[BLOG] Hoe overleef ik; puberen in de paardenwereld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 19:39

TerraHowrse schreef:
Ik ben 16 maar herken me er juist totaal niet in _O- maar ben verder ook niet aan het puberen ofzo.

Haha, dat kan ik begrijpen, ik ben ook minder naïef dan ik schrijf, ik herken me er wel in maar probeer juist te laten zien dat er veel verschillende pubertjes bestaan! :P

Anoniem

Re: [BLOG] Hoe overleef ik; puberen in de paardenwereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:59

Leuke blog, leest lekker weg

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:08

Weer een ontzettend fijne en goede post Chan! Topper. :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:12

Leuke blog! Herkenbaar soms. Helaas hoor ik wel bij de groep waarbij het vanaf 16 omlaag ging. Verzorgpony werd verkocht, en eigenlijk verschoof daarmee ook de prioriteit. Een andere verzorgpony nooit gevonden, eigenlijk was de plek waar ik reed fantastisch en niet te evenaren. Dus toen kwamen de examens, en inmiddels studeer ik dus een flink tijd te kort en geen ambities om op een manege te gaan rijden. Wel nog elke zomer naar texel om op een manege te werken :D

Jong/ puber zijn en een sterke mening hebben op bokt gaat niet altijd goed samen, heb ik ook gemerkt. Zal geen naam noemen maar ik had met iemand discussie over een bodyprotector. Ging wat ver, maar ik was imo nog altijd netjes en begrijpend. Op een gegeven moment ging het me te hard, viel niet netjes te discussieren dus gezegd dat ik TS haar topic met rust zou laten en als persoon echt verder wilde discussieren ze me maar een PB moest sturen. Krijg ik vervolgens toch een reactie in het topic terug! Blabla, beetje last van de pubertijd overal tegen aan te schoppen. Dat ik met mn 17 (uit profiel gezocht) dacht zoveel te weten (terwijl ik alleen vanuit mijn mening vertelde :? )blabla nog meer onzin. Hele post puur gevormd om mijn leeftijd die zou blijken dat ik geen mening zou mogen hebben, of niet mee zou mogen discussiëren.
Voor de beeldvorming; dit was een halve maand voor ik op mezelf ging wonen :') En ik was al geruime tijd aan mijn HBO opleiding bezig.
Toen even met open mond gezeten. Even nadenken wat te doen. Want wat moet je hier nou mee aan, een oudere die jou aanvalt om jou standpunt. Nee niet eens om je standpunt, maar om je leeftijd. Aan de ene kant zwaar kut, altijd leuk volwassenen die zo onzinnig tegen je tekeer gaan. Aan de andere kant begon ik te lachen en bedacht me wie hier nou het minst volwassen was :') Toen bericht maar getemd als persoonlijke aanval, en met rust gelaten. Post is ook terecht door een mod verwijderd. Van mij had de persoon wel een flinke ban mogen krijgen.

Maar ja denk er nog wel eens aan, zoals nu bij deze blog. Gaat je echt niet in de koude kleren zitten, hoewel ik ook wel weet dat het niks is, maar tsja.. Dat die persoon de moeite heeft genomen mijn leeftijd op te zoeken, en me daar eens lekker op te gaan afbranden en zo probeert mijn punten te niet te doen, kan ik niet bij. Een sorry was misschien ook wel leuk geweest. Lang nog getwijfeld of ik er nog om zou vragen, een bericht te sturen met dat leeftijd niks over een persoon hoeft te zeggen, maar heb het maar laten rusten.

Gelukkig is dit me 1 keer gebeurd in die 5 jaar dat ik nu op bokt zit. Maar ik merk hetzelfde ook wel in de echte wereld. Ik woon op mezelf, zit in het 2e jaar HBO en doe ondertussen ook een cursus op de universiteit ernaast die bij mijn opleiding past. Dat op 18 O:) Maar dat het onwaarschijnlijk is betekend niet dat het onmogelijk is ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 10:06

Knap hoor, van je studie! :D
En ja, ik heb bijna dagelijks (en dan natuurlijk niet altijd op Bokt) dat mensen zeggen dat ik mijn mond moet houden, haha. Meestal komt daar dan geen heisa over, maar dan krijg ik een keer "Lees dat je pas zestien bent" of "Hoe oud denk je dat je bent". Komt altijd een beetje over alsof ze niet durven, want ik blijf bij een normale discussie (als ze het niet te persoonlijk maken, daar kan ik wel pissig van worden) echt wel beleefd en redelijk.

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:32

Leuk geschreven!! En echt super herkenbaar .. Ook al vinden veel mensen dat ik geen puber meer mag zijn als 19 jarige :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 19:33

Grappig, ik heb jou wel eens zien lopen op school! :D

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:40

AlwaysH schreef:
Grappig, ik heb jou wel eens zien lopen op school! :D

Haha dat is ook toevallig! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:47

Erres schreef:
Op zich praat ik normaal tegen pubers, maar zo af en toe kunnen sommigen er wat van. Wanneer er gevloekt word, onzinnig gegiechel of ronduit brutaal gedaan word, haak ik direct af.

Maar dat geldt ook voor sommige volwassene :D

Erg leuk geschreven TS! Leest fijn :)