Pensionhoudster mag niet meer boven stal wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: Pensionhoudster mag niet meer boven stal wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:07

Geen woonbestemming is geen woonbestemming, lijkt mij heel duidelijk en ik kan mij haast niet voorstellen dat dit niet geweten is bij aankoop van het bedrijf. Ze heeft gewoon mazzel gehad dat ze 10 jaar goedkoop boven haar bedrijf heeft kunnen wonen. Helaas zijn de regels zo en tja ik zou het ook geen prettig idee vinden als er niemand aanwezig is in/nabij de stallen maar dat is andere koek.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:44

Wat ik niet snap is dat de gemeente blijkbaar deze mevrouw wel als woonachtig op dit adres ingeschreven heeft en dat deze situatie al tien jaar zo is. Uit het feit dat zij zich in kon schrijven blijkt dat dit adres in de gemeentelijk administratie bekend stond als normaal woonadres. Heeft zij aanslagen ontvangen voor de normale gemeentelijke heffingen op dit adres? nou dan....

Of deze mevrouw kon zich niet inschrijven heeft andere maatregelen genomen en doet nu of haar neus bloed, dat kan natuurlijk ook.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:27

Gemeenten zijn vanuit de landelijke overheid verplicht mensen in te schrijven op een adres waar niet gewoond mag worden als die mensen dat willen. Kromme situatie, neemt niet weg dat dan wel meteen duidelijk is dat er iemand woont waar dat niet is toegestaan.
Zal idd wel een verzoek om handhaving zijn gedaan..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:55

Of ze woont op papier ergens anders en is nu gepakt dat dit niet haar officiele verblijfplaats is maar dat ze altijd al boven het pension slaapt. Misschien wel een ontevreden klant of boze ex die haar erbij lapt nu, dat het daarom 10 jaar goed is gegaan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:54

Jeetje wat een speculaties en aannames over de eigenaar.

Hoop voor haar dat er een oplossing komt!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 00:10

mbkaatje schreef:
Tjoh, weer lekker makkelijk commentaar geven achteraf. Misschien had ze beter onderzoek moeten doen, maar ik begreep dat de vorige eigenaren er ook al zo'n 20 jaar woonden en de nieuwe eigenaar al ongeveer 10 jaar. De gemeente heeft ook niet bepaald handhavend opgetreden.

Vergeet D.S. niet, die heeft er nog voor de eigenaren van de passage (zo heette het 21 jaar geleden) gewoond. Ik geloof vanaf 1988 of zo al bewoond. Buren schijnen 4 recreatiewoningen zonder vergunning te hebben neergezet en die mogen wel blijven staan. Ben er 13 jaar geleden voor het laatst geweest en toen waren die woningen er nog niet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 07:32

Inderdaad mbkaatje. Ik hoop gewoon, dat ze er uit komen en zij er lekker kan blijven wonen (ken de mevrouw niet, maar zie het probleem niet. Even aanpassen en geregeld).

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 07:38

We komen overal woonruimte tekort volgens de statistieken, asielzoekers die overal in gepropt worden en huurwoningen die niet meer te betalen zijn. Polen en Roemenen die jaarrond op een recreatiepark mogen wonen enz. Dat is al erg genoeg feitelijk, ik vind persoonlijk dat als je al zolang bij je eigen bedrijf woont en hard werkt voor je geld je op enige coulance van de gemeente mag kunnen rekenen. Hopelijk komen ze eruit, het lijkt me gewoonweg afschuwelijk om niet meer in je eigen hutje te mogen wonen ineens.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:18

Willemina_L schreef:
We komen overal woonruimte tekort volgens de statistieken, asielzoekers die overal in gepropt worden en huurwoningen die niet meer te betalen zijn. Polen en Roemenen die jaarrond op een recreatiepark mogen wonen enz. Dat is al erg genoeg feitelijk, ik vind persoonlijk dat als je al zolang bij je eigen bedrijf woont en hard werkt voor je geld je op enige coulance van de gemeente mag kunnen rekenen. Hopelijk komen ze eruit, het lijkt me gewoonweg afschuwelijk om niet meer in je eigen hutje te mogen wonen ineens.

Ook wel een punt. Het zou voor iedereen fijn zijn als de huidige bewoonster nog kan blijven wonen zonder aanpassing van de bestemming. Zodra het verkocht wordt of zij vertrekt, dan kan er gehandhaafd worden. Maar als ik dit zo lees is dit via de mond-op-mond bij de gemeente terecht gekomen. Hoe kan het anders na meer dan 30 jaar? Of zelf bij een aanvraag een fout gemaakt? Als vorige bewoners al andere postadressen hadden dan is deze situatie ook bij de huidige bekend.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:52

Er staat toch direct in de koopakte of het om een woning gaat of om iets anders?
Snap niet hoe je je daar bij aankoop in kunt vergissen.

Ik denk dat de stalhoudster er gewoon mee weg probeert te komen en nu doet alsof ze niet beter wist.

Gemeente kan dit nu wel gaan herstellen, maar het maakt voor de waarde van de opstallen nogal uit of er een woonbestemming op zit of niet. Als de huidige bewoonster burgerlijk ongehoorzaam ('stout') was vanaf het begin, dan zou je haar toch dat voordeel nu niet gunnen. Laat ze er dan maar naar behoren over afrekenen, maar bij wie?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:32

Wat een harde posts hier, met vooral weer heel veel aannames... Wat zegt dat over jullie? Ik denk vooral, 'wat een gezeur'. Er zijn zoveel woningzoekenden en te weinig woningen. Die vrouw woont er al jaren, haar voorgangers blijkbaar ook. Doe niet zo moeilijk als gemeente. Ze verdient er haar brood mee en woont er. So what? Is dar nou zo'n drama? Stelletje zeikers... Hoop voor haar dat ze er mag blijven. Goh, je zou iemand eens wat gunnen....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:35

Wie boeit t nou of die vrouw daar nu woont of niet?
Gemeente heeft dus ook 10 jaar zitten slapen en opeens willen ze hun macht tonen.
Fout ligt bij de gemeente vind ik die hadden van het begin af moeten zeggen dat er niet permanent mag gewoond worden.
Ze staat er toch ingeschreven? Dus gemeente wist ervan?
Vind het maar een gezeur om niks pffffg

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:47

Gemeente heeft al vanaf 1988 zitten slapen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:03

De Gemeente heeft wel wat meer te doen ;)

Men is wellicht al vanaf 1988 willens en wetens in overtreding, in de hoop dat de Gemeente niet in actie komt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:11

Ja zorgen dat mensen woonruimte hebben en die is overal te kort.
Zetten ze deze mevrouw uit zal zij toch ergens terecht moeten. Kunnen ze heel onmenselijk gaan worden maar ze kunnen ook menselijk zijn en voor nu toestemming geven.
En bij verkoop duidelijk aangeven dat er geen gedoog beleid meer is.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:16

Goof schreef:
Keet schreef:
Ze had bij het kopen van het perceel natuurlijk zelf ook even kunnen uitzoeken wat voor bestemming erop zat en of je er mag wonen :)

Nou inderdaad. Je checkt toch waar je gaat wonen en of eventuele vergunningen in orde zijn lijkt me. Zeker bij zo'n groot bedrijf.

Nou ja, als d votige eigebaren er ook woonde n, ga je er toch ook wel wat gemakkelijker vanuit dat dat in orde is lijkt me

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:19

Twiggy2008 schreef:
Wat een harde posts hier, met vooral weer heel veel aannames... Wat zegt dat over jullie? Ik denk vooral, 'wat een gezeur'. Er zijn zoveel woningzoekenden en te weinig woningen. Die vrouw woont er al jaren, haar voorgangers blijkbaar ook. Doe niet zo moeilijk als gemeente. Ze verdient er haar brood mee en woont er. So what? Is dar nou zo'n drama? Stelletje zeikers... Hoop voor haar dat ze er mag blijven. Goh, je zou iemand eens wat gunnen....

Inderdaad, ik ken die omgeving trouwens goed en ze zal voor het spul ook dik betaald hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:26

Zoals hier al eerder gezegd wordt: de gemeente gaat pas handhaven als er mensen zijn die dat aankaarten bij de gemeente. Dus blijkbaar zijn er personen die het mevrouw niet gunnen dat ze er woont. Dat valt niet de gemeente te verwijten.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:43

Moest de makelaar die het bedrijf verkocht heeft (Geen idee trouwens of bedrijfen ook via makelaars gaan) dat er niet bij melden dat je er officieel niet mag wonen?
Wel heel erg lullig voor de eigenaar.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:56

Hier op de buurt gebeurd het heel veel dat mensen in omgebouwde schuren wonen.
Ik verraad niemand maar vraag mij wel af waarom ik de hoofdprijs voor een pand betaal met woonbestemming? woz,afvalstoffenheffing,riool etc en een ander dat niet hoeft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:58

speedfiets_2 schreef:
Nouja ze heeft het niet slim aangepakt en is nu betrapt. Eigen schuld dikke bult eigenlijk. Als ze het slim had aangepakt had ze tegen de inspectie gezegd dat ze er toevallig een nachtje moest slapen omdat er eentje ziek was.
Ik kan haar wel begrijpen dat ze op stal wil blijven slapen vanwege veiligheid van de dieren maar om de schuld op de gemeente te gooien vind ik ook weer zoiets.

in een volledig ingericht en functioneel appartement? en waar woont ze dan?

liegen in zo'n situatie is niet verstandig als je alsnog een woonbestemming wilt krijgen.

beter dan een crashpad ergens huren, dit als woonadres gebruiken en het appartement boven de stal gebruiken om bij toerbeurt te slapen... of om er zelf te slapen (ook geen issue natuurlijk, zolang je maar elders ingeschreven staat).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:37

SARINO schreef:
Hier op de buurt gebeurd het heel veel dat mensen in omgebouwde schuren wonen.
Ik verraad niemand maar vraag mij wel af waarom ik de hoofdprijs voor een pand betaal met woonbestemming? woz,afvalstoffenheffing,riool etc en een ander dat niet hoeft.

Ach.... die mensen kunnen weer geen huurtoeslag/hypotheekrente ed aanvragen... Ik maak me er niet zo druk over. Het is soms zo moeilijk betaalbare woonruimte te vinden... Zolang ze er niemand kwaad mee doen, gun ik een ieder een woonplek.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:42

Dat kan volgens mij niet langs je geen gaan... ik vermoed dat ze t stiekem gewoon gegokt heeft omdat t bij de vorige bewoners ook goed gegaan is... overigens misschien eens uitzoeken hoe lang er nu mensen wonen op dat adres. .. gewoonterecht is wellicht n optie?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:53

Ik ken ook zo'n pensionhouder. Toen daar de gemeente kwam hebben ze tijdelijk een woonruimte ergens anders gehuurd en wanneer de gemeente geen controles meer deden gingen ze weer boven de stallen wonen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:10

Twiggy2008 schreef:

Zo is het maar net, helemaal eens!