Inzamelingsactie eigenaresse van verkrachte pony geen succes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:10

Ontzettend triest voor de pony...

Maar ik had mijn paard daar geen seconde langer laten staan....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:11

Inzamelingsacties zijn op bokt niet toegestaan, maar dit onder de aandacht brengen wel :?

8nnemiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:12

Delphi2 schreef:
8nnemiek schreef:
Ligt het aan mij, of is 6000 euro wel belachelijk veel voor een paar beveiligingscamera's en wat verlichting? :=
Voor dat geld heb je naast de beveiliging ook nog een mooie tropische vakantie :=

niet als er ter plaatse geen electriciteit is en dat ook nog aangelegd moet worden.

Met een autoaccu van 50 euro en evt een omvormer kom je een heel eind ;)
En inderdaad, er bestaan ook wildcamera's en andere beveiligingscamera's op accu's, die kosten ook geen vermogen meer.

Gianti

Re: Inzamelingsactie eigenaresse van verkrachte pony geen succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:24

Vind het gewoon weg zielig om zo'n actie op touw willen zetten... en vooral dan zelf er alleen maar 25 euro in willen steken

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:31

Dat weten we niet. Vaak storten mensen een klein bedrag zelf om donaties op gang te helpen. Ik vind deze inzameling trouwens ook idioot hoor en snap ook niet dat het nieuws is.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:34

Heeeel toevallig... hebben wij een tijdje geleden stroom aan laten leggen. Nou heb ik het geluk met een handige opa. Ik was 260 euro kwijt aan materiaal. En we hebben het echt grof aangepakt.
En heeeeel toevallig thuis beveiligingscamera's en alarm laten plaatsen door een erkend bedrijf. De kosten waren rond de 600 euro.
Laten we even voor het stroom meerekenen als je een bedrijf inschakelt.

Dan ben je toch zo'n 1200 euro kwijt op zijn ergst. Dus ik begrijp niet zo goed waar die 6000 euro voor nodig is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:40

LadyMadonna schreef:
Inzamelingsacties zijn op bokt niet toegestaan, maar dit onder de aandacht brengen wel :?

Daarbij is het ook niet echt een waanzinnig informatief bericht dat perse op VN moest komen....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:43

Ik vind het niet vreemd dat ze praktisch geen reactie krijgt op de inzamelingsactie. Ik heb er ook niet aan meegedaan, ik word die bedel acties langzaamaan een beetje beu. Een ander verhaal vond ik het paardje in België waar een oor van afgesneden was en waar de eigenaar een inzamelingsactie was gestart om de dierenarts kosten rond te krijgen. Daar heb ik wel aan meegedaan maar ik ga geen geld neerleggen voor een verhaal waarvan ik twijfel of het überhaupt waar is en waar ook andere oplossingen voor te vinden zijn. Ze had de pony kunnen verhuizen of even sparen voor de spullen die ze graag wil (iets wat ik ook moet doen), in plaats van een bedel actie op internet te starten.

Ik moet ook zeggen dat ik niet snap dat dit voorpagina nieuws is temeer omdat inzamelingsacties op Bokt niet zijn toegestaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:53

Het bericht is aangepast en zal verplaatst worden naar ON. Het is zeker niet de bedoeling om de nadruk op de inzameling te leggen, maar wij wilden wel het vervolg op het eerdere bericht op Bokt plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:55

En het is van VN naar ON verplaatst :)

Linka1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:10

Beste allemaal
Wil even iets kwijt...jullie weten allemaal niet eens wat er speelt deze mevrouw staat niet voor niets voor niets op een weitje omdat een manege niet te betalen is.
En op het weitje is geen stroom/watervoorziening dus kan ze nog geen camera plaatsen en wildcamera heb je niets aan omdat je het pas ziet als het al gebeurd is en het gaat deze vrouw meer om dat er verlichting word geplaatst daar aan het fietspad dus wel eerst goed lezen en paard verplaatsen doe je ook een beestje van 28 jaar niet aan die al 20 jaar daar staat bij haar maatje die er ook al 20 jaar staat

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:12

Dat is allemaal heel vervelend, maar dan alsnog hoeven anderen daar niet voor te betalen.
haar pony, haar zorgen, haar kosten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:22

Het is in mijn ogen een keuze om bewust een paard te nemen, terwijl je weet dat je geld niet hebt voor evt ander plekje als er iets gebeurd. Ik snap dan ook niet dat andere daar voor moeten betalen. Je weet van te voren als je zo'n weitje neemt, dat er geen controle etc.daarnaast is

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:22

Linka1992 schreef:
Beste allemaal
Wil even iets kwijt...jullie weten allemaal niet eens wat er speelt deze mevrouw staat niet voor niets voor niets op een weitje omdat een manege niet te betalen is.
En op het weitje is geen stroom/watervoorziening dus kan ze nog geen camera plaatsen en wildcamera heb je niets aan omdat je het pas ziet als het al gebeurd is en het gaat deze vrouw meer om dat er verlichting word geplaatst daar aan het fietspad dus wel eerst goed lezen en paard verplaatsen doe je ook een beestje van 28 jaar niet aan die al 20 jaar daar staat bij haar maatje die er ook al 20 jaar staat

Ik kan ook geen pensionstalling bij een manége of degelijke pensionstalhouder betalen.
Dus heb ik geen paard aangeschaft, want je moet geen dier aanschaffen als je geen fatsoenlijk huisvesting kunt betalen.
En ja, ook met betaalde huisvesting loop je tegenwoordig risico op bezoek van rare lieden, (alleen is dat risico stukken kleiner) maar verantwoord huisdierbezit begint sowieso met zelf verantwoording nemen en de kansen op rare dingen verkleinen door het dier niet op een plek te zetten waar absoluut geen toezicht is.

Maar ja. :$

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:36

Dat ben helemaal met Zoolgangster eens.

Gratis weitje, gratis stroom, ook gratis voer en dierenarts?
Je kunt toch niet op andermans kosten je dieren willen houden?

Misschien kan mevrouw dan beter een ander huisje voor de beestjes zoeken, wellicht is het daar ook veiliger :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:23

Linka1992 schreef:
Beste allemaal

Boe-hoe. Paarden zijn duur, als je het niet kan betalen moet je ze niet willen houden.
Verlichting aan fietspad moet ze met de gemeente uitvechten. Daar kunnen
Particulieren niet voor gaan zorgen.

8nnemiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:01

Een autoaccu met zonnepaneel heb je voor 150 euro en daar kan zowel een camera als verlichting op worden aangesloten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:10

Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties.
Wat er schijnbaar met de pony is gebeurd is vreselijk maar wij zijn niet verantwoordelijk voor de pony, dat is de eigenaresse. En als zij al niet meer dan €25,- wil/kan inleggen dan stuit mij dat tegen de borst.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:15

Ik ken de hele situatie niet, maar een aantal van jullie reageert wel erg kort door de bocht.
Ze heeft die paarden al minstens 20 jaar. Er kan een hoop veranderen aan je financiele situatie in die tijd.
En zulke oude dieren verhuizen lijkt me ook niet wenselijk.

En als ik het goed lees gaat het haar toch in eerste instantie om verlichting die de gemeente niet wil neerzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:22

shetjeIris schreef:
Ik ken de hele situatie niet, maar een aantal van jullie reageert wel erg kort door de bocht.
Ze heeft die paarden al minstens 20 jaar. Er kan een hoop veranderen aan je financiele situatie in die tijd.

En als ik het goed lees gaat het haar toch in eerste instantie om verlichting die de gemeente niet wil neerzetten?

Een oude pony kan ook gewoon verhuizen. Het zijn pony's hè, geen mensen. Paarden hebben van nature een mobiele aard, die verplaatsen zich in het wild ook continu. Zolang ze hun maatjes maar houden. De kudde is hun huis. Als in de natuur een plek niet veilig is, verhuizen ze met die kudde naar een ander veilig plekje. Dus dat kan je als eigenaar ook gerust doen, je kudde verplaatsen naar een veilige plek.

Verder kan ik me indenken dat de overheid niet bij ieder donker weitje in Nederland lantaarnpalen kan gaan zetten voor de veiligheid. Dat lijkt me een gebed zonder eind.

En als ik filmpjes van Omroep Flevoland bekijk, moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik het geen visitekaartje vind hoe dat terrein erbij ligt met die oude caravan, halfgaar hekwerk en rommel. Kan me ergens ook wel indenken dat gemeente en omwonenden daar ook liever vanaf willen en geen moeite gaan doen om dat verder te faciliteren. Dus dan blijven de donaties natuurlijk uit.

Ff praktisch: Ik heb hele goede ervaringen met LED lampen met zonnepaneeltjes en bewegingssensor. Die kosten geen drol meer tegenwoordig. En helemaal geen gedoe met accu's enzo. Ik heb zelf ooit een paar van deze gekocht: http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1642056 Tientje per stuk. Hangen al zo'n drie jaar en ik heb er elke dag plezier van. Vooral in de winter.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:00

shetjeIris schreef:

Dat is flauwekul, want zolang ze maar te eten krijgen en aandacht krijgen en het comfortabel hebben vinden ze het niet erg. Zat ervaringen meegemaakt.

Dus hup verhuizen naar een veiliger plek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:12

In lelystad is even verhuizen niet te doen, stalling is er domweg niet of peperduur en de goede met veel buiten zijn al vol en hebben een lange wachtlijst.

De gemeente weitjes werken op zich goed, en het feit is de plek waar deze weitjes liggen waar het om gaat is onveilig geworden afgelopen jaren. Juist door het gebrek aan goede openbare verlichting. Ook als fietser of wandelaar loop je er in het donker niet graag meer terwijl het eerder een fijne en veilige wandelplek was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:48

Maar dat is dan toch aan de gemeente ... Daar start je toch geen inzameling voor? Daar betaalt men belastingen voor.

CarinaRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:30

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:59

Als ik het goed begrijp mogen omwonenden nu ook gaan opdraven? :=