[Blog]Boogschieten te paard: Paard, doe je mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:05

Leuke blogs! Ik ben nu wel bang dat mijn boogschietende man mijn paard zal ontvoeren :) Maar ach, dat valt onder de noemer quality time toch? Samen met paard en man leuke dingen doen....

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:57

Annemarievzr schreef:
Leuke blogs! Ik ben nu wel bang dat mijn boogschietende man mijn paard zal ontvoeren :) Maar ach, dat valt onder de noemer quality time toch? Samen met paard en man leuke dingen doen....

Ik vind het altijd heel gezellig om samen met vriendlief naar de paarden te gaan :)

En zo kunnen we elkaar helpen ;)

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:53

Annemarievzr schreef:

Het lijkt me te gek als ik manlief zo ver krijg om te gaan boogschieten.
Rondje knolhobbeleen vind tie prima als ik maar niet zo aan z'n hoofd zeur hoe tie het moet doen.
Dus paard trainen dat tie het rondje loopt en dan kan manlief met boog meeliften.
Iets te simpel gedacht zeker?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 16:06

Nog best slim gedacht eigenlijk! Belangrijk detail is nog dat je paard er okee mee is :D
En met een beetje geluk ontdekt manlief vanzelf dat het schieten een stuk beter gaat als je verlichte zit beter is, je weet hoe je je paard met je benen kunt sturen etc. O:)

hverburg

Re: [Blog]Boogschieten te paard: Paard, doe je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:21

Erg leuk geschreven. Ik zie al helemaal voor me hoe het trainen is gegaan. Lijkt me ontzettend moeilijk om zeker in het begin je balans te bewaren als je naar achter schiet.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:55

hverburg schreef:
Erg leuk geschreven. Ik zie al helemaal voor me hoe het trainen is gegaan. Lijkt me ontzettend moeilijk om zeker in het begin je balans te bewaren als je naar achter schiet.

Als je de pijl eenmaal op de pees hebt. Is dat al een stuk makkelijker :')

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 16:59

hverburg schreef:

Voor mij was het vooral moeilijk de verlichte zit aan te leren, heb wat dat betreft veel aan José (Silly_Woman) gehad. Eerder deed ik alles zittend in het zadel maar het achterwaartse schot is dan eigenlijk niet te doen.

Als je de verlichte zit eenmaal kunt is het niet eens zo moeilijk om naar achteren te schieten. Het is wel belangrijk dat je een paard hebt waar je je vertrouwen aan kunt geven. Als je twijfelt of hij niet een bok gaat geven zit je al snel heel aarzelend op je paard en dat helpt natuurlijk niet, maar dat is bij 'gewoon' paardrijden natuurlijk hetzelfde.