Bram Chardon met paard en wagen in de sloot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Bram Chardon met paard en wagen in de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:30

Wauw, die foto's zien er heftig uit.
Oogkleppen kunnen de reactie misschien wel verergeren maar dit kan net zo goed gebeuren zonder oogkleppen.
Persoonlijk vaker in de sloot gezeten tijdens het rijden en dus zonder oogkleppen.

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:16

Zo iets kan altijd gebeuren en als je dan op een smalle weg rijdt met langs beide zijden water. Wat me een beetje ergert is het feit dat hij alleen gaat buiten rijden.
Voor mij is eerste veiligheidsregel : ga nooit alleen buiten rijden. Je weet nooit wat je tegen komt of wat er kan gebeuren en een tweede persoon is een dubbele veiligheid in geval van.
Gelukkig heeft het paard dit overleefd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:55

Nancy01 schreef:
Zo iets kan altijd gebeuren en als je dan op een smalle weg rijdt met langs beide zijden water. Wat me een beetje ergert is het feit dat hij alleen gaat buiten rijden.
Voor mij is eerste veiligheidsregel : ga nooit alleen buiten rijden. Je weet nooit wat je tegen komt of wat er kan gebeuren en een tweede persoon is een dubbele veiligheid in geval van.

Ja daar heb je wel gelijk in, normaal is de regel dat je eigenlijk nooit alleen met de kar op pad gaat geloof ik.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:17

Vaak gaat er wel iemand mee, maar dan kan niet altijd. Er heeft niet altijd iemand zin/tijd om mee te gaan en personeel heeft thuis genoeg te doen.

Niet om het goed te praten, maar zo gaat het nu eenmaal daar

Nadeel van de oogkleppen in zo'n geval is dat ze hun hoofd moeten draaien om het te kunnen zien, vervolgens opzij lopen maar niet kunnen zien waarheen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:07

Dit is een ervaren internationaal menpaard, dat al heel veel gezien en gehoord heeft. Het paard is gewend aan oogkleppen voor de wagen: hij weet niet beter. Hij is geschrokken van een opvliegende zwaan zegt het verhaal. Normaal los je dat voorwaarts op, alleen was die ruimte er nu niet. Als een wiel in de berm glijdt, kantelt de koets in het water en sleurt het paard mee. Ongeluk.
Ik neem aan dat hij van plan was meteen rechts de dijk op te draaien richting de grote menbak: dagelijks werk voor koetsier en paard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:41

Nancy01 schreef:

Vertel eens, hoe had de groom deze tewaterlating kunnen voorkomen dan?