Paardenbeul mishandelt merrie in Veendam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:20

Ik las er vanochtend een FB-bericht over en daar stond in dat de DA geconstateerd had dat het paarde deze rechte sneden niet zelf had kunnen veroorzaken. Eentje inwendig en de rest in de schaamlippen.

Popstra

Re: Paardenbeul mishandelt merrie in Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:10

Gatverdamme, is het weer zo ver!?
Jammer dat ze de dader niet te pakken konden krijgen. Mag toch graag eens zo een idioot berecht zien worden

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:37

Ah nee.. dat komt wel heel erg dichtbij, getver.. Arme merrie en eigenaresse..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:11

Wat jammer dat de hond niet losliep, klootz&k .

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:42

Jet schreef:
Ik las er vanochtend een FB-bericht over en daar stond in dat de DA geconstateerd had dat het paarde deze rechte sneden niet zelf had kunnen veroorzaken. Eentje inwendig en de rest in de schaamlippen.

Klopt: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/167498/

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:50

Tobbes schreef:
nicolanca schreef:
Tobbes jouw humor kan ik niet waarderen. En geschuurt moet met een d.

Is geen humor maar andere kant van verhaal.
Zolang geen bewijs is wat er gebeurd is zal niemand het weten.

Ik ben het met je eens hoor Tobbes. Het is vreemd hoe dit steeds weer gebeurt. Nooit een dader gezien, grote afstanden tussen de locaties, en over een enorme tijdsperiode.
Uiteraard gruwelijke misdaden áls het door een gestoorde mens is gedaan, maar het is het ook waard alternatieve hyptheses te onderzoeken.
En zeker niet nodig pissig te reageren op iemand die het waagt andere verklaringen te opperen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:37

die grote afstanden zegt niet zoveel natuurlijk. Zelfs al zou maar 30 % van alle gevallen toegeschreven kunnen worden aan moedwillige mishandeling door een mens, dan nog is het erg onwaarschijnlijk dat het maar 1 dader is.
Daarvoor zijn de gevallen veel te verspreid geweest.

Want lang niet alle gevallen zijn toe te schrijven aan gedrag van het paard zelf. Het is niet of het 1 of het ander; een deel zal zelf toegebracht zijn, een deel zal door menselijk handelen gebeurt zijn.
Is niet zo dat uit onderzoek is gebleken dat paarden ook zelf flinke verwondingen bij zichzelf kunnen veroorzaken, dat er geen mishandelingen gebeuren.

In dit geval lijkt me, gezien het gedrag van de hond en de andere paarden, dat er wel degelijk sprake is van een mens die de schade heeft toegebracht...en niet de merrie zelf.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:44

xxCYNNxx schreef:
die grote afstanden zegt niet zoveel natuurlijk. Zelfs al zou maar 30 % van alle gevallen toegeschreven kunnen worden aan moedwillige mishandeling door een mens, dan nog is het erg onwaarschijnlijk dat het maar 1 dader is.

Want lang niet alle gevallen zijn toe te schrijven aan gedrag van het paard zelf. Het is niet of het 1 of het ander; een deel zal zelf toegebracht zijn, een deel zal door menselijk handelen gebeurt zijn.
Is niet zo dat uit onderzoek is gebleken dat paarden ook zelf flinke verwondingen bij zichzelf kunnen veroorzaken, dat er geen mishandelingen gebeuren.

In dit geval lijkt me, gezien het gedrag van de hond en de andere paarden, dat er wel degelijk sprake is van een mens die de schade heeft toegebracht...en niet de merrie zelf.

Maar laten we wel wezen; denk jij echt dat je een merrie half open kunt snijden en er zelf ongeschonden vanaf kunt komen??

Ik lees bijvoorbeeld nooit dat er onderzoek is gepleegt naar verdovende middelen in het paard.
Is echt elke dierenarts in NL zo simpel om niet op het idee te komen EERST een bloedje te trekken en daarna die merrie te helpen??
Als we echt zo dom zijn met z'n allen, dan hebben we het ook mede aan onszelf te danken dat de eventuele daders nog steeds vrij rond lopen.....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:52

Ik hoop zo dat ze dader te pakken krijgen.

In dit gevan geloof ik zeker dat het een paardenbeul is geweest. En wat heeft ze geluk gehad met Boogie. Een goed getrainde waak- en reddingshond.

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:17

@Ikke,

Ik vroeg me precies hetzelfde af.
Zal er een dierenarts zijn die bloedonderzoek gedaan heeft naar verdovende middelen?

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een Merrie vrijwillig blijft staan.

Sterkte voor paarden en eigenaar.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:23

Had eigenlijk andersom moeten zijn: Merrie mishandelt paardenbeul... }:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:31

HorseyDude schreef:
Had eigenlijk andersom moeten zijn: Merrie mishandelt paardenbeul... }:)

Was het maar zo'n feest.

Wel opvallend (volgens mij) dat de paarden zo in paniek waren. Volgens mij is het tot nu toe iedere keer zo rustig verlopen. Copycat?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:47

het zijn geen copycats iris..
het is zeer onwaarschijnlijk dat alle andere gevallen allemaal dezelfde dader waren..
buiten het feit dat het al zolang aan de gang is als er nieuws op internet te vinden is,
kwam het voor die tijd ook al voor..
dus tenzij we denken dat er sinds het begin van de jaartelling slechts 1 paardenbeul aan de gang is,
is er geen sprake van copycats, maar gewoon idioten die denken dat ze dieren moeten mishandelen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:57

Gaan we er nu vanuit dat we het over één dader hebben, door heel het land met tussenpozen....? Niet zo naïef jongelui.
Bedoel je, Tobbes, dat iets pas waar is als het bewezen is??? Er zijn zaken die je gevoegelijk aan mag nemen, als er een deuk in je auto zit dan is daar iets tegenaan geknalt en als iemand dood is dan is die dat ook voordat de arts zegt dat het zo is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:00

ik denk dat tobbes bedoelt dat als er een deuk in je auto zit je niet zondermeer kunt aannemen dat dat komt omdat iemand daar een baksteen tegenaan heeft gegooid (tenzij je de baksteen uit het blik kunt pellen).. wel dat iets of iemand een deuk veroorzaakt heeft.

en als iemand dood is, je mag aannemen dat hij dood is, maar je niet direct kunt zeggen dat iemand vermoord is, zelfs niet als het aannemelijk is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:14

speedfiets_2 schreef:
Om dit soort dingen ben ik blij dat ik honden tussen de paarden heb lopen. Brrr hopen dat die smeerlap gauw gepakt word

Heb je de honden dag en nacht bij de paarden in de wei lopen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:17

s6801881 schreef:
Vuile smeerlap hij flikt het nog steeds. Erg dichtbij nu, ik word er zo naar van. Wanneer wordt er nu eens echt werk van gemaakt hem te pakken?!

Ik ben bang dat het niet om 1 dader gaat, maar meer om een netwerk. Das natuurlijk alleen wat ik denk he.

Ik ben ook blij dat we een Duitse Herder hebben, die zijn scheur open trekt als er iets niet pluis is.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:34

Ik denk niet aan een netwerk, ik denk meerdere individuen die het ergens gehoord hebben en het wel stoer vinden het ook eens te doen. Dit soort dingen mag wat mij betreft dan ook doodgezwegen worden. Ik vermoed dat het aantal incidenten dan af zal nemen. Los van een aantal personen die echt van god los zijn en slechts zes hersencellen en aggresieve neigingen hebben.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:52

Zometeen een nieuwsitem erover op SBS6!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:02

PFFF niet weer he!? Zag het net op hart van NL, wat een idioten!! Arm dier...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:04

ikke schreef:
xxCYNNxx schreef:

Maar laten we wel wezen; denk jij echt dat je een merrie half open kunt snijden en er zelf ongeschonden vanaf kunt komen??

Ik lees bijvoorbeeld nooit dat er onderzoek is gepleegt naar verdovende middelen in het paard.
Is echt elke dierenarts in NL zo simpel om niet op het idee te komen EERST een bloedje te trekken en daarna die merrie te helpen??
Als we echt zo dom zijn met z'n allen, dan hebben we het ook mede aan onszelf te danken dat de eventuele daders nog steeds vrij rond lopen.....

o dat is een vraag die ik mezelf vaak genoeg gesteld heb. Daarom geloof ik ook niet dat al die gevallen door menselijk handelen is gebeurd maar zelf toegebracht. Meeste gevallen waren met mooi zomers weer; dagen waarop paarden sneller jeuk hebben, zeker als ze er al wat gevoelig voor zijn. Dus dat is ook al een aanwijzing dat bepaalde wonden zelf zijn toegebracht door middel van schuren.

Maar er zijn ook gevallen geweest waarvan de verwondingen van zo'n vorm waren (en diepte) dat dat bijna onmogelijk zelf kan zijn toegebracht.

Dat er nooit onderzoek is gedaan naar verdovingsmiddelen vind ik ook erg vreemd en een domme fout, want mij lijkt het ook niet dat je een gezond paard zo kan toetakelen zonder zelf gewond te raken. Of ze zijn met twee man en 1 gebruikt een praam; maar dan nog zal je heel snel moeten zijn wil je geen doodsklap krijgen lijkt mij.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:46

Jeetje wat dichtbij...
En wat heb ik toch zin om...

Her geluk treft deze mensen niet... verdikke.

Gelukkig dat ze boogie hadden. En daar kunnen daders redelijk makkelijk verstoppen en wegkomen.
Ik geloof ook dat er meer zijn.

Hopelijk wordt de horde snel opgepakt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:48

Enige wat ik hier wil zeggen: heel veel sterkte aan de eigenaren en degenen die het aangaat.

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:05

Zelfs al had ze de dader gepakt,dan is het nog niet zeker dat deze ook veroordeeld wordt.
Wij weten wie ons paard heeft mishandeld,en na veel papierwerk is het uiteindelijk tot een rechtzaak gekomen,wat een aanfluiting,de OvJ was het beeldmateriaal kwijtgeraakt en had niet de moeite genomen om bij ons copy's te vragen,ook mochten wij als slachtoffer/getuige niets zeggen!!
De dader mocht alles bij elkaar liegen,toen de rechter zei dat wij alleen over de voeging(kosten) mochten praten,vroeg ik letterlijk:
Dus ik mag alle onwaarheden die verdachte heeft geuit, niet weerleggen?
Nee, dat mocht niet!!en daar was de kous mee af,
De verdachte is vrijgesproken,en sindsdien voelt hij zich onoverwinnelijk en wordt het paard nog steeds getreiterd,(verdachte is de buurman)
De redactie van Bokt zou hier nog een artikel over schrijven,maar is niet gebeurd,waarom niet?

Aan de eigenaresse van het mishandelde paard wil ik heel veel sterkte toewensen!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:15

Wodan, is dat nog steeds jullie paard en jullie wonen nog steeds naast diezelfde buurman? (ik ken het verhaal verder niet)
Als dat zo is zou ik daar behoorlijk wanhopig van worden.

TS: veel sterkte en ook voor mij is Veendam akelig dichtbij.