Kritiek van Carl Hester op gebruik social media

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purkie

Re: Kritiek van Carl Hester op gebruik social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:30

Carl is voor vrijheid van meningsuiting zolang dat maar niet te dichtbij komt. Suf.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:06

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:18

freeride schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=v4I7W3D_Rj0 voor de mensen die denken dat Carl Hester niet aan overbending,forced collection en dus eigenlijk rollkur doet,Charlotte dujardin heeft het geleerd van hem hoor.

En wat is er zo schokkend aan dit filmpje?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:34

freeride schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=v4I7W3D_Rj0 voor de mensen die denken dat Carl Hester niet aan overbending,forced collection en dus eigenlijk rollkur doet,Charlotte dujardin heeft het geleerd van hem hoor.
Hahaha, geniale link! Hier is juist te zien dat Carl en Charlotte (voornamelijk Carl( vriendelijk rijden.

Bedankt voor het delen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:37

freeride schreef:

Ik zie niets schokkends. Je wint geen olympisch goud met een beetje hobbelen. Niets mis mee ..... behalve de reclame in het filmpje :D

@Ailil,
Ik vind Carl vriendelijker rijden dan Charlotte. Zij hield haar armen vaak zo recht en strak, al vind ik dat wel sterk verbeter.
Maar alle respect hoor... ik snap dr kritiek van Freeride niet.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 21-09-16 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:40

@ freeride: idd wat is er mis met dat filmpje????

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:42

Daarom had ik de dressuursport snel achter mij gelaten. Springsport is veel gezelliger!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:39

@ freeride: wat een leuk filmpje! Super dat ze met goed passende zadels rijden :-)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:13

Volgens mij snapt Freeride de definitie van Rollkür niet!
Zij ziet waarschijlijk dat elk paard dat netjes nageeft en goed over de rug loopt als Rollkür rijden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:08

Daphara schreef:
Zij ziet waarschijlijk dat elk paard dat netjes nageeft en goed over de rug loopt als Rollkür rijden.
Denk het ook.

Van de meeste berichten over andere ruiters deel ik de mening en er is vaak meer dan voldoende (al dan niet volledig objectief of niet) bewijs. Van Carl en Charlotte is deze er niet, simpelweg omdat ze zo niet rijden.

Grappig, dat deze poster en anderen niet meer reageren.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:16

Dat doet me denken aan wat ze op de eerste pagina zei:

freeride schreef:
Daphara schreef:

Het jaloezie gedeelte is zeker wel waar. Draai maar eens mee aan de top.
En de mensen die kritiek leveren omdat ze van alles en nogwat vinden wat paardonvriedelijk is, moeten ook eens in de spiegel gaan kijken in plaats van altijd af te geven op anderen.

Een oude gezegde zou vaker moeten gelden...
Diegene die zonder zonde is werpe de eerste steen.

Hahahaha,gezegden gelden nooit,zijn soms enkel van toepassing...regels,de FEI regels in dit geval zouden wat meer moeten gelden, en zolang er rollkur is blijft de kritiek erop bestaan,dat is net als met zeehondjes die doodgeknuppeld worden,gaan we nooit accepteren hoor ;)

Wordt toch lastig als je niet eens een Rollkür kunt onderscheiden van een goed over de rug gereden paard dat ontspannen in de hand is. Dan kan een persoon zich echt beter druk gaan maken over de doodgeknuppelde zeehondjes, hopelijk daar wat meer verstand van. _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:16

Daphara schreef:
Hahahaha,gezegden gelden nooit,zijn soms enkel van toepassing...regels,de FEI regels in dit geval zouden wat meer moeten gelden, en zolang er rollkur is blijft de kritiek erop bestaan,dat is net als met zeehondjes die doodgeknuppeld worden,gaan we nooit accepteren hoor ;)

Wordt toch lastig als je niet eens een Rollkür kunt onderscheiden van een goed over de rug gereden paard dat ontspannen in de hand is. Dan kan een persoon zich echt beter druk gaan maken over de doodgeknuppelde zeehondjes, hopelijk daar wat meer verstand van. _O-[/quote]Lijkt me een stuk simpeler :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:54

Hey dat zei ik niet!!!
Je hebt de quotes nu verkeerd staan

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:57

Oeps, goed dat je het zegt. Gisteren een operatie gehad en ik was nog wat duf, sorry!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:02

Citaat:
"Je kan beter met elkaar persoonlijk in gesprek gaan met een goed onderbouwd standpunt", geeft hij aan. "Dan kun je van elkaar leren."

Een wijze les voor alles wat je doet in je leven.....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:23

freeride schreef:

geen rollkur
geen overbending
geen forced collection
maar een paard die op de correcte manier nageeflijk loopt en zn hele lijf gebruikt ipv alleen de voorkant (wat je dus veel bij de rollkurpaarden ziet)
Conclusie; je filmpje is een zeer slecht voorbeeld

Het enige waar ik me aangeergerd hebt in dit filmpje was de overload aan verkooppraat van de zadels, maar goed; daar was het dan ook een zadelpromotie filmpje voor natuurlijk

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:39

Ailill schreef:
Oeps, goed dat je het zegt. Gisteren een operatie gehad en ik was nog wat duf, sorry!

No worries!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:40

Sorry,om de één of andere reden pakt ie deze link zodra ik het plak,is totaal niet het filmpje wat ik wilde plaatsen.Morgen ff via de pc doen.Het is een instructiefilmpje waarin hij LDR uitlegt,wat dus imo exact hetzelfde is,maar als hij het doet ziet het er minder bruut uit..nu nog de verkeerde link zien te verwijderen :?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:45

Daphara schreef:

Ja,dát zal het zijn ;) ik heb inmiddels zelf ook gezien dat vanaf mijn tablet niet de juiste link geplakt wordt..vind zellfs in dit filmpje dat er géén sprake is van echte verzameling,en de buiging in de hals laat dat ook niet toe.De definitie van rollkur is voor mij dezelfde als LDR..gewoon een naam voor het paard te ver buigen in de hals,waardoor het lichaam blokkeert.Het hoogste punt moet net achter de oren liggen,en de neus zie ik graag voor of op de loodlijn.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:46

Of gewoon de juiste plaatsen ;-)

ColdSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:05

Naar mijn persoonlijke mening is er van alles wat waar en is de situatie een stuk gecompliceerder en zeker niet zo zwart-wit als wat de meesten beweren.

Eerlijk, de enigen die hier hun mening over mogen geven zijn de paarden zelf. Nu is dit een beetje lastig en ook lastig te meten. Wat het ene paard gelukkig maakt geldt niet persé voor het andere paard. Tuurlijk, de basis behoefte is er: sociaal gedrag, vrij kunnen bewegen, goed stal management en passende training bij het paard (lees: wisselend). Aan de andere kant ken ik een verhaal van een paardje die haar hele leven met andere paarden stond en doodongelukkig was. Nu is die merrie ook sociaal niet echt sterk en gaf ze verkeerde signalen, maar die bloeit nu helemaal op nu ze alleen staat. Eindelijk wordt ze niet meer aangevallen en dus straalt er nu een rust van haar af, niet normaal. Alle stress rimpels zijn weg! Helemaal zen is ze nu.

Jaloezie is er zeker wel. Voornamelijk in de dressuur wereld. Haat en nijd voel je soms in de lucht hangen, verschrikkelijk. Ik heb me nooit druk gemaakt om de reden hiervan, het boeit me simpelweg niet. Heb je een mooi paard, dan heb je een mooi paard ongeacht ras, leeftijd of afstamming of zelfs waarde.

Aan de andere kant zie ik vaak genoeg dingen gebeuren waar ik het niet mee eens ben. Met paarden moet je wel heel duidelijk en consequent zijn, maar dat is iets totaal anders als hard zijn. Straffen werkt niet.
Máár! Wat er nu gebeurd is dat er "thuis" andere trainingsmethoden worden toegepast omdat je publiekelijk niet meer mag optreden tegen je paard (terecht of onterecht, daar gaat dit niet over). Net als het crouperen van staarten: het mag niet maar er wordt gewoon een manier gevonden om het toch voor elkaar te krijgen.
Een Rieky Young maakt bijvoorbeeld dan weer sliding stops op een bodem die er totaal niet voor gemaakt is op shows en demo's (denk: Horse Event) maar dat wordt ook gewoon gepromoot!

Oke lang verhaal maar de kern is: er zijn zoveel factoren die meespelen en het is niet een kwestie van het is zus of zo. De beste stuurlui staan nog steeds aan wal en heel eerlijk, iedereen heeft wel ergens een mening over (ik bedoel, ik ook). Los van of het terecht is of niet, als je het écht goed wilt doen zal iedereen moeten stoppen met paardrijden, stoppen met fokken en laat de paarden in het wild maar weer lekker hun gang gaan. Zijn ze genoeg buiten, voldoende sociaal en worden ze zeker niet verkeerd getraind of aangepakt. Maar ja, dat gaat ook niet gebeuren. Zou zelf ook niet weten wat ik zonder mijn lieverd zou doen

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:40

https://m.youtube.com/watch?v=v4I7W3D_Rj0 en nu maar hopen dat hij het wel doet.Even een kanttekening, bij deze video wéét hij dat er gefilmd word, en is er "publiek"..ik weet dat veel mensen dit prachtig vinden om te zien,maar hoe verder in de video,hoe meer overdreven schuim je ziet aan de mond van het paard,en zelfs die onnatuurlijke halsspier komt goed tevoorschijn na een minuut of 3. Het ziet er misschien allemaal minder bruut uit dan bij Anky en Edward,maar dit is imo wel degelijk overbending.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:48

Freeride je berichten zijn echt hilarisch en getuigen van geen inzicht en/of technische kennis.

Daarnaast insinueer je iets wat absoluut niet waar is, ik heb Carl jarenlang voor en achter de schermen mee gemaakt en hij is oprecht de enigste ter wereld waarvan ik 100% zeker ben dat hij ten alle tijden goed is voor zijn paarden.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:49

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:50

is hetzelfde filmpje als wat je eerder al gelinkt had

edit; zie dat je nog een filmpje gelinked heb terwijl ik deze aan het typen was; zal die nu eens bekijken