Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Polly schreef:Ik vind paardenvlees echt heerlijk en ik eet het ook graag, als het meer in de buurt was zou ik er zeker gaan eten.
Ik vind het altijd een beetje hypocriet om wel rund en varken te eten maar geen paard, paarden hebben vaak ook nog een veel beter leven gehad.
Goed initiatief!
rien10 schreef:Een dood dier kan je opeten. Koe, varken, schaap, kip, eend, zalm, paard. Wat is het verschil?
Ja, verschil in smaak heb je altijd. Daarom eet ik sommige dingen wel, sommige dingen niet.
Maar wat ik ECHT niet eet is kalfsvlees van een kistkalf. Dat is een no-go voor mij.
LindyH schreef:<knip>
Alleen toen ik al die 'grappige' namen las verging mij de zin wel. Ik weet niet, het klinkt niet respectvol ofzo. Word je geslacht als paard, wordt er ook nog eens de spot met je gedreven als je op iemands bord ligt..
Het ligt misschien aan mij. Ik kan er ook niet tegen als anderen flauwe grapjes over mijn paard maken. Alleen ik mag dat.
Polly schreef:rien10 schreef:Een dood dier kan je opeten. Koe, varken, schaap, kip, eend, zalm, paard. Wat is het verschil?
Ja, verschil in smaak heb je altijd. Daarom eet ik sommige dingen wel, sommige dingen niet.
Maar wat ik ECHT niet eet is kalfsvlees van een kistkalf. Dat is een no-go voor mij.
bestaan kistkalven nog dan? De kalvermesterijen die ik "ken" hebben die echt niet hoor.
Polly schreef:rien10 schreef:Een dood dier kan je opeten. Koe, varken, schaap, kip, eend, zalm, paard. Wat is het verschil?
bestaan kistkalven nog dan? De kalvermesterijen die ik "ken" hebben die echt niet hoor.
anjali schreef:@oomens: ik bedoelde dat paarden in spiritueel opzicht dicht bij de mens staan,omdat ze bereid zijn om met mensen samen te werken en te leven.Vandaar dat ze bij mij ook een pensioen krijgen en niet opgegeten worden.Overigens eet ik ook geen enkel ander levend wezen (behalve planten dan,noodgedwongen) op.Maar paarden hebben toch wel een bijzondere positie.De mensheid heeft aan hen zeer veel te danken,voor de tijd van het gemotoriseerde vervoer zou er anders helemaal geen transport mogelijk geweest zijn.
rien10 schreef:Een dood dier kan je opeten. Koe, varken, schaap, kip, eend, zalm, paard. Wat is het verschil?
Mnique schreef:Verrassend en vernieuwend! Niet verkeerd aangezien er bekend is waar het vlees vandaan komt.
Zelf eet ik liever geen paardenvlees omdat ik bang ben dat het afkomstig is van dieren die (op zijn zachtst gezegd) een niet al te best leven hebben gehad. Dit soort praktijken dus:
http://www.eyesonanimals.com/nl/onderzo ... nvlees-nl/
Of dit soort artikelen betrouwbaar zijn weet ik niet, maar durf het risico niet te nemen (misschien wordt het eens tijd om me er verder in te verdiepen).
Bij de koeien-, kippen- en varkensindustrie heb ik het idee dat er meer zicht en controle op reglementen is.