Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pinto_1 schreef:D_Desteny schreef:Waar ik me meer druk om maak is hoe hard ze schopt met sporen om.
Ja, dat viel mij ook op, vond het filmpje ook absoluut niet mooi om te zien. Haar benen komen bijna horizontaal voor elke schop.
troi schreef:Zelf draaien om de barrels is de basis van barrel training. Dat is bij dit paard dus netjes gedaan. Een barrel paard trainen is een hele klus. Het is wel wat meer dan een dier op volle snelheid rond tonnen te jagen, wat veel mensen denken.

. Snap trouwens niet dat ze aan zulke gevaarlijke races een negenjarige laten meedoen. Met of zonder cap, dit is geen kindersport
Ibbel schreef:Tja, in de VS rijdt zo ongeveer niemand op een paard met een cap, maar vrijwel iedereen op de fiets met een fietshelm. En in NL is dat omgekeerd.
Misschien worden in NL kinderen met een fietshelm wel net zo uitgelachen als in de VS met een cap. Who knows?
) dan vind ik regelgeving wel belangrijk eigenlijk. pinto_1 schreef:D_Desteny schreef:Waar ik me meer druk om maak is hoe hard ze schopt met sporen om.
Ja, dat viel mij ook op, vond het filmpje ook absoluut niet mooi om te zien. Haar benen komen bijna horizontaal voor elke schop.
No_No schreef:Ongeacht hoe een kind/volwassenen rijdt, een paard kan ook gruwelijk struikelen.
Ik begrijp niet dat hier over gediscussieerd moet worden
xyzutu2 schreef:Goed dat er in de VS nu ook meer nagedacht wordt over het nut van caps. Want inderdaad, vooral bij speedonderdelen zoals de barrelrace hoeft het paard maar één pootje verkeerd neer te zetten en je gaat keihard onderuit - en gezien de bewegingsrichting met je hoofd tegen de barrel. Dat kan niet fijn zijn.
Ik zie trouwens wel dat het meisje goed kan blijven zitten, maar voor de rest zie ik een paard dat het rondje helemaal uit zijn hoofd loopt en een meisje dat niet stuurt en ook niet anders toevoegt dan gehak met haar sporen. Zoals de omroeper zelf ook al zegt: het paard is degene die het meisje heeft getraind. Hij loopt het rondje ook duidelijk helemaal zelf.
kwita schreef:het gekke is dat je ook een voorbeeld functie hebt, als de volwassenen met hun icoon van de sport een hoed op het paard blijven stappen doen de kinderen dat ook (en heb je als volwassene ook geen poot om op te staan en het de kinderen te verplichten)
" troi schreef:Die hellhats zijn trouwens erg tof! En praktisch ook tegen de regen en felle zon.
Kuggur schreef:Hm, een beetje naïef. Toen ik hier begon, 20 jaar geleden waren caps niet veel in gebruik bij volwassenen.
Kinderen en jongeren "vergaten" constant zo' n ding op te zetten.
Nu is het onder de meeste volwassenen gangbaar ze wel te gebruiken, en raad eens? Geen probleem meer bij de kids.
kwita schreef:het gekke is dat je ook een voorbeeld functie hebt, als de volwassenen met hun icoon van de sport een hoed op het paard blijven stappen doen de kinderen dat ook (en heb je als volwassene ook geen poot om op te staan en het de kinderen te verplichten)
mijn kindje 3 was ook reeel boos toen zij in de zomer een bp aanmoest om de paarden te verzorgen en uit het weiland te halen, jij hebt dat ook niet....en ze had wel gelijk dus daar zit ook de start bij jezelf ( best confronterend, maar een groot leermoment!)
Sica schreef:Heel eerlijk vind ik het een ontzettend mooi plaatje, zo'n hoed, maar zelf zou ik niet zo snel zonder cap op een paard stappen. Mijn mooie hoed ligt dus bijna ongebruikt in de kast, ook zonde.
). Het eerste wat ze ook in het ziekenhuis vroegen was: had je een cap op?
paardje1983 schreef:JoyCiej007 schreef:Teeeeeeeering heej, zo dan dat kind kan rijden!![]()
Vindt niks met rijden te maken hebben. Schopt alleen het paard constant naar voren.