NRPS-hengst Wup teruggetrokken uit wedstrijdsport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:28

Ik wist niet dat ze ZZZ gestart was. Maar dan nog. Paard liep al GP en was super makkelijk na te rijden. Fijn sturen op een paard dat alles al kent, ach ja......dat kun je een aap nog wel leren.

Al die luxe types die door hun ouders met tonnen in het zadel worden geholpen geven de sport een slecht imago. Alsof succes te koop is...... Gelukkig blijft de basis nog steeds hard werken en echt talent. Klinkt misschien allemaal wel hard, maar iedereen denkt er zo over.

Ik vind het overigens wel schrijnend voor het paard. En ik hoop dat het snel beter zal gaan met Wup.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:54

Abacab schreef:
Ayasha schreef:
Dat is wel een heel brute, pijnlijke conclusie...
En dan nog eentje die op basis van dit verhaal, niet te staven is...

mijn theorie, en ik denk dat die niet ver van de waarheid af zit.

Wup was al snel kreupel en Romee heeft helaas geen talent.

Mijn 'brute, pijnlijke conclusie' komt wel uit betrouwbare bronnen. Heel pijnlijk inderdaad! Maar ieder paard kan kreupel worden.

Anoniem

Re: NRPS-hengst Wup teruggetrokken uit wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:45

Als ik de twee filmpjes zie dan had Wup het in beide filmpjes ook al moeilijk. Ik zie een neus die permanent achter de loodlijn geparkeerd is, een nek die met elke stap (en dus tegenwerkende hand) inknikt op een plek die daar niet voor is gebouwd en een continu zwiepende staart.
Misschien gaan ze op zoek naar een manier waarop hij gezond en ontspannen de ring rond kan gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:13

Change3x schreef:
Abacab schreef:

mijn theorie, en ik denk dat die niet ver van de waarheid af zit.

Wup was al snel kreupel en Romee heeft helaas geen talent.

Mijn 'brute, pijnlijke conclusie' komt wel uit betrouwbare bronnen. Heel pijnlijk inderdaad! Maar ieder paard kan kreupel worden.

Dat moeten we dan maar van je aannemen he :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:30

Wat een aannames en rare conclusies weer.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:50

Arm dier, hoop dat hij snel opknapt.

Ben benieuwd of hij dit jaar dan wellicht wel weer vers wordt aangeboden ipv diepvries.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:48

Als ik de mogelijkheid had, kocht ik ook n Wup. Geniaal, toch, zo'n leerpaard!

Jammer voor ze

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:54

Leuk, al die conclusies en aannames. Jullie kennen haar vast allemaal natuurlijk :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:21

jeetje, wat een uitspraken zie ik hier voorbij komen.

ieder verhaal heeft 2 kanten, ik ben benieuwd wat er nu werkelijk aan de hand is.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:44

Wauw zo komen verhalen dus de wereld in. Wat een conclusies worden getrokken en wat een aannames worden er gedaan zeg. Op basis van wat tekst en 2 filmpjes.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:29

Vind het zo zonde ze waren een mooie combinatie en wat een gave hengst is het.
Voor de mensen die roepen al lange kreupel klopt niet november heeft ze nog wedstrijden met hem gereden!
Maar zo komen inderdaad de meeste bijzondere verhalen op de wereld.

Hopelijk komt er ooit op tafel wat er aan de hand is met Wup.
Maar voor nu respect dat ze deze beluist hebben genomen om hem te kunnen laten genieten in het weiland.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:33

Nou zeg. Laat je netjes weten waar een 'bekend' paard blijft uit de spotlight: lekker in de wei.... Krijg je zo'n bak drek over je heen -O-
De formulering roept dan inderdaad misschien wat vragen op maar dat is toch geen reden om zo genadeloos hard te oordelen op basis van een paar aannames.
Je kunt je toch wel heel even afvragen hoe zoiets aan komt bij degene waar het over gaat? Ik vind dat echt gewoon not done om dit soort kletspraatjes 'zwart op wit' te zetten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:47

tmr001 schreef:
Wauw zo komen verhalen dus de wereld in. Wat een conclusies worden getrokken en wat een aannames worden er gedaan zeg. Op basis van wat tekst en 2 filmpjes.

Als men gewoon eerlijk is en zegt bv dat het paard wegens langdurige blessure uit de sport gaat en met pensioen is het voor iedereen duidelijk.

Met vage verhalen bereik je dus dit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:07

Cowgirl schreef:
Als men gewoon eerlijk is en zegt bv dat het paard wegens langdurige blessure uit de sport gaat en met pensioen is het voor iedereen duidelijk.

En waarom is de eigenaar verplicht alles precies uit te leggen aan de hele goegemeente? Het gaat niemand ene f*ck aan waarom.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:10

Ik kende het paard en de beste meid allebei niet maar ik vind het tweede filmpje er niet heel fijn uitzien. Inderdaad paard met talent, amazone misschien iets minder. Maar he, het zal dat paard een worst wezen dat hij nu in de wei komt te staan, lekker grasjes mag eten en niet meer zo zwaar aan de bak hoeft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:13

Ibbel schreef:
Cowgirl schreef:

En waarom is de eigenaar verplicht alles precies uit te leggen aan de hele goegemeente? Het gaat niemand ene f*ck aan waarom.

Langdurige blessure is niet precies. Ik hoef niet te weten of hij van zijn linker poot of rechterpoot kreupel is of dat hij zijn nek heeft gekneusd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:15

Wat een aannames en lelijke conclusies worden er toch zomaar getrokken.
het 1e filmpje is nog met Joyce. Op het 2e filmpje had Romee hem nog niet zo lang en was ze 15 jaar. Net overgestapt naar de paarden.

ik zou toch wel graag hier eens filmpjes van (talentvolle) bokkers van die leeftijd zien in die klasse en met zo'n paard.
Maar ik denk eerder gevalletje "beste stuurlui aan de wal", de afgunst druipt er van af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:42

Duurde lang eer het afgunst 'argument' kwam. :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:23

Ayasha schreef:
Duurde lang eer het afgunst 'argument' kwam. :D :D

Reed jij op je 15e Z2 op een dekhengst? Of heb jij in je jeugd in talententeams gereden?

Het kind ongetalenteerd noemen, vind ik echt een gevalletje beste stuurlui. ..... Daarbij halen andere bokkers aan dat Romee het in de schoot geworpen gekregen heeft.... Daar druipt inderdaad de afgunst van af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 02:01

You're barking up the wrong tree. Dat zou je weten als je zelfs maar enige moeite genomen had om mijn berichten te lezen in dit topic.

Maar het eeuwige afgunst 'argument' is al even belachelijk als de insinuaties die je er mee onderuit tracht te halen.

Toeval wil overigens dat ik op mijn 15 idd een dekhengst reed. (Drie eigenlijk zelfs maar eentje liep geen Z2) Nog toevalliger is dat die idd op M niveau (Belgie, komt overeen met Z2 in Nederland ) liep en op hoger niveau getraind werd. _O-

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 02:47

Ach jammer. Ik ben altijd erg fan van Wup geweest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 02:53

Ayasha schreef:
You're barking up the wrong tree. Dat zou je weten als je zelfs maar enige moeite genomen had om mijn berichten te lezen in dit topic.

Maar het eeuwige afgunst 'argument' is al even belachelijk als de insinuaties die je er mee onderuit tracht te halen.

Toeval wil overigens dat ik op mijn 15 idd een dekhengst reed. (Drie eigenlijk zelfs maar eentje liep geen Z2) Nog toevalliger is dat die idd op M niveau (Belgie, komt overeen met Z2 in Nederland ) liep en op hoger niveau getraind werd. _O-

Natuurlijk Ayasha.... Dan heb jij vast daar mooie filmpjes en foto's van. Kom maar op, ik neem aan, dat jouw dekhengsten van hetzelfde kaliber waren als Wup.

Ik heb in mijn 1e bericht nergens jouw naam genoemd, dus hoef jij je niet aangesproken te voelen. Ik vind het echt belachelijk hoe hier kritiek wordt geuit op een filmpje van in feite nog een kind. En daar speelt zeker afgunst of jaloezie een rol in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:07

Dat je geen naam noemt veranderd niks aan mijn mening over het argument en je hebt niet gezegd dat ze van Wup zijn kaliber moesten zijn. Je zei 'dekhengst'. Dat waren ze en twee hadden ook alle knopjes. :+
Als je elke keer dat de discussie niet draait zoals je hoopt je criteria aan past is 't makkelijk discussiëren he :(:)
Ik heb overigens geen ide of er filmpjes van zijn, foto's wel een paar. Was tot mijn eigen grote spijt in de tijd voor dat ik een camera had. Had ik die wel gehad, had ik ook meer filmpjes van Ex. :)
Bovendien maakt of de dekhengsten die ik reed voldoen aan jouw maatstaven geen jota uit voor mijn mening dat het argument "afgunst" een triestige dooddoender is. Al is het maar om de reden dat ik haar nog niet 1 keer afgevallen heb. Integendeel zelfs. Dus het is niet dat ik met je discussieer omdat ik me mogelijk aangesproken kan voelen. Ik vind het een dusdanig onnozel argument dat het de naam "argument" niet eens zou mogen krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:35

Ach Ayasha.... Ik heb Ex weleens gezien en ook andere filmpjes van jou.
Als jij denkt, dat dit vergelijkbaar is met de kür Z2 van Romee op Wup, dan ga ik inderdaad niet in discussie.
Dat is nl. Op Bokt vaak: iedereen rijdt GP in haar achtertuin.

Maar dit topic draait niet om jou, maar om Romee.
Ik vind het triest Hoe een meisje door sommigen wordt afgezeken op basis van een filmpje toen ze 15 was. Zelfs de vergelijking met Totilas wordt gemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:00

Ex was dus degene die dat niveau niet liep (hij was wel goedgekeurd als dekhengst. ) en de overige paarden die je mogelijk gezien hebt liepen dat ook niet én waren geen dekhengsten (eentje was zelfs een merrie :') ). Dus je persoonlijke aanval slaat nog steeds nergens op in deze discussie. _O- Jij bent degene die het op mij blijft afsturen de laatste berichten dus die opmerking kan je beter voor jezelf bewaren. ;) Dat je weerwoord krijgt als je iemand aan gaat lijkt me niet meer dan normaal.
Je zeikt mij ook af op filmpjes van die leeftijd (en dan nog filmpjes van paarden die ik niet aan haalde.) dus ondanks dat ik het met je eens ben dat dat triest is begrijp ik niet hoe jij het voor jezelf recht lult dat jij degene bent om dat te zeggen. _O-