Yuna schreef:Tja, misschien is de eigenaar bang voor de kosten, denk dat die wel wat gaat mogen ophoesten...
Mijn schoonouders hadden afgelopen zomer, voor mijn zwager en schoonzusje een lama-hengst gekocht
.Volgens de verkoper van het dier, moesten ze hem eerst 3 dagen in z´n stal houden, zodat ´ie goed kon wennen en mocht ´ie daarna naar buiten.
Om de wei van m´n schoonzusje lopen slootjes en volgens de verkoper ging de lama daar niet overheen.
Omdat m´n zwager en schoonzusje zo´n 500 m van de snelweg Utrecht-Hilversum wonen, besloten mijn schoonvader en zwager, om toch voor alle zekerheid maar stroomband te spannen
!Nadat ze daarmee klaar waren (en de stroom aan was gezet!!), lieten ze de lama (met halster en -touw) eruit. Het eerste wat dat kreng deed, was zich los rukken, door het stroomband rennen en daarna over de sloot springen }> !
M´n schoonvader er achteraan sprinten, maar dat mocht niet baten; de lama rende door alle tuinen en daarna richting snelweg
!M´n schoonvader rende naar de auto, in de hoop dat ´ie de lama daarmee de pas kon afsnijden. Ondertussen had hij m´n zwager toe geschreeuwd, dat die de politie moest bellen.
De politie was er snel bij en heeft een half uur de snelweg naar beide kanten afgezet
! 4 Agenten én m´n schoonvader waren druk doende dat klere beest te pakken te krijgen, maar steeds als ze dachten "nú hebben we hem", ging ´ie er weer vandoor
. Uiteindelijk wist mijn schoonvader met een snoek-duik het touw te pakken te krijgen, met direct bovenop hem 2 agenten
.Mijn schoonvader werd toen met lama-en-al in een arestanten-busje gezet en naar m´n schoonzusje gebracht
!Hij moest z´n naam en adres opgeven, voor het geval de lama schade had aangericht.
M´n schoonvader zei toen tegen de politie "dat de hele actie hem vast wel een flinke rekening ging opleveren".
Antwoord van de politie: "Nee hoor, dat heeft u al dmv de belasting die u betaalt, al betaalt
!"Volgens de agenten hadden ze iig een leuke middag gehad en nadat de lama weer in z´n stal stond, hebben ze m´n schoonvader nog keurig naar z´n auto gebracht, die nog langs de snelweg stond
Overbodig te vertellen, dat de lama de volgende dag weer terug ging naar de verkoper
!