Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jet schreef:Ik las er vanochtend een FB-bericht over en daar stond in dat de DA geconstateerd had dat het paarde deze rechte sneden niet zelf had kunnen veroorzaken. Eentje inwendig en de rest in de schaamlippen.
Tobbes schreef:nicolanca schreef:Tobbes jouw humor kan ik niet waarderen. En geschuurt moet met een d.
Is geen humor maar andere kant van verhaal.
Zolang geen bewijs is wat er gebeurd is zal niemand het weten.
xxCYNNxx schreef:die grote afstanden zegt niet zoveel natuurlijk. Zelfs al zou maar 30 % van alle gevallen toegeschreven kunnen worden aan moedwillige mishandeling door een mens, dan nog is het erg onwaarschijnlijk dat het maar 1 dader is.
Daarvoor zijn de gevallen veel te verspreid geweest.
Want lang niet alle gevallen zijn toe te schrijven aan gedrag van het paard zelf. Het is niet of het 1 of het ander; een deel zal zelf toegebracht zijn, een deel zal door menselijk handelen gebeurt zijn.
Is niet zo dat uit onderzoek is gebleken dat paarden ook zelf flinke verwondingen bij zichzelf kunnen veroorzaken, dat er geen mishandelingen gebeuren.
In dit geval lijkt me, gezien het gedrag van de hond en de andere paarden, dat er wel degelijk sprake is van een mens die de schade heeft toegebracht...en niet de merrie zelf.
s6801881 schreef:Vuile smeerlap hij flikt het nog steeds. Erg dichtbij nu, ik word er zo naar van. Wanneer wordt er nu eens echt werk van gemaakt hem te pakken?!
ikke schreef:xxCYNNxx schreef:die grote afstanden zegt niet zoveel natuurlijk. Zelfs al zou maar 30 % van alle gevallen toegeschreven kunnen worden aan moedwillige mishandeling door een mens, dan nog is het erg onwaarschijnlijk dat het maar 1 dader is.
Daarvoor zijn de gevallen veel te verspreid geweest.
Want lang niet alle gevallen zijn toe te schrijven aan gedrag van het paard zelf. Het is niet of het 1 of het ander; een deel zal zelf toegebracht zijn, een deel zal door menselijk handelen gebeurt zijn.
Is niet zo dat uit onderzoek is gebleken dat paarden ook zelf flinke verwondingen bij zichzelf kunnen veroorzaken, dat er geen mishandelingen gebeuren.
In dit geval lijkt me, gezien het gedrag van de hond en de andere paarden, dat er wel degelijk sprake is van een mens die de schade heeft toegebracht...en niet de merrie zelf.
Maar laten we wel wezen; denk jij echt dat je een merrie half open kunt snijden en er zelf ongeschonden vanaf kunt komen??
Ik lees bijvoorbeeld nooit dat er onderzoek is gepleegt naar verdovende middelen in het paard.
Is echt elke dierenarts in NL zo simpel om niet op het idee te komen EERST een bloedje te trekken en daarna die merrie te helpen??
Als we echt zo dom zijn met z'n allen, dan hebben we het ook mede aan onszelf te danken dat de eventuele daders nog steeds vrij rond lopen.....