Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nieuwsredactie schreef:"De trekpaardhouders met paarden met een gecoupeerde staart voelen zich gediscrimineerd.
luijs schreef:De voorzitter van het kvth is zelf de grootste hypocriet die er rond loopt
Hij brengt zelf ieder jaar zijn veulens nog naar België of Frankrijk om te laten couperen
Zelfde als grote fokkers en juryleden
Een grote boeven bende daar
Helaas zitten er tussen de kort staart hengsten wel hele goede op zuivere benen en verfijning zou wel zonde zijn die uit te sluiten voor de foklijnen
Maar zie niet in waarom niet per direct gestarte kan worden met alleen lang starten vanaf 2 jaar de rest heeft pech allang genoeg gedoogd
Zilkesteyn70 schreef:Ze hebben 15 jaar tijd gehad om een paard op stal te krijgen met staart dus dat ze nu niet mee kunnen doen aan een keuring lijkt me echt eigen schuld.
Shadow0 schreef:Duhelo schreef:Nouja, ergens vind ik het logisch dat er protest komt. 98 % van de paarden zijn nog gecoupeerd, zal een zwakke opkomst worden en dus ook niet rendabel voor de organisatoren.
Nee, datklopt niet, de organisatoren van de keuring geven nadrukkelijk aan dat ze wel veel inschrijvingen hadden en dit wel wilden organiseren. Het probleem is dat sommige eigenaren, die willens en wetens hebben gezocht naar manieren om het al bestaande verbod op couperen actief te omzeilen, gaan dreigen met dure rechtzaken om zo'n keuring kapot te maken. (Of gaan dreigen met het meenemen van hun gecoupeerde paard om zo de keuring met een boete op te zadelen.)
Het enige wat dat bewijst is dat er gewoon echt geen mogelijkheid is om dit op te lossen zonder harde confrontatie, en dat een wettelijk tentoonstellingsverbod echt noodzakelijk is om hier iets aan te veranderen.
Duhelo schreef:Nouja, ergens vind ik het logisch dat er protest komt. 98 % van de paarden zijn nog gecoupeerd, zal een zwakke opkomst worden en dus ook niet rendabel voor de organisatoren. Logischer zou zijn dat paarden wel nog toegelaten zijn, maar vanaf oktober 2016 geboren veulens niet gecoupeerd meer mogen worden. Zo heb je wel nog de genenpoel, kans om goede veulens te fokken, en blijft alles vanaf nu met staart. De staarten die er al af zijn kun je toch niks meer aan doen. Als ze het effectief doorvoeren dat gecoupeerde paarden per direct volledig verbannen worden, hebben we binnen enkele jaren geen trekpaarden meer ...
Pauline schreef:Duhelo schreef:Nouja, ergens vind ik het logisch dat er protest komt. 98 % van de paarden zijn nog gecoupeerd, zal een zwakke opkomst worden en dus ook niet rendabel voor de organisatoren. Logischer zou zijn dat paarden wel nog toegelaten zijn, maar vanaf oktober 2016 geboren veulens niet gecoupeerd meer mogen worden. Zo heb je wel nog de genenpoel, kans om goede veulens te fokken, en blijft alles vanaf nu met staart. De staarten die er al af zijn kun je toch niks meer aan doen. Als ze het effectief doorvoeren dat gecoupeerde paarden per direct volledig verbannen worden, hebben we binnen enkele jaren geen trekpaarden meer ...
Nou dat is dus echt onzin. Als je meer geld kunt verdienen met staart dan zonder staart, komen er staarten.
Omdat alles maar oogluikend werd toegestaan bleven ze couperen, prima dat dat nu streng wordt gecontroleerd.
randalinpony schreef:Het is zelfs zo, dat dieren MET medische verklaring nog steeds mee mogen doen op keuringen. Ook al weet vrijwel iedereen dat die verklaringen frauduleus zijn.
Het zijn de eigenaren met gecoupeerde dieren die geen verklaring hebben die nu zorgen dat de NVWA eindelijk, na 15 jaar, eens gaat optreden.
Het probleem van de gecoupeerde dieren wordt er niet mee opgelost. Hoogstens komt nu aan het licht wat voor charmante lieden er (ook) rondlopen in dat KVTH.
Hoewel de meeste leden zoals gewoonlijk wel redelijke mensen zijn die hier ook vast niet gelukkig van worden.
Maar wat mij betreft haalt de NVWA nu eens de bezem door dit hele kippenhok.
Duhelo schreef:Nouja, ergens vind ik het logisch dat er protest komt. 98 % van de paarden zijn nog gecoupeerd, zal een zwakke opkomst worden en dus ook niet rendabel voor de organisatoren. Logischer zou zijn dat paarden wel nog toegelaten zijn, maar vanaf oktober 2016 geboren veulens niet gecoupeerd meer mogen worden. Zo heb je wel nog de genenpoel, kans om goede veulens te fokken, en blijft alles vanaf nu met staart. De staarten die er al af zijn kun je toch niks meer aan doen. Als ze het effectief doorvoeren dat gecoupeerde paarden per direct volledig verbannen worden, hebben we binnen enkele jaren geen trekpaarden meer ...
Relien schreef:wat ik me überhaupt afvraag is hoe het kan dat paarden zonder staart onder de 15 dan nog toegestaan zijn op keuringen als het couperen verboden is.. door wel te keuren snap ik dat ze het couperen geheimzinnig gaan doen want ach een boete krijgen we toch niet en we mogen ze nog gewoon keuren.
Kromme wereld
renee16 schreef:Duhelo schreef:Nouja, ergens vind ik het logisch dat er protest komt. 98 % van de paarden zijn nog gecoupeerd, zal een zwakke opkomst worden en dus ook niet rendabel voor de organisatoren. Logischer zou zijn dat paarden wel nog toegelaten zijn, maar vanaf oktober 2016 geboren veulens niet gecoupeerd meer mogen worden. Zo heb je wel nog de genenpoel, kans om goede veulens te fokken, en blijft alles vanaf nu met staart. De staarten die er al af zijn kun je toch niks meer aan doen. Als ze het effectief doorvoeren dat gecoupeerde paarden per direct volledig verbannen worden, hebben we binnen enkele jaren geen trekpaarden meer ...
Dit is in 2001 al gebeurd..
Helaas zonder succes