Iers paard overlijdt op CSI Cagnes-sur-Mer *UPDATE*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Iers paard overlijdt door uitputting op CSI Cagnes-sur-Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:11

Als de vertaling klopt vind ik het wel een vreemde toestand. Bij het hek sputterde hij wat dus ik gaf hem 1 of 2 klappen, hij ging er vandoor in galop en ik probeerde hem te kalmeren en toen hij langzamer ging joeg ik hem weer op oid????

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:19

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:27

Kinke schreef:
Als de vertaling klopt vind ik het wel een vreemde toestand. Bij het hek sputterde hij wat dus ik gaf hem 1 of 2 klappen, hij ging er vandoor in galop en ik probeerde hem te kalmeren en toen hij langzamer ging joeg ik hem weer op oid????

Hoevaak wordt er hier op bokt niey het advies gegeven je paard door te laten galopperen als ze er vantussen knijpen? 'Blijft je paard maar harder gaan? Rijd maar naar voren en als ze willen stoppen laat je ze nog 2 rondjes doorgaan'.
In dat kader vond ik dit niet meteen heel raar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:50

ik wel, omdat hij hem eerst probeert te kalmeren

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:24

Roodvos schreef:
Ik vind de titel wel suggestief en, op dit moment, onterecht veroordelend.

Dat betreffende ruiter niet goed heeft gehandeld is duidelijk. Echter, het onderzoek naar de oorzaak van de dood van het paard loopt nog. Dus het staat nog niet vast dat dit de dood van het paard tot gevolg had, en die indruk wordt nu wel gewekt. En bij mijn weten ben je nog altijd onschuldig, tot het tegendeel bewezen is.

Want het paard kan ook iets hebben waardoor het anders de volgende dag bij een springparcours of een jolig rondje bokken in de weide dood was neergestort. Maar dat moet nog blijken uit de autopsie.

Resistance schreef:
Compleet gestoord. :n
En dan bedoel ik de reacties.

De titel klopt niet, de zaak is in onderzoek maar iemand is al schuldig aan mishandeling en veroordeeld op de sociale media en bokt.

Het zou fijn zijn als de atopsie strakks duidelijkheid geeft.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:43

Ben benieuwd hoe het werkelijk zit dan.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:46

Bloodymary schreef:
Ben benieuwd hoe het werkelijk zit dan.

geen idee ik lees alleen in verschillende berichten verschillende namen van het paard.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:48

Hij heeft betreffend paard nog geen half uur gereden...waar mensen roepen drie uur...moeten ze zich achter de oren krabben dat hij nog meer schimmels te rijden had die dag.
Ik lees het toch anders en wens hem erg veel sterkte met alle zwartmakerij

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:56

Het is wat tegenwoordig, lijkt wel heel makkelijk om iemand gelijk te beschuldigen van het doodslaan van een paard (en verbazingwekkend hoe mensen op social media daar zo makkelijk op ingaan en alles voor waarheid aannemen, het is en blijft media). In elk geval een paar sla je niet zomaar dood, dat hij hem 3u rond gejaagd heeft geloof ik niet. Zn verhaal klinkt in elk geval geloofwaardig, paard doet wat moeilijk om het hek door te lopen, even paar tikjes om hem aan te moedigen, paard raak wat verhit, dus loopt er even vandoor, dan probeer je hem idd terug te nemen, maar je houd hem wel voorwaarts, hij zal wel gewoon nog een keer langs het hek hebben willen rijden. Lijkt mij het meest aannemelijke dat het paard ergens een onderliggend probleem had (hartstilstand?), stress, wat inspanning,... kan overal gebeuren. Onderzoek zal het uitwijzen wat de oorzaak is als het goed is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:26

Er gaan heel verschillende verhalen de ronde over wat er gebeurd is, dus ik denk dat we moeten oppassen met zo snel een oordeel klaar te hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:44

Tendance schreef:
Er gaan heel verschillende verhalen de ronde over wat er gebeurd is, dus ik denk dat we moeten oppassen met zo snel een oordeel klaar te hebben.

Inderdaad, ik lees zoveel verschillende verhalen.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:46

Tendance schreef:

Inderdaad,
Mensen zien iets een aantal minuten en beginnen van alles te roepen, andere mensen horen daar maar de helft van en het is ineens 10x zo erg en flink aangedikt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:17

Daarom had ik de link van de ruiter zn verhaal hier ook ingezet.

ik ga niet een oordeel geven, over iets waar ik niet bij ben geweest.

het is sneu dat het paard is overleden, maar dat kan ook idd een hartaanval zijn geweest oid

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:24

Ketaki schreef:
Daarom had ik de link van de ruiter zn verhaal hier ook ingezet.

ik ga niet een oordeel geven, over iets waar ik niet bij ben geweest.

het is sneu dat het paard is overleden, maar dat kan ook idd een hartaanval zijn geweest oid

het hart is er in iedergeval mee gestopt....dat is zeker.
Erg triest dit,van mij mag er niet alleen een einde aan de Bio industrie komen maar ook aan de paardensport.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:27

er is maar 1 verliezer, dat is in dit geval het paard, wat is overleden.

dat is heel erg triest. Y;( Y;(

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:12

Tranen staan in m'n ogen bij het lezen van dit bericht.. hoe kan je zo tegen een dier doen :-(

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:20

Ik denk dat iedereen zijn paard wel eens flink aanpakt of doorpakt. hem naar voren schoppen en hem daarna corrigeren om rustig en kalm te worden om erna weer over zijn tempo te rijden lijkt mij niet raar. We laten ze allemaal wel eens net dat stapje harder doen of werken iets harder in dan we normaal gesproken doen.

Het is triest voor hem dat dit paard nou net op dit punt wat mankeert. De aanpak zoals beschreven wordt is niet onjuist en ook zeker niet dodelijk voor een paard. Tuurlijk kijken omstanders, want iedereen pakt zijn of haar paard wel eens aan, maar als je het een ander ziet doen zou jij het zo noooooooooit doen.

Ik hoop dat hij er zonder al te veel kleerscheuren vanaf komt. Het is allemaal al erg genoeg. Zonde dat het ook nog over de rug van iemand moet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:22

Emita schreef:
Tranen staan in m'n ogen bij het lezen van dit bericht.. hoe kan je zo tegen een dier doen :-(

we weten natuurlijk niet, of het dier misschien al lichaamlijke klachten had, of bv een hartaanval kreeg.

dus oordeel niet te snel
:o :o

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:24

Is er onderbouwing voor de titel van dit bericht...?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:33

Sientje schreef:
Is er onderbouwing voor de titel van dit bericht...?

Volgens mij niet, onderzoek is volgens mij nog bezig, aanvankelijk werd er vanuit gegaan dat hij het paard zo opgejaagd had dat ie doodgevallen was, maar er komen nu heel andere verhalen boven en daar klopt de titel weer niet bij

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 07:50

GabberGill schreef:
Ik denk dat iedereen zijn paard wel eens flink aanpakt of doorpakt. hem naar voren schoppen en hem daarna corrigeren om rustig en kalm te worden om erna weer over zijn tempo te rijden lijkt mij niet raar.

Het feit dat " we" dit naar voren schoppen normaal gaan vinden is veel en veel kwalijker...

Daihyo

Re: Iers paard overlijdt op CSI Cagnes-sur-Mer *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:03

Het bericht is geupdate in de OP :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:11

essie_blue schreef:
Poeh vind het erg vroeg om nu te oordelen. Ik wacht verdere berichten af.. vind het wel triest dat de ruiter nu direct publiekelijk zo aan de schandpaal genageld wordt. Dit verhaal kent enkel verliezers.

Precies dit. Lekker makkelijk, om op de ruiter af te geven. Zo'n grote wedstrijd, en hij zou uren zn gang kunnen gaan?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:13

Storm2009 schreef:
Gillbo schreef:
Uh tja een paard ronde lang rond meppen dan ben je sowieso hartstikke schuldig aan dierenmishandeling.
Zelfs ervaren paardenmensen hebben hem gewaarschuwd en schrokken van dit gedrag. Dus dood of niet onschuldig is hij sowieso niet

Dit idd

Want jullie waren erbij?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:28

Nee maar de eigenaresse ook niet.
Daarbij is geen enkel media bericht accuraat. Denk jij dat je van al die oorlogen het fijne te weten krijgt?
Elk bericht wordt gekleurd door meningen.
Daarbij moet je dan op geen enkel bericht reageren want dan is niks waar.
Want tja ook de bewijzen die naar buiten gebracht worden heb je dan van horen zeggen want je was er niet bij om te weten of ze waar zijn.
Het eigen wat sluitend bewijs geeft is een filmpje