Tommie Visser: 'Er kon niet eens een sorry van af'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:58

Winged schreef:
Cowboy55 schreef:
Ah, jij weet er inhoudelijk meer van begrijp ik?

En daar gaan we met het speculeren en vingertje wijzen.

Het dier zou vroeg of laat wel weer ergens moeten opduiken....

Nou, als je het even goed had gelezen dan had je gemerkt dat ik me met mijn opmerking juist verzet tegen uitspraken als 'waar rook is is vuur' en 'het zal wel niet zonder reden gebeurd zijn'.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:00

Cowboy55 schreef:

Dat lijkt mij niet belangrijk en daar houden we het bij als je het goed vind.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:07

Tazzey schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat lijkt mij niet belangrijk en daar houden we het bij als je het goed vind.

Eigenlijk niet want je suggereert iets naars en doet dan een terugtrekker.....maar de nare suggestie over iemand anders die zich hier niet kan verdedigen staat nu wel gewoon op een publiek forum. Maar goed......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:15

Gillbo schreef:
Nou wat zeurt hij nou. Dat paard is kwijt, is het dan zo'n moeite om iemand even rond te laten kijken als je zelf toch zeker weet dat die er niet staat.
Schouders ophalen en door, ga niet gelijk lopen piepen bij de pers.

Als je als eigenaar hoort dat 3 getuigen je paard daar hebben gezien dan ben je misschien niet altijd even redelijk, is daar geen begrip voor

En dat begrip had hij ook, blijkt uit dit artikel:
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... -echt.html

Citaat:
Aan de ene kant vindt hij het raar dat er ‘zomaar’ een inval gedaan kan worden; aan de andere kant begrijpt hij het wel. ‘Het zal toch maar zo zijn dat er íets van waarheid in een beschuldiging zit. Er wordt natuurlijk toch hard naar het paard gezocht. Hoe dan ook, ze zullen de zoektocht moeten voortzetten.’

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:16

Gillbo schreef:
Ja heel vervelend allemaal.Weet je wat pas vervelend is als je je paard kwijt bent en je hoort dat die ergens gezien is.
Ik weet zeker dat Meneer Visser ook niet heel vriendelijk zal zijn als zijn paard kwijt is en er wordt door 3 getuigen gezegd dat je paard daar gezien is.
Hij moet niet zo zielig doen.

Hup deuren open, tuurlijk meneer kijkt u rond maar uw paard staat hier echt niet.Wat naar allemaal dat uw paard kwijt is
Succes met de zoektocht

Precies, gewoon niet moeilijk doen, als je niets te verbergen hebt, is er niks aan de hand. Logisch toch dat de politie afgaat op tips, hoe moeten ze anders zaken oplossen?

Mijn ouders kregen ooit de politie op bezoek omdat zij een boot hadden liggen die van hetzelfde type was als een gestolen boot. Deed paps ook niet moeilijk over... het mooiste was dat pa een week of wat later zelf de gestolen boot ergens zag, overgespoten en wel, wat hij erg verdacht vond dus tipte hij de politie, wat was de eigenaar blij zijn boot terug te zien! (Laat staan als dat een paard was geweest...)
Het leverde paps een mooie fles drank op. :P

Tieneke

Re: Tommie Visser: 'Er kon niet eens een sorry van af'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:22

Apart dat er zo geoordeeld wordt over hoe iemand wel of niet zou moeten reageren. Niet iedereen is hetzelfde en ik weet niet hoe ik zou reageren als het erf plots vol staat met agenten, deurwaarders en een paardenvrachtwagen. Kan me moeilijk voorstellen dat je gewoon je schouders ophaalt en niet schrikt.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:27

Wel vreemd, maar waar rook is vuur ???

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:29

Tenzij het uit een rookmachine komt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:30

irisdepony schreef:
Wel vreemd, maar waar rook is vuur ???

Nee hoor, mensen kunnen de gekste dingen verzinnen over een ander.

Overigens, een excuus zou niet misstaan. (Ik bedoel van de politie/deurwaarder/eigenaar naar Tommie toe.)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:43

Ik lees nergens iets negatiefs over of van Tommie. Wel dat hij het jammer vindt c.q. zich verbaasd over dat de zoekende partij niet of onbehoorlijk communiceert terwijl ze ineens op zijn terrein rondlopen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:55

Gillbo schreef:
Nou wat zeurt hij nou. Dat paard is kwijt, is het dan zo'n moeite om iemand even rond te laten kijken als je zelf toch zeker weet dat die er niet staat.

Als je als eigenaar hoort dat 3 getuigen je paard daar hebben gezien dan ben je misschien niet altijd even redelijk, is daar geen begrip voor

Nee, want je bent gelukkig in dit land onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ook niet handig van de politie om de eigenaar mee te nemen.
Agenten met een chipreader was voldoende geweest.
Hadden ze na afloop de eigenaar op het bureau het teleurstellende nieuws kunnen vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:14

Roodvos schreef:
Gillbo schreef:

Nee, want je bent gelukkig in dit land onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ook niet handig van de politie om de eigenaar mee te nemen.
Agenten met een chipreader was voldoende geweest.
Hadden ze na afloop de eigenaar op het bureau het teleurstellende nieuws kunnen vertellen.

In het eerdergenoemde artikel van de Hoefslag kan je lezen dat het een bezoek van de deurwaarder betrof. Die had tips gekregen dat het paard daar zou staan en besloot te gaan kijken. En vaak vraagt de deurwaarder dan de politie mee voor de zekerheid. Dus behalve toezien op de orde en veiligheid van die deurwaarder heeft de politie verder waarschijnlijk helemaal geen rol in dit verhaal.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:11

@Safina: De vet gemaakte regel in de post van Gilbo waar ik op reageer slaat op het gedrag van de eigenaar. Niet op de politie of de deurwaarder.

Die hadden reden om daar te zijn om de tips na te trekken. Daar bestaat ook geen discussie over.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:23

Als ik het goed gelezen heb, stond rob van puijenbroek de agenten te woord, niet Tommir zelf

En idd, ze wonen in Retie. België

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:42

Cowboy55 schreef:
Eigenlijk niet want je suggereert iets naars en doet dan een terugtrekker.....maar de nare suggestie over iemand anders die zich hier niet kan verdedigen staat nu wel gewoon op een publiek forum. Maar goed......

Ik suggereer niets naars, zo interpreteer jij het en dat is een heel ander verhaal. Dus die beschuldiging mag je voortaan bij je houden!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:43

Tazzey schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik suggereer niets naars, zo interpreteer jij het en dat is een heel ander verhaal. Dus die beschuldiging mag je voortaan bij je houden!

Tuurlijk joh! :evaw:

Want jouw opmerking: "Waar rook is, is vuur. Dit zal niet zonder reden gebeurd zijn." is op geen enkele manier suggestief en of naar richting Tommie. En het vervolg: "Was het allemaal maar zo simpel in het leven. " ook niet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:21

Uiteindelijk gaat het erom dat er een paard kwijt is en de eigenaar die graag terug wil.
Die heeft wel wat beters te doen dan precies te bedenken hoe het met het tere zieltje gaat van een verdachte!Die naar mijn idee helemaal niks ergs is overkomen behalve dat zijn paarden zijn bekeken of ze niet gestolen zij Nou boehoe wat erg.
Van te voren melden dat je komt is natuurlijk niet slim aangezien gestolen waar dan allang verplaatst kan worden

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:04

Gillbo schreef:
Uiteindelijk gaat het erom dat er een paard kwijt is en de eigenaar die graag terug wil.
Die heeft wel wat beters te doen dan precies te bedenken hoe het met het tere zieltje gaat van een verdachte!Die naar mijn idee helemaal niks ergs is overkomen behalve dat zijn paarden zijn bekeken of ze niet gestolen zij Nou boehoe wat erg.
Van te voren melden dat je komt is natuurlijk niet slim aangezien gestolen waar dan allang verplaatst kan worden

Verdachte? Zijn we nou via een deurwaarder in het strafrecht terecht gekomen?

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... 69183.html

Bron: Anniek van Schaik voor Hoefslag

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:13

Ja laten wel even over elk woordje gaan vallen zeg want Visser is het slachtoffer hier zeg come on.
Hij vindt het wel grappig als iemand zijn paard niet vind in het busje en vervolgens in de pers piepen dat hij excuus wil.

Volgens mij is de eigenaar van het paard dat foetsie is het slachtoffer of zijn ego's meer van belang

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:14

Gillbo, het is duidelijk dat je Tommie niet zo mag...
Maar hij heeft netjes meegewerkt en er is geen paard gevonden.
Snap niet dat je er zo'n sneer aan moet geven. Als je iemand onterecht ergens van verdenkt en een deurwaarder/politie erop af stuurt,is het toch ook wel zo netjes om je excuus aan te bieden als het onterecht blijkt te zijn?
Is toch niet meer dan een vorm van beleeftijdsvorm?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:20

Nee het gaat er niet om of ik hem wel of niet mag, ken de hele man niet.
Als iemand bij mij zou komen om zijn paard te zoeken dan zou ik niet naar de pers gaan en er over piepen maar zou proberen die persoon zoveel mogelijk te helpen.
Daar zit het verschil ik heb geen medelijden met Visser maar met de eigenaar van het paard

En het wel lachen vinden dat iemand zijn paard niet gevonden heeft is wel een beleefdheidsvorm wou je zeggen?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:22

Tommie heeft gewoon meegewerkt..... Meer kon hij niet doen... En de pers opzoeken? Ben jij erbij geweest??
Misschien is het wel andersom en heeft iemand gevraagd wat er speelde?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:24

Dan hoef je toch geen antwoord te geven....
Het is niet dat hij onervaren is met de pers dus mag je wel verwachten dat hij begrijpt dat het gepubliceerd wordt maar blijkbaar is dat dan niet zo

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:26

En de pers zelf laten invullen? Ik zou ook openhartig zijn over zoiets als ik er niets mee te maken had.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:27

Hij heeft niets te verbergen dus mag dan toch gewoon zijn verhaal doen zeker.
Daarvan mag jij vinden wat je vindt maar ook hij heeft die keus.
Als ze bij mij op die manier op de stoep zouden staan zou ik ook gewoon vertellen waarom... Ik heb immers niets te verbergen. Maar goed, jij zou het anders doen en dat is je goed recht.
Hoop dat het paard alsnog ergens boven water gaat komen en dat Tommie netjes een excuus gaat krijgen.