Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Weliswaar in het groot, maar op kleine schaal blijkt de techniek vergelijkbaar:Bizzybijtje schreef:Ook zonder mest blijven die bacteriën erin zitten, dat argument gaat dus nergens over.
Leg de slang zoals je vloerverwarming-slangen monteert, pompje erachter en gaan! Zo staat het water ook niet stil. Overigens zou ik zelf niet kiezen voor een tuinslang, maar een echte vloerverwarmings-slang. Op deze manier wilden wij vloerverwarming aanleggen in de stal. Tijgertje86 schreef:Onderin een mestbult wordt het al gauw 60 graden, dus het idee is helemaal niet raar.
Tijgertje86 schreef:Leg de slang zoals je vloerverwarming-slangen monteert, pompje erachter en gaan! Zo staat het water ook niet stil. Overigens zou ik zelf niet kiezen voor een tuinslang, maar een echte vloerverwarmings-slang. Op deze manier wilden wij vloerverwarming aanleggen in de stal.
Marjoow schreef:Maar.... Legionella is toch alleen gevaarlijk als het gedronken word?
Als het water uit die slang enkel gebruikt word om af te spuiten, is er toch geen probleem
Cowboy55 schreef:Marjoow schreef:Maar.... Legionella is toch alleen gevaarlijk als het gedronken word?
Als het water uit die slang enkel gebruikt word om af te spuiten, is er toch geen probleem
Nope, het is gevaarlijk als je het inademt. Er moet dus verneveling plaats vinden. Die nevel moet dusdanig fijn zijn dat je de bacterie zo diep in je longen krijgt dat ie fijn verder kan woekeren. En als je dan ook nog geen sterke gezondheid hebt, dan kom je in de problemen. En dat zijn dus best veel 'Als-en'.
Marjoow schreef:Cowboy55 schreef:
Nope, het is gevaarlijk als je het inademt. Er moet dus verneveling plaats vinden. Die nevel moet dusdanig fijn zijn dat je de bacterie zo diep in je longen krijgt dat ie fijn verder kan woekeren. En als je dan ook nog geen sterke gezondheid hebt, dan kom je in de problemen. En dat zijn dus best veel 'Als-en'.
Ah okee, ik dacht alleen bij inname. Dan is het misschien toch niet zo'n goed ideetje
bruintje123 schreef:Vergeet ook even deze ramp niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Legionellaramp
Ik denk niet dat het allemaal oude of verzwakte mensen zijn geweest.