De Friesian Proms in beeld *Foto en video volledige show*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:19

Janine1990 schreef:
JoyCiej007 schreef:
Sorry, mijn fout.

presentatrice had wel iets gezongen, dat kwam vlak voor the phantom of the opera.
toch?
het klonk igg van geen kanten. maar als presentatrice was ze ook niet bepaald sterk, zacht gezegd. :')

Ze zong alleen Skyfall geloof ik.
Na Skyfall kwam James Bond. En er zat nog wat tussen voordat Phantom of the Opera kwam. Heel precies weet ik het niet meer, weet alleen wanneer ik zelf op moest, en dat was na Phantom of the Opera. :')
Daar achter krijg je er maar weinig van mee.

Thanx, Skyfall it was.......

When the sky falls...... etc etc.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:30

Wat een super mooie en gave foto's !!!

Sanguine

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video volledige show*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:59

Wat een gezeur over dat het niet goed was. :O Dan ga je er toch niet heen? Al die mensen doen enorm hun best. Gelukkig kregen alle acts een daverend applaus. Ik heb m'n ogen uit gekeken, en echt genoten. Diepe buiging voor alle mensen die hier aan hebben meegewerkt. _/-\o_

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:08

Ik vond het erg mooi om te zien. Zo op tv. En vandaag de keuring. Dit is toch prachtige televisie. Zoiets mag van mij ieder weekend :')
Maar hoe meer paarden hoe beter.

Het enige wat ik jammer vond/vind is dat de paarden soms wegvallen tegen de zwarte achtergrond. Vooral gisteravond. Ze waren niet altijd even goed zichtbaar. Maar als je daar op de tribune zit zie je het denk ik wel.

Ik vond het moment met de mini Fries niet zo heel super. Hij kreeg constant een knietje van de Fries. Zat kort vast aan de singel. Had het leuker gevonden als hij er los naast kon lopen. Dán is het pas een gave oefening.

Maar ik doe het ze niet na.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:26

Ik ben drie jaar geleden naar Faderpaard geweest. Dat was ontzettend gaaf en naar mijn idee ook nog meer paardgericht. Heb het nu vanaf tv gezien. Dan heb je toch minder de sfeer en is de muziek ook niet echt wauw :')

Vond de fallabella naast de fries ook niet echt fijn om te zien. Kreeg inderdaad constant een knietje van het paard. Is ook wel veel commentaar over.

Die man met de vier paarden vond ik wel ontzettend knap om te zien. Eigenlijk zijn die paarden gek dat ze daar naar luisteren haha. :))

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:34

De mini naast de Fries vonden wij thuis ook geen fijn beeld. Kreeg idd steeds een knietje en het touw was wel aan de korte kant.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:08

Sanguine schreef:
Wat een gezeur over dat het niet goed was. :O Dan ga je er toch niet heen? Al die mensen doen enorm hun best. Gelukkig kregen alle acts een daverend applaus. Ik heb m'n ogen uit gekeken, en echt genoten. Diepe buiging voor alle mensen die hier aan hebben meegewerkt. _/-\o_

Als ik had geweten dat ik "dit" voor mijn geld had gekregen, dan was ik ook zeer zeker niet gegaan ;)
Beetje idiote insteek dat je ergens alleen maar heen mag gaan als je er 100% enthousiat weg komt, alsof jou naderhand nooit iets tegen valt. :(:)

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:24

Ik heb vandaag op de hk best veel mensen gesproken die er "live" bij waren en die vonden het allemaal prachtig.
Het concept van Friesian proms is dat het een concert is, voor zover ik heb begrepen, en dat de paarden het begeleiden. Dus, niet de muziek die de paarden begeleiden.

Op Tv vond ik het ook niet zo leuk en heb het ook (nog) niet helemaal gezien, maar mijn eerste indruk is veel beter dan vorig jaar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:39

Iris_92 schreef:
Ik heb vandaag op de hk best veel mensen gesproken die er "live" bij waren en die vonden het allemaal prachtig.
Het concept van Friesian proms is dat het een concert is, voor zover ik heb begrepen, en dat de paarden het begeleiden. Dus, niet de muziek die de paarden begeleiden.

Op Tv vond ik het ook niet zo leuk en heb het ook (nog) niet helemaal gezien, maar mijn eerste indruk is veel beter dan vorig jaar

Klopt, zie het een beetje als night of the proms.

Mijn ouders waren er donderdag, gisteravond hebben ze het op tv gekeken. Nou het deed echt enorm af aan de werkelijkheid. Maar goed, zoveel mensen zoveel smaken, of hoe zeggen ze dat ook weer?
Kan je niemand kwalijk nemen.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:40

Inderdaad Iris, het is/was ook niet de bedoeling dat het een show als Faderpaard wordt, maar concert met begeleiding van de Friezen. Maar ik denk dat het per jaar wel meer en meer 'paard' wordt, omdat het de gemiddelde bezoeker toch wel komt voor de paarden en niet de artiesten. Live was het echt mooi!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:47

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:58

Ik heb het via de tv gekeken en vorige keer er wel live bij geweest. Ik vindt dat het vanaf de tv heel anders overkomt dan dat je er daadwerkelijk bij bent. Maar een aantal jaar terug vindt ik tot nu toe nog steeds de mooiste show. Gisteren heb ik me verschrikkelijk gestoord aan de presentatrice, het einde ging ook een beetje vreemd. De eerste show met de lampjes was opzich leuk bedacht maar was mooier uitgekomen als de de lampen wat meer hadden gedempt. Opzich voor de rest wel mooie shows alleen hadden de paarden op de lange lijn wat langer mogen duren. Toen kwam het publiek pas los. Het paard met ijzers op de palomino stoorde mij ook. En de falabella/shet? die aan de fries vast zat hing zich paar keer bijna op. Vond dat wel een risico volgens mij kon die maar niet zo even losgeklikt worden als dat nodig was.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:00

Had de ruiter het touw bij de mini niet vast? Het touw ging van zijn hand onder de singel naar de mini, ik zag hem een paar keer het touw anders vast pakken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:10

Bamii schreef:
Had de ruiter het touw bij de mini niet vast? Het touw ging van zijn hand onder de singel naar de mini, ik zag hem een paar keer het touw anders vast pakken.

Was vastgezet met zon clip zover ik kon zien. Ze had hem donderdag nog strakker. Toen liet ze de fries achteruit stappen en toen werd de mini bijna vertrapt. En in de galop werd ie bijna gesmoord. Echt heel zielig.. En dat hoorde ik over de hele tribune

En de op de palomino staan vond ik ook niet fijn

De rest super mooie show. Volgende x wel de chinees en opera thuis laten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:14

Smee__ schreef:
Ontzettend gaaf! Het was dat ik van de prijs voor een ticket een maand kan eten, anders was ik er zeker heen gegaan <3

Hoe kun jij voor €37,00 een maand eten? Vertel hoe je dat doet, want dat wil ik ook wel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:41

Licht me bij, was dit een showavond bij de Friezen keuring?

Zo ja, dan begrijp ik de andere rassen niet. Mooie gelegenheid om je pareltjes te promoten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:43

pillow schreef:
Smee__ schreef:
Ontzettend gaaf! Het was dat ik van de prijs voor een ticket een maand kan eten, anders was ik er zeker heen gegaan <3

Hoe kun jij voor €37,00 een maand eten? Vertel hoe je dat doet, want dat wil ik ook wel.

Mijn kaartje was anders 45 euro in de voorverkoop..

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:47

De prijs hing af van op welke rang je zat. Eerste rang was vgm iets van 45 euro idd en 3e rang iets van 33 euro?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:59

TerraHowrse schreef:
De prijs hing af van op welke rang je zat. Eerste rang was vgm iets van 45 euro idd en 3e rang iets van 33 euro?

Oh dat weet ik zo niet. Ik zat rij 11 in vak C. Heb er niet op gelet eerlijk gezegt :o het was donderdag ook helemaal niet vol

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:55

Ook al is het nog niet perfect, ik vind het initiatief wel ontzettend leuk - een hele mooie manier om het Friese paard te promoten en de veelzijdigheid van het ras te laten zien! :j
Misschien dat ik volgend jaar ga, dit jaar geen tijd/geld ervoor gehad maar als inwoner van de hoofdstad van Friesland vind ik eigenlijk dat ik er een keer heen moet. :Y)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:08

Janine1990 schreef:
Geen foto's van de act bij Magic, Euphoria en de fakkels? ;(

Vond het een enorme eer om mee te mogen doen aan dit spektakel.

Overigens heeft Tet (presentatrice) niet Phantom of the Opera gezongen, dat was Joke de Kruijf.

Wat gaaf dat je hebt mee gereden! Ik heb helaas geen foto's daarvan. Wel 2 korte filmpjes van Magic en Euphoria.

Ik vond het wel een hele mooie show om te zien en denk ook dat het heel anders is als je daar bent als op de tv. Ik vind het ook wel een heel leuk concept, maar ik hou ook wel van zowel concerten als paardenshows, dit is dan een mooie combinatie van beiden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:48

Filmpjes zijn ook welkom hoor Aniek! Je maakt ons team er vast heel blij mee!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:58

Het geluid klonk op de tv inderdaad nergens naar. Dus ik denk dat wanneer je er zit het veel mooier klinkt.

Overigens vind ik de shows die ik eerder heb gezien echt veel mooier. (dit is al jaren geleden hoor) Een gave kür met friezen en lippizaners. De aller mooiste vind ik de show met de friezen en advendo. Jammer genoeg staat er nogal slecht beeld materiaal op youtube.

Maar zoals eerder gezegd, de muziek heeft de 'hoofdrol'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:01

PrizTwir schreef:
Het geluid klonk op de tv inderdaad nergens naar. Dus ik denk dat wanneer je er zit het veel mooier klinkt.

Overigens vind ik de shows die ik eerder heb gezien echt veel mooier. (dit is al jaren geleden hoor) Een gave kür met friezen en lippizaners. De aller mooiste vind ik de show met de friezen en advendo. Jammer genoeg staat er nogal slecht beeld materiaal op youtube.

Maar zoals eerder gezegd, de muziek heeft de 'hoofdrol'.

Ik vond de muziek op tv eigenlijk best goed (alles opgenomen en gisteren terug gekeken), maar het koor klonk daar minder mooi. Met name met het stuk Game of Thrones. Tijdens een oefening mochten wij losrijden in de piste en begon het koor te zingen... Jemig, kippevel all over the place... Dat was zooo mooi!!

Derni24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:09

JoyCiej007 schreef:
Janine1990 schreef:
Geen foto's van de act bij Magic, Euphoria en de fakkels? ;(

Vond het een enorme eer om mee te mogen doen aan dit spektakel.

Overigens heeft Tet (presentatrice) niet Phantom of the Opera gezongen, dat was Joke de Kruijf.

Sorry, mijn fout.

presentatrice had wel iets gezongen, dat kwam vlak voor the phantom of the opera.
toch?
het klonk igg van geen kanten. maar als presentatrice was ze ook niet bepaald sterk, zacht gezegd. :')

Helemaal mee eens! Ze had blijkbaar ook instructie gekregen om vooral laaaaangzaaaaam te praten. Maar toen ze begon te zingen heb ik het geluid wat zachter gezet....... Dat is dan weer het voordeel als je het thuis voor de tv volgt. (en het scheelt minstens 42 euro)