Wedstrijdtarievenlijst per 1 april 2017 gereed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:44

Janine1990 schreef:
bigone schreef:
Die laatste zin komt uit het sprookjesboek van onze regering die het CBS in z'n broekzak heeft.

Net als de stijging van de werkgelegenheid?

Dat is een feit, er zijn minder werklozen. Echter, stijgende koopkracht is mooi maar wanneer je alleen al de stijgende zorgpremies bekijkt dan is 3% koopkrachtstijging meteen weer foetsie. Voor de middenklasse bedoel ik dan, en in de lagere inkomensklassen rijden niet zo veel mensen meer wedstrijden, laat staan dat ze nog rijden. Tenminste, wanneer ik in mijn omgeving kijk dan hebben zeer veel ouders het besluit moeten nemen dat hun kinderen geen wedstrijden meer kunnen rijden. Ook al lijkt het alsof ze het goed hebben maar dat is schijn. Lidmaatschap voor vereniging twee kinderen is snel 250 euro per jaar, twee keer in de maand wedstrijden, 200 euro per maand. Diegene die het allemaal makkelijk op kunnen brengen malen inderdaad niet om die drie euro extra maar ik kan je nu al vertellen dat de KHNS veel talenten zal missen in de toekomst, puur omdat ouders het wedstrijdrijden niet meer kunnen opbrengen.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:00

Zo zie je maar weer dat de paardensport een elite sport wordt en voor de huis tuin en keuken ruiter zometeen een keer niet meer betaalbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:40

bigone schreef:
Dat is een feit, er zijn minder werklozen. Echter, stijgende koopkracht is mooi maar wanneer je alleen al de stijgende zorgpremies bekijkt dan is 3% koopkrachtstijging meteen weer foetsie. Voor de middenklasse bedoel ik dan, en in de lagere inkomensklassen rijden niet zo veel mensen meer wedstrijden, laat staan dat ze nog rijden. Tenminste, wanneer ik in mijn omgeving kijk dan hebben zeer veel ouders het besluit moeten nemen dat hun kinderen geen wedstrijden meer kunnen rijden. Ook al lijkt het alsof ze het goed hebben maar dat is schijn. Lidmaatschap voor vereniging twee kinderen is snel 250 euro per jaar, twee keer in de maand wedstrijden, 200 euro per maand. Diegene die het allemaal makkelijk op kunnen brengen malen inderdaad niet om die drie euro extra maar ik kan je nu al vertellen dat de KHNS veel talenten zal missen in de toekomst, puur omdat ouders het wedstrijdrijden niet meer kunnen opbrengen.

De koopkracht is ook gewoon een berekening hoor. Dat wordt gewoon het gemiddelde levensonderhoud per categorie in meegenomen, daar zit die zorgpremie ook gewoon in hoor. En wedstrijden rijden valt niet onder levensonderhoud. Dus logisch dat ze dat niet meenemen.

Ik moet nog even mezelf corrigeren (en jou) waar we natuurlijk op doelen is het Centraal Planbureau (CPB). En in onderstaande link wordt mijn verhaaltje onderschreven: http://nos.nl/artikel/2149681-koopkrach ... omens.html

Gezinnen zijn (hoe vervelend ook voor de kinderen) niet de gemiddelde klant van de KNHS. Maar op de lange termijn komen ze er wel achter natuurlijk ;)

Maaike_Ma

Re: Wedstrijdtarievenlijst per 1 april 2017 gereed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:13

Wat k ook altijd al apart heb gevonden waarom kan het bij de pony's toch altijd veel goedkoper???
En nee het is dan niet pony's eremetaal en paarden prijzengeld, is hier meestal of allebei prijzengeld of allebei eremetaal....

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:16

Volgens mij heb ik nog nooit mee gemaakt dat het prijzengeld voor de 1e plaats hoger is dan het inschrijfgeld.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:22

Maaike_Ma schreef:
Wat k ook altijd al apart heb gevonden waarom kan het bij de pony's toch altijd veel goedkoper???
En nee het is dan niet pony's eremetaal en paarden prijzengeld, is hier meestal of allebei prijzengeld of allebei eremetaal....

Dat is een verplichting vanuit knhs geweest om het wedstrijden rijden bij de pony's te stimuleren.
Als vereniging maak je verlies op de ponystarters, wat de paarden starters weer goed moeten maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:23

Barb schreef:
Volgens mij heb ik nog nooit mee gemaakt dat het prijzengeld voor de 1e plaats hoger is dan het inschrijfgeld.

Dan ben jij op de verkeerde wedstrijden geweest.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:26

Het is zelfs verplicht dat het hoger is dan het inschrijfgeld..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:26

Correctie, was

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:28

Als ik een tientje inschrijfgeld betaal dan is de 1e prijs een bon van een tientje. Het was me sowieso al opgevallen dat er in West-Friesland andere prijzen te verdienen zijn dan bijv. in het oosten van het land.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:48

Barb schreef:
Als ik een tientje inschrijfgeld betaal dan is de 1e prijs een bon van een tientje. Het was me sowieso al opgevallen dat er in West-Friesland andere prijzen te verdienen zijn dan bijv. in het oosten van het land.

Bij een tientje is er geen verplichting qua hoogte. :+
Afbeelding

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:50

oh dat is dan ook weer duidelijk :D :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:06

En bij 12,50 ook nog niet. Bij 12,51 dan weer wel :+

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:08

Ohhhh die heb ik dus verkeerd geïnterpreteerd....Ik dacht....Inschrijfgeld is tussen 12.50 en 15

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:09

Ik vind het jammer dat het inschrijf geld nu hier waarschijnlijk ook hoger wordt.

Ik betaal nu meestal 8 Euro per proef en prijzengeld is natuurlijk verschillend maar was bij 1 , twee keer eerste en had 25 Euro (12.50 per proef) 2 lintjes en een cadobon gewonnen (ook een deken maar dat was een extra prijs). Dan vind ik het leuk om wedstrijden te rijden maar als ik 25 Euro voor 2 proeven moet betalen dan ga ik minder vaak op wedstrijd want het moet wel leuk blijven voor pony, mijzelf en mijn portemonnee :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:12

Ik vermoed dat de startgelden voor de pony's idd her en der wel gelijk getrokken gaan worden aan die van de paarden. Meestal zijn de onkosten voor de vereniging voor beide groepen gelijk (indien de prijzen ook gelijk zijn, ere metaal of gebruiksartikelen).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:42

Vroeger was niet alles beter, maar de verdeling van het prijzengeld wel.
Ik heb ooit nog gereden op wedstrijden waar de 1e prijs 5x het inleggeld was, de 2e prijs 4x het inleggeld enzo verder.

Maar goed, toen was het ook nog gewoon LEUK. Dat is alweer een tijdje geleden :D

Furyl0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:17

Lekker dan, zijn de prijzen weer omhoog!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:35

was wel te verwachten natuurlijk; toen een jaar geleden de nieuwe prijzenlijst uit kwam stond er in datzelfde document al dat de knhs voorzien had dat in 2017 er minder starters zouden zijn, maar ondanks dat verwachtte de knhs wel meer geld binnen te schrapen. Tja dat bereik je natuurlijk alleen door de overgebleven starters meer te laten betalen.

Dus wat dat betreft komen die verhogingen nu niet bepaald als een verrassing.

KNHS weet de sport zo wel mooi kapot te maken....wat dat zal uiteindelijk wel gebeuren over een aantal jaren als ze dit beleid blijven aanhouden.

Ik vermoed dat ik volgend jaar bij nog minder wedstrijden sta te vrijwilligen; dit jaar gingen er al 2 grotere concoursen niet door bij de vereniging vanwege gebrek aan starters....ik vrees dat dat in 2017 alleen maar nog erger zal zijn/

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:12

roosjenat schreef:
Ik vind het jammer dat het inschrijf geld nu hier waarschijnlijk ook hoger wordt.

Ik betaal nu meestal 8 Euro per proef en prijzengeld is natuurlijk verschillend maar was bij 1 , twee keer eerste en had 25 Euro (12.50 per proef) 2 lintjes en een cadobon gewonnen (ook een deken maar dat was een extra prijs). Dan vind ik het leuk om wedstrijden te rijden maar als ik 25 Euro voor 2 proeven moet betalen dan ga ik minder vaak op wedstrijd want het moet wel leuk blijven voor pony, mijzelf en mijn portemonnee :+

Nou dat is hier in de buurt nog netjes. Ik heb heel 2016 geen wedstrijden gereden, maar daarvoor was 12,50 per proef al normaal en dan kreeg je zo'n plastic beker.

Ik wilde volgend jaar eigenlijk twee paarden gaan starten, maar als het zo moet maar niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:24

Het wordt pas écht leuk als je de kosten van je vervoer mee gaat rekenen als kosten voor het deelnamen aan wedstijden. := 19 cent per kilometer minimaal :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:00

Dees! Sst! Waarom zou je dat nou willen doen? :=
Het is hobby hoor.
Dat moet geld kosten :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:15

Ohja want wat die beesten elke dag wegvreten kost niks :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:17

Ik ga vanaf januari weer starten en in het mennen ipv ohz vroeger 3 jaar geleden betaalde ik 8 euro per proef dus was voor 16 euro klaar. Nu kost het me 40,00 twee proeven en twee x vaardigheid schrok er best van word een duur geintje mocht je meerdere malen per maand willen starten.

Startkaart is ook echt wel veel duurder geworden

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:33

Oh oh wat hebben jullie het slecht zeg om via de KNHS te mogen starten. Als wij met onze Ijslanders een wedstrijd willen rijden dan moeten we ten eerste lid zijn van het NSIJP a €45,- per jaar. Dan krijgen we eens per jaar nog € 7,50 voor onze startpas en dan kunnen we in gaan schrijven. Één proef kost zo ergens tussen de €15,00 en €30,- daar komen nog de kosten van een prikwei (€5,-) en helpersfonds (€7,50) bij. Als je bij de eerste 5 eindigd krijg je meestal alleen maar een rozet. Heel af en toe worden er prijzen gegeven. Dus je snapt dat ik de prijzen voor jullie wedstrijden een lachertje vind. :D