Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smurffie schreef:Cowboy55 schreef:
Prima. Dan heb ik een pension.....voor 1 paard....het mijne.
Ik schenk het beest aan dochterlief onder de verplichting dat ze bij mijn pensionstalling moet blijven.
Huurprijs stalling inclusief alles Euro 1 per maand.
Nou jij weer......
Niet rot bedoelt maar je snapt er dus niks van. Als je agrarische bestemming veehouderrij is zul je meer dan 1 paard in pension moeten hebben om aan de eisen te voldoen. Tot 8 of 9 (verschillend in regio en hoogte) is hobbymatig. Daar gaat het bestemmingsplan niet mee akkoord. Het is niet zo makkelijk als je denkt om zo'n bedrijventerrein groot te houden.
myk_en_shant schreef:Als ik zo de foto zie, zie ik genoeg mogelijkheden. Er zal veel gedaan moeten worden, zodra je dit in eigen hand kunt houden en zo min mogelijk uitbesteed, kun je de kosten aardig drukken.
Het is dat ik het geld niet heb, maar voor mij zou dit een droomlocatie zijn.
Opknappen kunnen we zelf en de groenstroken lenen zicht uitermate goed voor, om paddock paradise van te kunnen maken.
Kirrr schreef:Wauw, wat een heerlijk domein.
Ik vind de prijs ook belachelijk laag...
Dat ze zoiets hier in BE maar eens zouden verkopen. I'm in!
Brainless schreef:Kirrr schreef:Wauw, wat een heerlijk domein.
Ik vind de prijs ook belachelijk laag...
Dat ze zoiets hier in BE maar eens zouden verkopen. I'm in!
Over die 4,4 ton komen nog de BTW, kosten koper (oa notaris enz) en de veilingkosten.
Dan zit je zo op de 5,5 ton.
En dan heb je een pand gekocht die nog volledig gerenoveerd moet worden.
Zoals ik lees zit er ook nog veel asbest in/op het pand en die moet ook nog verwijderd worden.
Kirrr schreef:Ik blijf bij mijn standpunt.
Als je de prijzen in BE bekijkt.. en bij die bedragen komen ook nog beschrijf en andere kosten.
Meeste gebouwen zit ook vol asbest.
Iets dat gerenoveerd is koop je niet onder 1,5 miljoen.
Siesje80 schreef:Kirrr schreef:Ik blijf bij mijn standpunt.
Als je de prijzen in BE bekijkt.. en bij die bedragen komen ook nog beschrijf en andere kosten.
Denk dat je de prijzen in Noord Nederland uberhaupt niet kan vergelijken met andere delen van het land/België.
Wat je wel moet meenemen, is dat in Nederland alle asbestdaken vervangen moeten zijn in 2024. Een kostenpost die je dus zeker niet kan vergeten. Een snel rekensommetje geeft dat er bij Rosworld circa 2000m2 asbest weg moet.
friesam schreef:http://www.fundalandelijk.nl/agrarische ... s/#foto-31
veel groen water en stallen klein en redelijk waardeloos zo te zien maar de woning en rijhal valt wel mee.
Kirrr schreef:Ik blijf bij mijn standpunt.
CurlyCoat schreef:friesam schreef:http://www.fundalandelijk.nl/agrarische ... s/#foto-31
veel groen water en stallen klein en redelijk waardeloos zo te zien maar de woning en rijhal valt wel mee.
Vindt de woning inderdaad ook wel heel erg meevallen.
Stallen etc hebben wel heel wat onderhoudt nodig..