Vrouw uit Overloon geëlektrocuteerd bij werk aan afrastering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:14

Brrr. 30 jaar pas. Wat een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:14

Bah wat een naar ongeval!!

Heel veel sterkte voor een ieder die haar kende!

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:51

Er staan geen nadere gegevens over het soort schok, geelektrocuteerd slaat normaal op het stroomnet en niet op een weideklok.

ik wens haar familie en kennisen sterkte.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:37

Wauw sneu zeg door haar vriend gevonden heel naar :(

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:01

Inderdaad een heel akelig geval.
Volgens mij kun je met een in Europa goedgekeurd en goed aangesloten schrikdraad apparaat nooit een dodelijke schok krijgen. Ook niet bij hartproblemen anders zouden deze apparaten nooit een Europese goedkeuring krijgen.
Misschien is het wel mogelijk dat door een sluiting in het apparaat of zo er netspanning op de afrastering komt te staan. De uitgangsspanning (Voltage) van een schrikdraadapparaat ligt normaal maximaal rond de 9000 Volt (9kV). De dodelijkheid van stroom zit in het aantal Ampere. Bij een schrikdraadapparaat is dat erg laag (milli ampere) terwijl de meeste huisstroom fases staan afgesteld op 16Ampere.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:07

Wat maakt het toch uit hoe ze die dodelijke schok gekregen heeft? Ze heeft 'm gekregen, alsof dat niet erg genoeg is voor alle nabestaanden.

Heel veel sterkte voor iedereen die haar kende. :(:)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:25

Ayasha schreef:
Wat maakt het toch uit hoe ze die dodelijke schok gekregen heeft? Ze heeft 'm gekregen, alsof dat niet erg genoeg is voor alle nabestaanden.

Heel veel sterkte voor iedereen die haar kende. :(:)

Maakt volgens mij toch wel uit. Als nu blijkt dat het schrikdraadapparaat bijvoorbeeld door een productiefout gevaarlijk is zou ik dat toch wel willen weten.
Nee zij heeft er helaas niets meer aan maar misschien kunnen in de toekomst andere slachtoffers worden voorkomen.

Ayasha
Blogger

Re: Vrouw uit Overloon geëlektrocuteerd bij werk aan afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:31

In het volledige artikel staat dat de omstandigheden onderzocht worden door mensen die daarvoor opgeleid zijn. Dat hoeft bokt dus niet in hun plaats te doen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:35

Ayasha schreef:
In het volledige artikel staat dat de omstandigheden onderzocht worden door mensen die daarvoor opgeleid zijn. Dat hoeft bokt dus niet in hun plaats te doen.

Misschien niet maar dat is toch een beetje Bokt eigen. Ik zag ook een aantal reacties langskomen die inhoudelijk gewoon niet klopten vandaar dat ik een en ander heb proberen uit te leggen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:40

Oh bah, wat naar. Heel akelig.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:43

Ik had het bericht gisteren al gehoord maar toen was er nog geen oorzaak naar buiten gebracht.
Is hier niet zo gek ver vandaan.
Verschrikkelijk ongeval, veel sterkte voor alle nabestaande.

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:13

Best vreemd om hier allerlei speculaties te lezen. Ook bij ons schiet die vraag natuurlijk door ons hoofd.
Feit is dat ik haar ken als een zeer verstandig en serieus persoon die nooit onnodige risico's zou nemen.
Feit is ook dat ze bij ons op stal de "stoere chick" was. Actief in de cross en gek op haar paarden.
Het is vreemd om haar paard nu in de wei te zien staan wetende dat zij nooit meer voor haar zal komen.
Mijn gedachten zijn bij haar vriend, familie en vrienden. Heel veel sterkte en kracht voor hen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:01

fokfanaat schreef:
ik ben idd erg benieuwd hoe dit kan gebeuren, we hebben allemaal bijkans stroom op de omheining. En als dat zo mis kan gaan wil ik wel graag weten hoe het zit.

Daar is niet heel veel voor nidig. In Nieuw-Zeeland worden de kalveren buiten in de wei geboren, in een jaar hadden we daar een aantal dode kalveren omdat ze op het draad terecht waren gekomen en door bleven lopen met het draad op de buik tussen hun benen. Ze kregen dus steeds een schok en het aantal op langere duur legt dan het hart stil. Als je een gezond persoon een schok zou geven om het hart op gang te helpen creëer je het tegenovergestelde.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:10

van wat ik uit zeer betrouwbare bron(familie) heb vernomen is dat zij wel degelijk geelectrocuteerd is, er waren verminkingen daarvan op de handen.... dus geen hartstilstand etc etc
hoe of wat verder geen idee, speculaties niet nodig. Dit hele ongeval is al een gruwel op zich voor de familie en nabestaanden..

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:17

Jeetje wat een bizar en vreselijk ongeluk..

Heel veel sterkte voor de nabestaanden Y;(

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:27

Het verhaal van Dagblad De Gelderlander klopt helemaal niet.
Ik woon in de buurt.
Deze jonge vrouw had natte laarzen aan en heeft in een oude vochtige schuur een stekker in het vochtige stopcontact gedaan en toen is ze geëlektrocuteerd blijkt na onderzoek.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:33

het blijft dan nog een verschrikkelijk ongeluk. ik was al voorzichtig met stroomdraad.. blijft toch in je achterhoofd of er wat fout kon zijn met draad/stroom.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 01:25

Yvette10 schreef:
Het verhaal van Dagblad De Gelderlander klopt helemaal niet.
Ik woon in de buurt.
Deze jonge vrouw had natte laarzen aan en heeft in een oude vochtige schuur een stekker in het vochtige stopcontact gedaan en toen is ze geëlektrocuteerd blijkt na onderzoek.

Hoe dan ook ze komt niet meer terug. .. met welke manier het ook gebeurd zou zijn... Ze komt niet meer terug

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 06:17

Nat weer en stroom gaan lastiger samen!! Hier gaat alle stroom eraf in de avond/ nacht! Ben altijd bang dat er zeker met nat weer kortsluiting kan ontstaan!

Wat een tragisch bericht..Dat vergeet je nooit meer! Sterkte voor alle betrokkenen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:39

Vreselijk zeg! heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Zoiets kan toch nooit op een stroomklok via batterij [9 volt] gebeuren toch? das toch veel te weinig stroom?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:06

gohya schreef:
Vreselijk zeg! heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Zoiets kan toch nooit op een stroomklok via batterij [9 volt] gebeuren toch? das toch veel te weinig stroom?

Voltage is niet belangrijk, het gaat om het aantal milliampere

Hier staat een vrij duidelijke uitleg
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/1578 ... k-dodelijk