[FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:30

Ik vond de show super langdradig en het duurde en duurde maar. Heb ook echt stevig gebaald. Kijk dat de fokker komt met de merrie en negro familie e.d. is super leuk, maar de rest niet echt nodig.

Swah

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:35

Heb lekker bij de stallen en het inrijden gekeken (sowieso overal een aanrader! ) en toen voor de drukte naar huis. Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:41

Zo te lezen mag ik meer dan blij zijn dat ik daar geen 35 euro aan heb gehangen. En dat het uitliep was al bij de keuring zo. De 3de bezichting zou om 16u15 beginnen maar het was ergens tussen 16u45 en 17u eer dat het begon en de veiling liep ook al uit. Heb gelukkig op kwpntv gekeken. is mij een flinke rit bespaard en een boel ergernissen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:55

Ik was wel tevreden met de hele show. Anders had ik 30 euro (ben kwpn lid) betaald voor alleen een belachelijk dure veiling, 3 grandprix proeven en een stukje valegro. Ik vond dit waard voor mijn geld.

Die dansers vond ik wel wat saai en soms was het inderdaad wel langdradig. Maar verder super +:)+

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:41

"a herd of negroes" :D
Toen zijn we maar naar huis gegaan.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:47

Mij viel het ook flink tegen.. Het zal me niet verbazen als Charlotte dus al behoorlijk lang op het paard zat voordat ze eindelijk de ring in mocht en daarom dus de masterclass maar achterwege hebben gelaten. Het enige wat écht interessant had geweest die avond imo..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:59

MVasbo schreef:
Maar boven alles: Mijn mond viel open wanneer Carl Hester zei "het plan was om een masterclass te geven maar het show liep uit" Say What? Heb ik nu een of andere dom dansstuk in plaats van een masterclass van Hester gezien? Gelukkig had je het stukje met al die verschillende Negros en dat Charlotte 5 minuten van het einde met Valegro een super goede kür op music reed, anders had ik mij belazerd gevoeld.
Zonde dat de media niet de waarheid over vanavond gaat schrijven omdat Kwpn - kwpn is.
(Die een tribute maakt voor een paard dat door hen uiteindelijk is afgekeurd!)

Of Valegro een goed vaderpaard was geworden weet niemand; en dan was hij niet bij Dujardin terechtgekomen, dus wat dat betreft: prima zo..
Maar voor de rest helemaal eens. Ik vond de showblokjes met paarden leuk, maar vooral het laatste deel acrobatiek voegde niets toe - en daardoor hebben we blijkbaar een Masterclass gemist!! Bovendien vond ik het geluid tijdens de kür en ook daarna veel te hard. Het overstemde alles, terwijl muziek toch bedoeld is als ondersteuning/begeleiding van wat er in de ring gebeurt. Petje af voor Dujardin en Valegro (inderdaad weer wat gegroeid :-) ). Niet meer in topconditie en dan zo rijden, geweldig!
@Swah: verstandig!! Wij hebben het overwogen, maar dachten dat we dan het optreden zouden missen... nou, we hadden dus wel een uur kunnen kijken!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:28

Niks gemist dus :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:20

Wat jammer dat het zo tegenviel. Wat ik me wel afvraag, heeft hij laatst ook niet al in Londen afscheid genomen? Meende zoiets gezien te hebben. Of neemt hij in elk groot dressuurland apart afscheid?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:22

Berdien schreef:
Wat jammer dat het zo tegenviel. Wat ik me wel afvraag, heeft hij laatst ook niet al in Londen afscheid genomen? Meende zoiets gezien te hebben. Of neemt hij in elk groot dressuurland apart afscheid?

Het KWPN had hun gevraagd om te komen op de hengstenkeuring ;) teminste dat zei Carl gister

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:42

Was net op omroep brabant te zien. Vond valegro wel dik uitzien.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:35

:-).. Valegro ís gewoon dik! Toen hij in 2014 bij de HK was, was hij óók zo dik! Carl meldde desgevraagd dat 'Blueberry' altijd dik is als hij een tijdje wat minder doet. Vervolgens won hij in Caen weer alles wat er te winnen viel (en was minstens 100 kg lichter). Ben dus benieuwd hoe dit de komende jaren gaat...

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:13

Kendra schreef:
:-).. Valegro ís gewoon dik! Toen hij in 2014 bij de HK was, was hij óók zo dik! Carl meldde desgevraagd dat 'Blueberry' altijd dik is als hij een tijdje wat minder doet. Vervolgens won hij in Caen weer alles wat er te winnen viel (en was minstens 100 kg lichter). Ben dus benieuwd hoe dit de komende jaren gaat...

Heb Charlotte ooit eens horen zeggen dat valegro een grote shetlandpony is.. dus denk dat er zo een paard met ernstig overgewicht in een weiland staat te genieten van zijn pensioen.. Als hij dat ooit nog mocht krijgen met al die shows die hij nog moet lopen.
Heb nog getwijfeld om te gaan omdat ik de bezichtigingen wilde zien maar het ook wel heel ver was voor alleen dat dus toch niet gedaan, en achteraf heb ik daar geen spijt van..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:16

Wauw dat is wel echt een bummer... Dat kan je als organisatie zijnde toch niet maken eigenlijk? Wel (van wat ik begreep) dans stukjes en 'onzin' dingen erin, en dan de masterclass niet geven, wat (bijna) het hoogtepunt zou moeten zijn?
Ik zou mn geld terug vragen als ik jullie was..

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:40

Albert schreef:
"a herd of negroes" :D
Toen zijn we maar naar huis gegaan.

Dat was zo erg :')

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:52

Misschien ben ik de enige, maar ik vond de show best leuk! Het is maar net wat je verwachtingen zijn. Heel mooi dat de familie Hanse er was met Valegro's moeder. Ook de groep jaarlingen was leuk, de kinderen met alle pony's vond ik ook een schattig onderdeel (oké, ik ben pony-fan). De slagwerkgroep met die olievaten en trappen was ook best spectaculair. De nakomelingen van Negro in de baan was ook super om te zien! Jammer dat het niet op tijd kon beginnen en we daardoor minder Valegro gezien hebben. Ik heb wel genoten van zijn kür en de vele ereronden. :wow: Wat een paard!
Ik heb een hele leuke avond gehad (de hele dag trouwens)!! Heb echt genoten!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:03

supertammy schreef:
Misschien ben ik de enige, maar ik vond de show best leuk! Het is maar net wat je verwachtingen zijn. Heel mooi dat de familie Hanse er was met Valegro's moeder. Ook de groep jaarlingen was leuk, de kinderen met alle pony's vond ik ook een schattig onderdeel (oké, ik ben pony-fan). De slagwerkgroep met die olievaten en trappen was ook best spectaculair. De nakomelingen van Negro in de baan was ook super om te zien! Jammer dat het niet op tijd kon beginnen en we daardoor minder Valegro gezien hebben. Ik heb wel genoten van zijn kür en de vele ereronden. :wow: Wat een paard!

Mee eens!! Geweldig mooie dag gehad!

Helaas zijn altijd over zeikmensen. Misschien moeten ze dan maar in het bestuur gaan en het lekker zelf organiseren ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:11

Vond alle paard onderdelen in de show beslist de moeite waard ( met uitzondering van de niet applaus vaste erehaag van paarden := ) Leuk ook om zo een schets van de geschiedenis te geven
Al het andere had voor mij niet gehoeven, en maakte het geheel nodeloos lang.

Het binnenkomen van Valegro was een beetje een anticlimax zo, zeker omdat er niet geklapt mocht worden vanwege de zich misdragende erehaag. Vond het publiek overigens daarna ook heel erg lauw reageren op de Kur en de afsluitende ereronde

Kortom: heel erg jammer dat er niet meer Valegro zat in deze show........

( en die negroes.... ooohh inderdaad... té erg in dit Trumperiaanse tijdperk ook...)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:09

Kabayo schreef:
supertammy schreef:

Helaas zijn altijd over zeikmensen. Misschien moeten ze dan maar in het bestuur gaan en het lekker zelf organiseren ;)

Helemaal eens! Ik vond het een prachtige show.

En als je optijd van de parkeerplaats weg zijn belangrijker vind dan kijken naar een twee voudig olympisch kampioen, was dan lekker thuis gebleven. Ik vind weggaan voor het einde zooooo respectloos naar de combinatie in de ring!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:31

Kabayo schreef:
supertammy schreef:

Precies! Ik had geen speciale verwachtingen en vond het heel erg leuk! Ik heb Charlotte en Valegro gezien, of het nou een masterclass of kür op muziek is, maakt mij niet uit. Ik heb ze in ieder geval gezien wat ik al super gaaf vond! En de rest van de show vond ik ook heel leuk, een beetje apassionata achtig :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:45

Jasmijn1989 schreef:
Kabayo schreef:
supertammy schreef:

Helemaal eens! Ik vond het een prachtige show.

En als je optijd van de parkeerplaats weg zijn belangrijker vind dan kijken naar een twee voudig olympisch kampioen, was dan lekker thuis gebleven. Ik vind weggaan voor het einde zooooo respectloos naar de combinatie in de ring!

Dat is niet respectloos. Als je nog een flinke rit voor de boeg hebt vertrek je beter bijtijds dan dat je in slaap valt achter het stuur. Als het programma flink uitloopt en je hebt gezien waarvoor je kwam dan is zo'n show die dan ook nog eens langdradig is of niet je smaak (Buiten het fokkerijgedeelte dan) voor mij de druppel om dan gewoon naar huis te gaan om de volgende dag fris te zijn.

Valegro filmpjes genoeg te vinden op YouTube als je hem eens wilt zien lopen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:16

petraaken schreef:
Dat is niet respectloos. Als je nog een flinke rit voor de boeg hebt vertrek je beter bijtijds dan dat je in slaap valt achter het stuur. Als het programma flink uitloopt en je hebt gezien waarvoor je kwam dan is zo'n show die dan ook nog eens langdradig is of niet je smaak (Buiten het fokkerijgedeelte dan) voor mij de druppel om dan gewoon naar huis te gaan om de volgende dag fris te zijn.

Ik moest ook dik 2 uur rijden en ben gewoon tot het einde gebleven.
Dat doe je gewoon. En ook ik heb in de file gestaan, so what. Het was het dubbel en dwars waard!

En als je beetje een idee hebt van hengstenshows dan weet je dat je altijd na 11 uur of later vertrekt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:23

Ik kom om hengsten te zien op zo'n show en niet een stel dansers en als ik heb gezien wat ik wil zien en de rest wordt langdradig en vervelend dan gaan wij naar huis. Zeker niet als je al van s'morgens vroeg weg bent en meer dan 3 uur moet rijden in het donker. Ik ben geen 21 meer en mijn vader is nog eens een flink stuk ouder en wij willen heelhuids thuiskomen. Is dat respectloos als wij aan onze eigen veiligheid denken?

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:11

petraaken schreef:

Ik geloof dat ik jou niet helemaal begrijp. Als je een filmpje op youtube te vergelijken vind met in het echt een paard zien.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:34

petraaken schreef:
Ik kom om hengsten te zien op zo'n show en niet een stel dansers en als ik heb gezien wat ik wil zien en de rest wordt langdradig en vervelend dan gaan wij naar huis. Zeker niet als je al van s'morgens vroeg weg bent en meer dan 3 uur moet rijden in het donker. Ik ben geen 21 meer en mijn vader is nog eens een flink stuk ouder en wij willen heelhuids thuiskomen. Is dat respectloos als wij aan onze eigen veiligheid denken?

Dat ja.

Bovendien heb ik hem een half uur zien losrijden op 2 mtr afstand.En ben bij hem in de stal geweest. Veel interessanter! Heb geen behoefte aan een stel dansers.

Je planning zo laten uitlopen is pas respectloos, al helemaal voor de deelnemers!