Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:11

liesen schreef:
Die nek is echt apart! Eng dun aan de bovenkant.
Vind het idd geen gezicht van adelinde. Geeft dat paard eens lucht! Helemaal verkeerde bespiering op de hals.

[ [url=m/gi8syC.png]Afbeelding[/url] ]

Klopt, hij is ooit geopereerd geweest aan de hals.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:23

Joolien schreef:
liesen schreef:
Die nek is echt apart! Eng dun aan de bovenkant.
Vind het idd geen gezicht van adelinde. Geeft dat paard eens lucht! Helemaal verkeerde bespiering op de hals.

[ [url=m/gi8syC.png]Afbeelding[/url] ]

Klopt, hij is ooit geopereerd geweest aan de hals.

Oja echt!? Wat had hij dan?

liesen

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:28

Klopt je hebt gelijk! Nou dan weet je ook gelijk dat je je paard nooit moet laten opereren als hij een luchtzuiger is!

Deze teks vond ik op internet:
Stalgedrag
Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal. Aqiedo is een luchtzuiger. Hij is hiervoor geopereerd en daardoor is de keeluitsnijding erg licht geworden.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:05

Ja aan die hals kan hij inderdaad niets doen. Maar ik zou aan luchtzuigen wel mijn twijfels trekken als ik hem op mijn merrie zou zetten. Maar dat terzijde. Hals of niet, het blijft geen fijn plaatje.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:13

Ik vraag me zo langzamerhand echt af waar onze sport heen gaat..
Eerst dacht ik dat het dieptepunt al bereikt was en na de olympische spelen weer de richting van harmonie en correctheid op zou gaan, maar helaas lijkt dat niet het geval.

Zelf geloof ik niet dat de amazone heel veel gewicht in haar handen heeft, maar het paard spant op haar verbinding nemende hand de onderhals aan en drukt deze op, daardoor komt bij drijven het achterbeen niet verder onder de massa en golft de beweging vanuit het achterbeen niet door over een losgelaten rug terug naar de ruiterhand en ontstaat er eigenlijk geen aanleuning (en daardoor wordt het paard kort in de hals), het is de kwaliteit van de paarden waardoor het nog een net beeld geeft.
Hierdoor wordt het paard niet uitgenodigd om als partner deel te nemen, waardoor er een meer mechanische manier van bewegen en "gehoorzaamheid" ontstaat, proeven lijken daardoor "foutloos" en als de oefeningen correct worden uitgevoerd, dan is de kans dat zo'n combinatie hoog eindigt goed aanwezig.
De ruiter die zijn paard zo traint dat hij meer alert en levendig wordt loopt meer risico op fouten in de onderdelen en een lagere plaatsing.

Dit vind ik persoonlijk niet "de fout" van de ruiters die onder druk van sponsoren en eigenaren hun brood proberen te verdienen, oke, het blijft natuurlijk altijd een keuze om zo te willen rijden of niet, maar in de praktijk zullen de paarden gewoon naar een ruiter verhuizen die wel aan die verwachtingen wil voldoen. Ik hoop toch echt dat het systeem ooit gaat veranderen.
Anders vraag ik me ook af of er in de toekomst weer een nieuwe vereniging gaat ontstaan, imo wil een grote groep wel graag wedstrijden rijden, maar dan echt om te zien waar ze staan en zien "onze ruitertop" daarin niet als hun grote voorbeelden.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:15

Wat ziet dat er naar en stijfjes uit.. Arm paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:34

Dat trekken valt genoeg mee volgens mij... ze zit gewoon zo strak met haar bovenlichaam, heel gedwongen en vervelend beeld krijg je ervan. Jammer.... Niet prettig om naar te kijken wat mij betreft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:35

Kelly_ann schreef:
Ik kan me voorstellen dat zijn hals al snel een minder gunstig beeld geeft, dat hij neigt om wat door te knikken in plaats van ertegenaan te rijden is, wellicht erg loperig is.... "het het volle gewicht erin hangen" durf ik nog wel te betwijfelen. Paarden die erg licht zijn in de hand kunnen al snel dit beeld geven als de ruiter de aanleuning wil 'bewaren'.

De proef en de overgangen in principe keurig, veel potentie! Maar wat zou het mooi zijn als hij meer op en voor de loodlijn kan komen en niet iedere pas dat knikje heeft in de aanleuning. Dit oogt strak en streng, geen fijn beeld.

Hier sluit ik mij bij aan.
De beste stuurlui van Bokt zijn weer aanwezig ;)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:38

Hoezo Electra63. Het commentaar van kelly_ann klopt wel, maar Adelinde rijd alle paarden zo dus je kunt het niet alleen dit paard wijten. Op dit niveau moet de aanleuning voor elkaar zijn en dat is zeker niet geval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:42

Ik kan maar een paar combinaties noemen waarbij de aanleuning lichter is dan bij Adelinde eigenlijk. Bij Adelinde zie je de hand tenminste nog wat mee bewegen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:46

Lang geleden al besloten niet meer naar deze dame te kijken, ik weet weer waarom. Inhoudelijk zal ik mijn mening voor me houden.

Echter vind ik het een groot schandaal dat er op int. concoursen zo'n combinatie tot beste wordt gekozen. Hoe spijtig ook, ze zijn voor een hoop mensen nog altijd hét grote voorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:50

Electra63 schreef:
Kelly_ann schreef:
Ik kan me voorstellen dat zijn hals al snel een minder gunstig beeld geeft, dat hij neigt om wat door te knikken in plaats van ertegenaan te rijden is, wellicht erg loperig is.... "het het volle gewicht erin hangen" durf ik nog wel te betwijfelen. Paarden die erg licht zijn in de hand kunnen al snel dit beeld geven als de ruiter de aanleuning wil 'bewaren'.

De proef en de overgangen in principe keurig, veel potentie! Maar wat zou het mooi zijn als hij meer op en voor de loodlijn kan komen en niet iedere pas dat knikje heeft in de aanleuning. Dit oogt strak en streng, geen fijn beeld.

Hier sluit ik mij bij aan.
De beste stuurlui van Bokt zijn weer aanwezig ;)

Heerlijke dooddoener altijd :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:51

Ailill schreef:
Lang geleden al besloten niet meer naar deze dame te kijken, ik weet weer waarom. Inhoudelijk zal ik mijn mening voor me houden.

Echter vind ik het een groot schandaal dat er op int. concoursen zo'n combinatie tot beste wordt gekozen. Hoe spijtig ook, ze zijn voor een hoop mensen nog altijd hét grote voorbeeld.

Wellicht zegt dat iets over het algemene niveau daar aanwezig?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:52

Ayasha schreef:
Ailill schreef:

Wellicht zegt dat iets over het algemene niveau daar aanwezig?
Wat dan weer zou verklaren waarom ik steeds minder concoursen bezoek/bekijk ;)

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:53

Zo mooi zijn als een klassieke dressuurruiter een keer zou winnen, iemand die een paard zonder rollkur kan rijden :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:53

Lymoncello schreef:
Zo mooi zijn als een klassieke dressuurruiter een keer zou winnen, iemand die een paard zonder rollkur kan rijden :n
Leeft u de afgelopen jaren onder een steen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:59

Onbegrijpelijk dat zij met dit optreden kunnen winnen. Ik vind deze manier van rijden nogal anti-reclame voor de Nederlandse dressuursport. Het publiek kan dit ook al niet meer waarderen. Edward en Hans-Peter zijn (op dit moment) ook niet meer te vinden in de top. En daarbij doen hun paarden het niet meer :x . Er moet echt wat veranderen in NL. De paarden moeten weer op een eerlijke manier gereden worden. En het wordt tijd dat er weer eens nieuwe juryleden komen die wel objectief zijn.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:02

Nou ik zie idd 100x liever Diederik met Arlando dan Adelinde met dit paard, wel erg mooi paard, maar die aanleuning... :n En die jurys... wel opvallend om te zien dat bijvoorbeeld een proef van Diederik met heel veel juryverschil word beoordeeld (naar mijn mening ook te laag), en dat dit soort combinaties weer heel hoog komen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:12

Ik vind de wijze van rijden van Diederiek ook niet fijn. Zijn paarden lopen ook niet van achteruit naar de hand. Maar de aanleuning van zijn paarden zijn vaak wel mooier. Maar ik kan zijn rijden echt niet vriendelijk vinden

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:16

Ik deelde dit op fb en kreeg meteen de wind vanvoren omdat ik kritiek leverde. Adelinde zou een 'topruiter' zijn en ik heb dan zogezegd geen kennis van zaken. Echt jongens, ik kon dat niet geloven. Het ziet er gewoon echt niet uit? En ik ben blijkbaar niet de enige die dat denkt. Als je niet meehuilt met de wolven in het bos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:23

Heleennn schreef:
Ik deelde dit op fb en kreeg meteen de wind vanvoren omdat ik kritiek leverde. Adelinde zou een 'topruiter' zijn en ik heb dan zogezegd geen kennis van zaken. Echt jongens, ik kon dat niet geloven. Het ziet er gewoon echt niet uit? En ik ben blijkbaar niet de enige die dat denkt. Als je niet meehuilt met de wolven in het bos...

Ik vind het ook niet prettig, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat er weinig top dressuurruiters zijn die ik fijn vind om naar te kijken. Ik kijk tegenwoordig veel naar de eventingruiters en serieus, daar zou de top van de dressuur een hoop van kunnen leren als het gaat om eerlijk rijden. Ben zelf ook zo'n strakke ruiter geweest (geen topruiter :+ ) en scoorde daardoor punten, maar man wat ben ik daarvan teruggekomen. Als dit dressuur is (en ik zie het ook elders) dan hoeft het van mij niet... Maar idd, dat mag je niet zeggen, want je hebt nog nooit buiten de basissport gereden en dan kan je er geen mening over geven... Heb dat ooit zelf ook geroepen en keek ontzettend op naar de GP ruiters, maar intussen ben ik niet meer onder de indruk....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:28

_Zsazsa_ schreef:
Hoezo Electra63. Het commentaar van kelly_ann klopt wel, maar Adelinde rijd alle paarden zo dus je kunt het niet alleen dit paard wijten. Op dit niveau moet de aanleuning voor elkaar zijn en dat is zeker niet geval.

Vorige week was Adelinde 2e op het NK Zware Toer op alleen trens.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:48

@ rataplan, op de wereldranglijst t/m 28 febr staat Hans Peter op een 11e plek. Dat is dan heel knap met een paard dat 'het niet meer doet'.

Edward was op Jumping Amsterdam, echt niet lang geleden, nog 4e in de wereldbekerwedstrijd.

Dat is toch echt nog aan de top meerijden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:09

Electra63 schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Vorige week was Adelinde 2e op het NK Zware Toer op alleen trens.

Dus? Die Governor rijd ze ook al zo verschrikkelijk, ook met trens...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:12

In Nederland telt alleen de 1e plaats. Topsporters worden al snel afgeschreven als ze een keer niet winnen. Dat is niet alleen in de paardensport. Nederlanders hebben altijd kritiek. Wij zijn maar een klein landje en in sommige sporten presteren we super goed, onder andere in de dressuur en springen. Maar er is altijd een golfbeweging, ook omdat paarden verkocht worden of met pensioen gaan. Wij zijn verwend geraakt de laatste 16 jaar en nu is het even iets minder. Maar we horen nog steeds tot de wereldtop.

Isabell Werth is ook even iets minder succesvol geweest, maar haar tijd breekt nu ook weer aan.