Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wranglerbutt schreef:Reiningruiters zouden dit als volstrekt normale trainings- en wedstrijdtijden beschouwen
Gaan die wedstrijden zo vroeg van start ?
Ibbel schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom je 3 uur voor een proef start nog moet gaan 'trainen'... Dan ben je volgens mij rijkelijk laat.
Ik snap dat je warm moet rijden, maar als de rubriek om 7 uur begint, en je start als eerste, dan ga je toch om 6 uur warmrijden op z'n vroegst? En dan schuif je toch om kwart voor 6 er een hap eten er in als dat dan per se nodig is. Paarden hoeven ook niet eerst 'uit te buiken' voordat je kunnen werken (zie ook hier hoe het in de endurance werkt), en paarden hoeven ook geen 8 uur te slapen 's nachts.
Of hebben die topdressuurpaarden allemaal een probleem met hun kortetermijngeheugen en moeten ze 3 x per dag alles opnieuw oefenen anders zijn ze hun kunstje verleerd? Nee toch?
Zinzi_jewel schreef:Ibbel schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom je 3 uur voor een proef start nog moet gaan 'trainen'... Dan ben je volgens mij rijkelijk laat.
Ik snap dat je warm moet rijden, maar als de rubriek om 7 uur begint, en je start als eerste, dan ga je toch om 6 uur warmrijden op z'n vroegst? En dan schuif je toch om kwart voor 6 er een hap eten er in als dat dan per se nodig is. Paarden hoeven ook niet eerst 'uit te buiken' voordat je kunnen werken (zie ook hier hoe het in de endurance werkt), en paarden hoeven ook geen 8 uur te slapen 's nachts.
Of hebben die topdressuurpaarden allemaal een probleem met hun kortetermijngeheugen en moeten ze 3 x per dag alles opnieuw oefenen anders zijn ze hun kunstje verleerd? Nee toch?
Sorry maar je laatste allinia laat me van de bank rollen van het lachen .
Maar inderdaad enerzijds respect , anderzijds niet piepen . Paard kan 2 uur slapen tussen 1 en 3
En doorgewinterde show paarden zijn gewend aan de onregelmatig heid qua show voeren etc
Dus beest zal er niet slechter van slapen
Aria_zz schreef:Probleem is dat je wel kunt willen dat het paard dan slaapt, maar je kunt het dat niet bevelen. Dus kan goed zijn dat door de stress van het lawaai etc, de paarden gewoon niet slapen tot wanneer ze moeten beginnen. Lijkt me ook niet handig.
Vind het wel fijn van haar. En het is niet omdat het op andere plaatsten gedaan wordt, dat het getolereerd moet worden.
Bloodymary schreef:webster543 schreef:
Frankfurt is een wedstrijd die op woensdag begint tot en met zondag.
De betreffende proeven dan. Je weet wel wat ik bedoel.
Zolang je paard maar aan zijn rust komt zal hij het ook niet zo erg vinden. Maar ja, als je het niet gewend bent kan ik mij voorstellen dat dit geen ideale omstandigheden zijn om te gaan rijden...
. Mousmous schreef:Dat jij na 4 dagen gewoon weer aan het werk gaat is jouw keuze, je moet je werk dan gewoon doen maar je hoeft geen topprestatie op wereldbekernivo te leveren. Yuri van Gelder waren de andere atleten ook niet blij mee toen ie de rust 's-nachts verstoorde. En het is heel kortzichtig om te zeggen dat een paard toch niet braaf 8 uurtjes slaapt. Als ie niet slaapt kan hij toch nog rusten. Die rust is met een hoop lawaai ver te zoeken. En wie zegt er dat Isabel hoe dan ook zelf naar dat feest toe zou gaan.