Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liannetje86 schreef:Maar wat ik dan niet snap. Als het jouw hond is die iets dood bijt/verwond... Dan loop je toch niet door? Maakt niet uit of het nu dier-eigen is of niet... .
Kuggur schreef:Ik ga er van uit dat de eigenaren niet in de buurt waren.
A3a1 schreef:Ik vind het raar dat zoveel mensen dit voor honden normaal gedrag vinden.
Ik heb mijn hele leven lang honden, ik heb vrienden met honden, ik heb dit nog nooit mee gemaakt.
Je hoort wel eens dat er 1 schaap is doodgebeten, niet dat een kudde wordt uitgeroeid.
Het gebeurd wel eens dat een hond gaat jagen, niet dat dan rücksichtslos 5 ponies worden afgeslacht.
Dat is geen normaal gedrag voor honden.
Het is ook geen natuur, een roedel wolven dood 1 ponie en eet die op.
Ze moorden niet 6 ponies, dat is in de natuur helemaal niet efficient.
AbbyBlues schreef:Ook het laten inslapen van de honden zie ik als totaal overtrokken en nutteloos. Het probleem ligt bij de eigenaar. Ik zelf ook een hond die mijn schapen verscheurt als ik haar niet onder controle hou. Ik ben daar zelf verantwoordelijk voor. De hond doet alleen wat zijn instinct hem leert.
ponytjuh76 schreef:AbbyBlues schreef:Ook het laten inslapen van de honden zie ik als totaal overtrokken en nutteloos. Het probleem ligt bij de eigenaar. Ik zelf ook een hond die mijn schapen verscheurt als ik haar niet onder controle hou. Ik ben daar zelf verantwoordelijk voor. De hond doet alleen wat zijn instinct hem leert.
SaraViavia schreef:Netjes dat de eigenaar nog zegt dat hij hoopt dat de eigenaar van de honden ze nu hopelijk binnenhoudt.. Vind dat die honden wel afgemaakt mogen worden en de eigenaar verdient een boete. Dit is geen normaal gedrag. En ik denk niet dat dit door een golden retriever of iets dergelijks is gebeurd.....
Zeker als het vechthonden waren vind ik dat de hondeneigenaar dit echt duur mag komen te staan. Ik had het niet gepikt als twee rothonden vijf van mijn pony's het leven afpakte.
Kuggur schreef:LianaDV schreef:Gelukkig heeft hij het wel overleefd.
De honden ook?
Hier in IJsland worden honden na zo´n incident onherroepellijk afgemaakt.
Doet overigens wonderen voor het verantwoordelijkheidsgevoel van de hondeneigenaars ....
A3a1 schreef:Nou, sorry hoor, maar honden doden niet zomaar in het wilde weg en zeker niet 6 ponies.
Dat is niet de normaalste zaak van de wereld.
Wat ik in dit verhaal niet snap is dat de ponies niet getrapt hebben, je zou haast denken dat ze vastgehouden zijn.
Froukje schreef:Ik ga volledig mee met Kuggur. Zulke honden moeten gewoon geruimd worden, want die zijn niet meer veilig voor hun omgeving, of eigen baas...
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/twee- ... n-eigenaar
Ragdollcat schreef:Pandora2 schreef:Het zal je maar overkomen...Niet te vatten eigenlijk dat honden tot zoiets in staat zijn...
Waarom niet.
Honden zijn juist in staat om zoiets te doen en dat zou je moeten kunnen weten.
Verschrikkelijk voor de mensen van wie de ponys zijn, heel veel sterkte.