer van over. Als je ziet hoe snel dit gaat hebben alle partijen ontzettend veel mazzel gehad!

Ik zit ook de hele ijd te kijken of dat bonte paard ook niet zelf gedeeltelijk wegspringt.
Het is eigenlijk bijna tegelijk met de klap. Dat moment.
Hij wordt zeker geraakt, maar zou het niet volledig zijn omdat hij probeert weg te komen en dan alsnog flink geraakt wordt?

Hoe zien jullie dat?

Ik zie het ook zo.
Volgens mij springt het paard omhoog/opzij zodra hij in contact komt met de auto. En dit is denk ik wel de redding van zichzelf en de ruiter.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:32

Ik denk dat de ruiters daarom ook stil blijven staan, met de verwachting dat de auto rechtdoor gaat. Je kunt op zo'n moment moeilijk inschatten wat de auto gaat doen en wat er aan de hand is, dus maak je maar een keuze.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:34

Heftig!!!! Wat een geluk bij een ongeluk hebben die gehad !!!!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:36

Wat een rotklap! Ongelooflijk dat ze er zo goed af zijn gekomen, wat een geluk!

Psychisch lijkt me dit wel een stuk minder, ik denk niet dat ik nog relaxt de weg op zou durven na zo'n ongeluk :(:)