Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamaMiesje schreef:...En dan maar hopen dat ze niet poepen of piesen...
.
Brainless schreef:KimD schreef:Nee hoor, kan in NL ook! Wij hebben al meerdere mini's in benches vervoerd.
Het kan wel, maar het is wel verboden.
Vee (waaronder paarden vallen) moeten in een voor het vee goedgekeurde veewagen worden vervoerd.
Genoeg mensen die bekeurd worden als ze aangehouden worden met een veulen in de auto (na afloop van een paardenmarkt).

Citaat:Een recente rechterlijke uitspraak heeft duidelijk gemaakt dat het soms toegestaan is boerderijdieren achter in de auto te vervoeren: “ze mogen niet blootgesteld worden aan onnodig lijden of letsel”. Een enkel dier vervoeren in de achterbak is dus wel toegestaan.
ook gewoon in de achterbak van de Toyota. Kon prima. Dus dan reden we met de klas rondjes over het schoolplein op de Shet, haha. Pony vond het wel prima trouwens
Anne_GTI schreef:Apart dat het in Duitsland wel mag en je hier op de bon geslingerd wordt. Hoezo 1 Europa....
Ineke2 schreef:In Duitsland moet je verplicht met winterbanden rijden tijdens de koude maanden.
flettie schreef:Ineke2 schreef:In Duitsland moet je verplicht met winterbanden rijden tijdens de koude maanden.
Even een kleine correctie: In Duitsland ben je verplicht je auto naar de weersomstandigheden aan te passen.
Doe je dat niet en je krijgt een ongeluk dan ben je gewoon niet verzekerd.
Dus als we een zachte winter hebben met geen sneeuw en ijzel dan kan je gezellig op je zomerbandjes blijven rijden.
En afhankelijk van de regio waar je woont kun je in de winter ook uitstekend uit de voeten met All-Weather banden.
Zwerte schreef:Brainless schreef:Het kan wel, maar het is wel verboden.
Vee (waaronder paarden vallen) moeten in een voor het vee goedgekeurde veewagen worden vervoerd.
Genoeg mensen die bekeurd worden als ze aangehouden worden met een veulen in de auto (na afloop van een paardenmarkt).
Ik weet niet hoe het met paarden zit, maar zo zwartwit is het dus niet (meer). Wij hebben jaren geleden een paar schaapjes gekocht en ze legaal vervoerd in de kofferbak. We hebben het toendertijd uitgezocht (want als moraalridder doe ik zoiets niet als het illegaal is) en dit mocht dus wel gewoon. Was wel een hilarisch gezicht!
[ [url=m/Xuv3lS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus ach, als een kudde schapen mag, zou ik niet weten waarom 1 veulentje een probleem is!
Niet voor een boete, nee voor een foto!
Hij was op de balen stro geklommen die ik voor de veiligheid had neergelegd.
en we wisten niet hoe... eeuwige trailer afhankelijkheid.
en 10 minuten later reden we weg