Ondernemende pony op stap: treinen stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:16

Yuna schreef:
Tja, misschien is de eigenaar bang voor de kosten, denk dat die wel wat gaat mogen ophoesten...

Mijn schoonouders hadden afgelopen zomer, voor mijn zwager en schoonzusje een lama-hengst gekocht Lips are sealed .
Volgens de verkoper van het dier, moesten ze hem eerst 3 dagen in z´n stal houden, zodat ´ie goed kon wennen en mocht ´ie daarna naar buiten.
Om de wei van m´n schoonzusje lopen slootjes en volgens de verkoper ging de lama daar niet overheen.
Omdat m´n zwager en schoonzusje zo´n 500 m van de snelweg Utrecht-Hilversum wonen, besloten mijn schoonvader en zwager, om toch voor alle zekerheid maar stroomband te spannen Knipoog !
Nadat ze daarmee klaar waren (en de stroom aan was gezet!!), lieten ze de lama (met halster en -touw) eruit. Het eerste wat dat kreng deed, was zich los rukken, door het stroomband rennen en daarna over de sloot springen }> !
M´n schoonvader er achteraan sprinten, maar dat mocht niet baten; de lama rende door alle tuinen en daarna richting snelweg Ziek !
M´n schoonvader rende naar de auto, in de hoop dat ´ie de lama daarmee de pas kon afsnijden. Ondertussen had hij m´n zwager toe geschreeuwd, dat die de politie moest bellen.
De politie was er snel bij en heeft een half uur de snelweg naar beide kanten afgezet Clown ! 4 Agenten én m´n schoonvader waren druk doende dat klere beest te pakken te krijgen, maar steeds als ze dachten "nú hebben we hem", ging ´ie er weer vandoor Frusty . Uiteindelijk wist mijn schoonvader met een snoek-duik het touw te pakken te krijgen, met direct bovenop hem 2 agenten Haha! .
Mijn schoonvader werd toen met lama-en-al in een arestanten-busje gezet en naar m´n schoonzusje gebracht *LOL* !
Hij moest z´n naam en adres opgeven, voor het geval de lama schade had aangericht.
M´n schoonvader zei toen tegen de politie "dat de hele actie hem vast wel een flinke rekening ging opleveren".
Antwoord van de politie: "Nee hoor, dat heeft u al dmv de belasting die u betaalt, al betaalt Pling !"
Volgens de agenten hadden ze iig een leuke middag gehad en nadat de lama weer in z´n stal stond, hebben ze m´n schoonvader nog keurig naar z´n auto gebracht, die nog langs de snelweg stond OK dan! !
Overbodig te vertellen, dat de lama de volgende dag weer terug ging naar de verkoper Knipoog !

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:52

Hahahahaha *LOL* . Wat een verhaal zeg, met die lama. Zie het helemaal voor me. Wat moet je dan ook met een lama?? Knipoog