Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Rocamor schreef:Ik wens de eigenaren heel veel sterkte.
Toch een kleine kanttekening: hoe zeker is het dat dit moedwillig is gebeurd? Voor hetzelfde geldt is er per ongeluk (!?) giftig snoei-afval op de weide gekomen. (helaas) zoveel mensen die goed bedoeld wat snoei afval bij paarden dumpen en niet in de gaten hebben hoe dodelijk het kan zijn.
En kan het niet zijn dat het shetje een enorme knal heeft gehad van die andere shet? Mijn 1.80 grote ruin heeft ook wel eens met een ingedeukte kop gestaan, met opgestroopt huid en flink gat. Geen idee hoe het is gebeurd, vermoedelijk een ram van een ander paard of vol met zijn kop tegen een steunbalk geknald (maar 100% zeker geen menselijk handelen iig).
Voor het verdriet voor de eigenaren maakt het natuurlijk niets uit. Die moeten hun ponies missen. Heel veel sterkte en mocht het wel moedwillig door mensen zijn gedaan, hoop ik dat er een gepaste straf volgt
Rocamor schreef:Mooney, als ik het verhaal goed lees/begrijp, waren er eerst drie ponies. Twee daarvan hebben vergifitigingsverschijnselen laten zien. Eentje daarvan is overleden.
Een tweede pony is daarna overleden agv ingeslagen schedel. Of deze pony ook vergiftigingsverschijnselen had of de "gezonde" pony, dat kan ik niet uit dit verhaal opmaken
) zou zijn 
Citaat:"Hij was aan het snakken naar adem", zegt Vermeersch. "Zijn schedel was helemaal doorboord. Iemand moet 's nachts met iets heel hard en scherps op zijn hoofd geslagen hebben. Het beestje werd letterlijk de kop in geslagen en daarna gewoon voor dood achtergelaten. Het moet echt een gruwelijke strijd gevochten hebben." Het was uiteindelijk de dierenarts die het uit zijn lijden verloste.
khirshanta schreef:StompBot, of stomp, ik denk dat je daarnaar op zoek bent
gohya schreef:Op FB staat dat ze denken te weten wie de dader is,iemand waar ze al heel lang ruzie mee hebben.Maar ze begrijpen niet waarom hun pony's daar onder moesten lijden.