Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annebe schreef:Vreselijk om mee te maken lijkt mij, veel sterkte voor paard en ruiter.
Ook wij hebben meerdere malen te maken gehad met honden die het wel leuk vonden om paarden op stang te jagen of te weinig ontbijt hadden gehad.
Daarom jaren geleden begonnen met de paarden trainen om het spelletje om te draaien.
Nu hollen wij achter een tanden-ontblote-hond aan. Zodra ze zien dat paard niet onder de indruk is en zelf een aanval inzet, houden tot nu alle honden het voorgezien.
Jolien87 schreef:annebe schreef:Vreselijk om mee te maken lijkt mij, veel sterkte voor paard en ruiter.
Ook wij hebben meerdere malen te maken gehad met honden die het wel leuk vonden om paarden op stang te jagen of te weinig ontbijt hadden gehad.
Daarom jaren geleden begonnen met de paarden trainen om het spelletje om te draaien.
Nu hollen wij achter een tanden-ontblote-hond aan. Zodra ze zien dat paard niet onder de indruk is en zelf een aanval inzet, houden tot nu alle honden het voorgezien.
Ben je dan niet bang dat je een hond treft die de strijd wel aan durft te gaan?
Mizora schreef:Degene die de strijd wel aan durft te gaan, gaat de strijd anders toch ook wel aan.
Jolien87 schreef:Dat is helemaal waar, wellicht dat ik er anders over denk als ik zelf op het paard zou zitten. Maar je zult net de verkeerde treffen en dan is het ineens jouw paard dat de hond aanviel..
annebe schreef:Vreselijk om mee te maken lijkt mij, veel sterkte voor paard en ruiter.
Riel schreef:Als je zo'n ras neemt, moet je je verantwoordelijkheid nemen. Te vroeg loslaten na het passeren van een paard kan gewoon niet. Ik heb er niets op tegen dat mensen dergeljke honden houden maar dan is het wel hun verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat de hond onder controle blijft. Het is hun eige keuze om zo'n dier te nemen.
Sterkte aan de ruiter en het paard.
Nikass schreef:Tja honden moeten soms leren hè. Dat gaat met vallen en opstaan.
Je moet alleen geen te grote risico's nemen, zeker niet met pitbull types.
Het Amsterdamse bos is het grootste unieke losloop bos van Nederland. Je kunt je beter afvragen waarom mensen daar gaan paardrijden als ze zich aan elke rennende of blaffende hond irriteren?
Buiten het weekend om kom je op een wandeling van 2 uur soms 1 paard tegen, soms niks. Moet je daarvoor je hond twee uur aan de lijn houden?
Nikass schreef:Tja honden moeten soms leren hè. Dat gaat met vallen en opstaan.
Het Amsterdamse bos is het grootste unieke losloop bos van Nederland. Je kunt je beter afvragen waarom mensen daar gaan paardrijden als ze zich aan elke rennende of blaffende hond irriteren?
Buiten het weekend om kom je op een wandeling van 2 uur soms 1 paard tegen, soms niks. Moet je daarvoor je hond twee uur aan de lijn houden?
Vitaquilla schreef:Nikass schreef:Tja honden moeten soms leren hè. Dat gaat met vallen en opstaan.
Het Amsterdamse bos is ook het enige fatsoenlijke buiten rij gebied in de wijde omgeving. Vind dit het zelfs soort reactie als dat automobilisten boos worden als er een paard op de weg loopt waar zij rijden, want paarden horen niet op de weg.
Ik ben op dagelijkse basis in dat bos te vinden en ook meerdere keren een hond in de staart gehad en dan stap ik alleen maar. En de meeste eigenaren lachen erom want hun hondje is zo speels. Maar als mijn paard het zat is en een tik naar achter geeft is dat onterecht volgens de honden eigenaar en moet ik de medische kosten maar betalen.
Ook loop ik regelmatig met mijn hond in dat bos, en ja ik heb ook een 'gevaarlijk ras' . En dan honden die vol op mijn hond af vliegen en eigenaren die lachen om hoe leuk hun hond wil spelen, terwijl hun hond verschrikkelijk dwingend en dominant is. Als mijn hond het zat is en ze afsnauwd is het weer mijn dier die vals is.
Mensen weten het gedrag en de houding van hun hond vaak niet goed te lezen, en daardoor kunnen zij hun hond niet inschatten en de gevolgen daarvan niet inzien. Als hier op de cursussen nu eens aandacht aan besteed word ipv of de hond braaf kan zitten en wachten denk ik al dat we een stuk gezelliger met ze alen in het bos kunnen zijn.
Ik hoop dat de eigenaar zo eerlijk is om zich te melden, zodat alles netjes opgelost kan worden!
Nakita sterkte met Bo, ik hoop dat ze snel weer de oude is!