Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kajanus schreef:Er had beter een regel kunnen komen dat je zelf mag weten of je met stang en trens rijdt of alleen op trens,nu is het internationaal verplicht met stang en trens te rijden.
Allegra schreef:Waarom zou een roterend middenstukje minder scherp inwerken?
Veulen84 schreef:Allegra schreef:Waarom zou een roterend middenstukje minder scherp inwerken?
Met roterend stukje werkt het bit weer meer in op de tong. Op dit moment heeft de knhs dus geen enkel bit meer opgenomen in z'n reglementen dat niet bewegend of actief werkt op de tong. Vervelend voor heel veel paarden.
Allegra schreef:Veulen84 schreef:Met roterend stukje werkt het bit weer meer in op de tong. Op dit moment heeft de knhs dus geen enkel bit meer opgenomen in z'n reglementen dat niet bewegend of actief werkt op de tong. Vervelend voor heel veel paarden.
Ja idd, maar dat is dus niet persé zachter, alleen maar anders. Ik heb er ook zo een die echt niet tegen druk op zijn tong kan. Jammer dat de gedachtengang achter veel van die dingen echt veel te zwart-wit is (in dit geval, druk op de lagen is scherper dan op de tong).
Janine1990 schreef:Kajanus schreef:Er had beter een regel kunnen komen dat je zelf mag weten of je met stang en trens rijdt of alleen op trens,nu is het internationaal verplicht met stang en trens te rijden.
Maar dit zijn wijzigingen van de KNHS, en daar is die keuze al vrij... Dus je opmerking voegt helaas weinig toe...
Ben heel benieuwd wanneer de FEI het vrij gaat laten... Lijkt me ook een goed ding.
Kajanus schreef:Janine1990 schreef:Maar dit zijn wijzigingen van de KNHS, en daar is die keuze al vrij... Dus je opmerking voegt helaas weinig toe...
Ben heel benieuwd wanneer de FEI het vrij gaat laten... Lijkt me ook een goed ding.
Ook in navolging van de FEI zoals de rijrok dus daar is mijn reactie op gebaseerd. En jij bepaald niet of mijn opmerking wel of niet wat toevoegt lijkt mij
vur schreef:Ik rij al een jaar of 10 met bokriempje. Als je hem maar niet gebruikte (vasthield) in de proef, was er geen probleem. Trouwens, volgens mij was het ooit als draagriempje bedoeld? Ik blijf er gewoon mee rijden. Het is een beetje onduidelijk gesteld, maar je zou steeds kunnen zeggen dat, zolang je hem niet gebruikt, er niks aan de hand is, maar om het zeker te weten, zou ik een mailtje naar de Knhs moeten sturen. Trouwens, in Fei wedstrijden zij er ook mensen die zo'n ding aan het zadel hebben. Dat zal dan ook wel mogen, want daar letten ze scherp op dingen die niet mogen. Lijkt mij stom dat de Knhs daarvan af zou wijken.