Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gypsy schreef:Jennyj01 schreef:Ik ben benieuwd wat de natural garde hier van vind. Want blijkbaar zijn er dus ook paarden die wel een deken op willen.
Als ze geschoten zijn of al vanaf de herfst eronder staan en dus niet echt een winter vacht hebben, dan is het nogal wiedes dat ze een deken willen.
Verder een leuk onderzoek! Bewijst weer dat paarden soms best slim kunnen zijn.
Flauw
NikkiDeKerf schreef:Gaaf zeg! Zo kwam ik op Facebook iemand tegen die bezig was haar paard te leren aangeven of hij wel of niet afgespoten / 'onder de douche' wilde, door bordjes te targetten. Of hoorde van iemand die haar paard had aangeleerd dat, als zij erop zat, hij haar been kon aanraken als hij er genoeg van had. Dan steeg ze af.
Ik vind het mooi om op die manier de paarden eigen regie te geven over zulke dingen, erg gaaf
Gypsy schreef:Jennyj01 schreef:Ik ben benieuwd wat de natural garde hier van vind. Want blijkbaar zijn er dus ook paarden die wel een deken op willen.
Als ze geschoten zijn of al vanaf de herfst eronder staan en dus niet echt een winter vacht hebben, dan is het nogal wiedes dat ze een deken willen.
Verder een leuk onderzoek! Bewijst weer dat paarden soms best slim kunnen zijn.

En die gaan pas weer naar voren als dat nieuwe deken opgewarmt is.
NikkiDeKerf schreef:Gaaf zeg! Zo kwam ik op Facebook iemand tegen die bezig was haar paard te leren aangeven of hij wel of niet afgespoten / 'onder de douche' wilde, door bordjes te targetten. Of hoorde van iemand die haar paard had aangeleerd dat, als zij erop zat, hij haar been kon aanraken als hij er genoeg van had. Dan steeg ze af.
Ik vind het mooi om op die manier de paarden eigen regie te geven over zulke dingen, erg gaaf
Jennyj01 schreef:Ik ben benieuwd wat de natural garde hier van vind. Want blijkbaar zijn er dus ook paarden die wel een deken op willen.
In een ander topic zag ik een videocall met honden, zou leuk zijn als je gebeld wordt door je paard, met het verzoek om naar buiten te gaan
Jennyj01 schreef:Ik ben benieuwd wat de natural garde hier van vind. Want blijkbaar zijn er dus ook paarden die wel een deken op willen.
horsies5 schreef:Als mijn paard opgezadeld op de binnenplaats stond, liep hij altijd zelf naar de poort om op buitenrit te gaan.. nooit naar de poort om de bak in te gaan.. hij was dus ook goed in het aangeven van wat hij wil haha..
Heb er dan ook maar een endurance paard van gemaakt ipv een dressuur paard
Geweldig! Azmay schreef:Als een paard weinig vacht heeft van het op stal staan en vanaf de herfst een deken op hebben kan ik me zomaar voorstellen dat ze die deken nodig hebben. Sommige andere paarden hebben nu eenmaal ook een deken op. Als het zonder kan ben ik fan, maar als het niet zonder kan dan kan dat niet en is dat ook prima.
Ik vind het wel een gaaf onderzoek ergens, laat echt een begrip van oorzaak-gevolg zien wat paarden niet zouden mogen hebben volgens de meeste mensen.
Azmay schreef:Jennyj01 schreef:Ik ben benieuwd wat de natural garde hier van vind. Want blijkbaar zijn er dus ook paarden die wel een deken op willen.
Als een paard weinig vacht heeft van het op stal staan en vanaf de herfst een deken op hebben kan ik me zomaar voorstellen dat ze die deken nodig hebben. Sommige andere paarden hebben nu eenmaal ook een deken op. Als het zonder kan ben ik fan, maar als het niet zonder kan dan kan dat niet en is dat ook prima.
Ik vind het wel een gaaf onderzoek ergens, laat echt een begrip van oorzaak-gevolg zien wat paarden niet zouden mogen hebben volgens de meeste mensen.