Paard gewond door vuurwerk in Scherpenzeel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:35

Dit is bij mij in het dorp gebeurd. Er wordt hier al veel afgestoken. Elke avond met het uitlaten van de honden kom ik de jongens vaak genoeg tegen (geen idee of dit dezelfde jongens zijn). Hondsbrutaal als je er wat van zegt, maar daarin hebben ze aan mij een verkeerde. Doe normaal in de buurt van dieren. Sterkte voor de eigenaresse

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:38

Ik had het al op omroep gelderland gezien. Als ze nu al vuurwerk hebben is het of illegaal of overgehouden van vorig jaar. Ik gok op het eerste. Hier is dit jaar ook meer en heftiger overlast van geknal en zware klappen al.

Dit soort eikels mogen vuurwerk aangebracht krijgen op een plek waar normaal geen daglicht zit. Ben geweldloos van mezelf maar ben vuurwerk overlast en gekloot echt meer dan zat. Zelf gehoorbeschadiging opgelopen door een bos strijkers tegen de auto aan. Oude jackrussel met vuurwerk angst terwijl die perfect schotvast was door vuurwerk dat tegen haar gegooid was. Lawinepijl door de brievenbus gehad met gigantische schade in de gang. Schade aan gemeente dingen door vuurwerk enz.

Witte herder is al zo overstuur door het geknal dat ik hem in het donker niet meer naar buiten krijg nu al door zijn erge paniek

gohya

Re: Paard gewond door vuurwerk in Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:02

Ik moet zeggen dat het dit jaar heel erg meevalt met [nu al] knallen en dan vooral bij de paarden zoveel minder. Nu weten ze ook dat ik geen makkelijke ben als ik ze vuurwerk zie gooien naar de paarden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:18

-O-
Het verschilt dus duidelijk heel erg per plaats hoe de politie hier mee omgaat?!
Bij m'n collega haar zoontje op school, waren 2 gastjes vorige week ook 'zo leuk' om vuurwerk naar een paar langsfietsende meisjes te gooien. Politie was héél snel ter plaatse, gastjes mee naar het bureau. Hebben daar 8 uur vast gezeten! Een boete van 125,00 per persoon en ze moeten naar bureau Halt!
erg jammer dat dit dus blijkbaar niet overal zo gaat :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:18

rapido schreef:
Nu ik dit lees, Ik heb deze jongens gezien, zij gooide ook vuurwerk naar voetgangers die met hun hond liepen.
Ik had ze graag naar hun strot gevlogen nu ik dit zo lees maar zat naast iemand in de auto en had er verder geen aandacht aan dan dat we zeiden zo die ellende begint al vroeg

Probeer je dan goed te herinneren hoe ze er uitzagen, kenmerken van kleding / enz. En brief dat door aan de politie.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:32

Ik vind zelf vuurwerk afsteken ook erg leuk, maar dan wel siervuurwerk, als het donker is met oud en nieuw.
Van dit soort berichten word ik echt naar.

Al die mensen die verminkt worden, de schade, de stress. Verschrikkelijk. Ik heb het liefst ook een vuurwerk verbod en dan van het geld waar de schade mee wordt betaald een mooie vuurwerkshow.

Hamstertje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:17

Dit vind ik echt dom... je gaat toch niet vuurwerk afsteken in de buurt van dieren en sowiso niet als de eigenaar vraagt te stoppen?! :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:41

Vlak voor de deur van m'n ouders gebeurd.... Geen flauw idee wie die jongens zijn. Ik was die middag aanwezig in de straat maar geen vuurwerk gezien.
M'n vader ook niet waarschijnlijk anders hadden ze die wel op hun dak gehad :')
Er wonen ook nog wel allemaal politie-bellende-buren in de straat die de hele dag uit het raam kijken op zoek maar iets waar ze over kunnen klagen. Maf dat juist nu niemand wat gezien heeft. :\ er is ook een bericht in de buurt-app gedaan, maar helaas niks.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:56

Hamstertje0 schreef:
Dit vind ik echt dom... je gaat toch niet vuurwerk afsteken in de buurt van dieren en sowiso niet als de eigenaar vraagt te stoppen?! :(

Schijnt stoer te zijn.
Het is namelijk ontzettend stoer om een geblesseerd paard over de zeik te helpen. Echt waar hoor, dat mogen ze bij mij niet proberen want ik ga d'r achteraan en doe het even terug. Je hoort geen vuurwerk naar andere te gooien, ook niet naar dieren. Ik hoop dat ze een aantal vingers verliezen en hun les leren. Jemig, wat onbeschoft. Die zouden van mij wel even de rekening voor de kliniek mogen betalen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:22

Georged schreef:
...Ik stel voor dat we in Nederland overstappen op een lik-op-stuk-beleid: als je vuurwerk gooit mag de politie voor straf vuurwerk teruggooien naar jou! dan weet je hoe dat voelt! Of zijn er mensen die nog wel vertrouwen hebben in zoiets als buro halt?...

Ik.mis de vind ik leuk knop

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 06:52

Wij hebben sinds 1 week ook een gewond paard door vuurwerk. Scholieren die langs de stallen fietsen vinden het s'ochtends in het donker blijkbaar leuk om vuurwerk voor de stallen te gooien.... normaal gesproken begint het altijd na kerst maar nu dus helaas al een week eerder. De politie is al gebeld maar die doen er niks aan.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:43

Ik hoop dat het goedkomt met het paard, wat een nachtmerrie :(

Hier wordt ook al veel afgestoken. Toevallig eergisteren nog. Wil een wormen kuur geven en op de weg een paar meter verder wordt een nitraat afgestoken. Paard schrok, wormen kuur over de vloer. Gelukkig is dat 'maar' geld. Echter zijn er ook al wat stalgenootjes van het paard gevallen omdat de bakken vlak langs die weg liggen. Ergste is dat de zoon van de eigenaar op het erf zelf ook gewoon lekker afsteekt.

Moet ook zeggen: ik durf ook niet meer op buitenrit.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:00

Fortitude schreef:
Ergste is dat de zoon van de eigenaar op het erf zelf ook gewoon lekker afsteekt.

Serieus en dat pikken jullie? Ik had echt die gozer zijn vuurwerk op laten vreten denk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:19

Afschaffen dat hele vuurwerk het brengt niks dan elende!
Die etters waren bij mij niet meer veilig die kregen een ouderwets pak slaag daar konden ze jaren op teren!!! (En die ouders erbij)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:13

Bij dergelijke ettertjes gelijk de kinderbijslag intrekken. Moet je kijken hoe snel ouders zich weer met de opvoeding van hun kind bezig houden. Want als je dit soort dingen doet dan heb je als ouder wel liggen slapen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:23

realmagic schreef:
Fortitude schreef:
Ergste is dat de zoon van de eigenaar op het erf zelf ook gewoon lekker afsteekt.

Serieus en dat pikken jullie? Ik had echt die gozer zijn vuurwerk op laten vreten denk.

Dat snap ik ook niet. De stal eigenaar zou toch wel beter moeten weten of zou hij het ook zo grappig vinden om alle dokterskosten, dierenartsrekeningen om nog niet over het brandgevaar te spreken.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:47

petraaken schreef:

Een van de redenen dat ik vanaf 1 januari (hopelijk iets eerder) verhuis. Ga hier verder openbaar even niet op in, vind ik niet netjes :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:52

Somige mensen hebben gewoon een eikenhouten plank voor de kop!
Met de riek was ik zo ene achterna gegaan op dat erf grrrr... -:(-

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:00

afschaffen of verbieden gaat niet helpen vrees ik. Dit is een stukje mentaliteit. Ouders voeden kinderen tegenwoordig zo makkelijk op, geven kinderen te weinig tijd, geven geen normen en waarden meer mee en onderhandelen met kinderen in plaats van ze duidelijke richtlijnen te geven. Ouders zouden in mijn ogen eerder hulp bij de opvoeding moeten krijgen. Dit gaat van kwaad tot erger.
Sterkte aan de eigenaresse en beterschap voor de pony!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:39

Dat klopt bij de ouders begint alle elende die doen vaak mee aan dat soort idioterie.