KWPN-hengst Dorado verkocht naar Denemarken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: KWPN-hengst Dorado verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:16

Je had in die jaargang ook Dreamboy en Desperado, die waren in kleur toch aantrekkelijker.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:23

janderegelaa schreef:
Je had in die jaargang ook Dreamboy en Desperado, die waren in kleur toch aantrekkelijker.

Gelukkig niet voor iedereen ! :P

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:37

Hoewel zwart, geven Dreamboy en Desperado veel vossen en ook met veel wit. Logisch want vader Vivaldi is vos dus hebben ze de vosfactor.
De geringe belangstelling voor Dorado had naar mijn mening niet alleen met zijn kleur te maken.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:45

valori schreef:
Hoewel zwart, geven Dreamboy en Desperado veel vossen en ook met veel wit. Logisch want vader Vivaldi is vos dus hebben ze de vosfactor.
De geringe belangstelling voor Dorado had naar mijn mening niet alleen met zijn kleur te maken.

Waar naar jouw mening wel mee te maken?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:35

Eerlijk is eerlijk, door zijn bloedvoering valt hij voor veel merries al af ivm inteelt en dan is hij ook nog eens vos en zijn zijn benen 10 cm korter dan die van Desperado en Dream Boy. Ik vond hem al opvallend en aansprekend in Den Bosch. Heb zelf ook geen merries waar hij op kon...

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:58

Rhea schreef:
Eerlijk is eerlijk, door zijn bloedvoering valt hij voor veel merries al af ivm inteelt en dan is hij ook nog eens vos en zijn zijn benen 10 cm korter dan die van Desperado en Dream Boy. Ik vond hem al opvallend en aansprekend in Den Bosch. Heb zelf ook geen merries waar hij op kon...

Desperado en Dreamboy zijn beide van Vivaldi, die hebben naast Krack C ook nog Jazz erin zitten, Dorado is Jazz vrij. Lijkt me dus juist dat hij sneller past dan de Vivaldi zonen?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:16

Generatie verder maar inderdaad deze 3 vissen in dezelfde vijver merries en dan leg je het af tegen de 2 hoogbenige zwarte.

Dream Boy heeft ook een behoorlijke terugval aan dekkingen gehad overigens. Al zal dat dit jaar meer dan compenseren

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:32

Ik denk idd dat Dreamboy zn dekaantallen dit jaar omhoog geschoten zijn nadat HP er op binnen kwam rijden in Den Bosch afgelopen februari.

Maar idd vissen ze in dezelfde vijver. En dan is het de vraag, (even heel zwartwit), ga je voor de kleur en het hoogbenige van de zwarte hengsten, of voor de kracht en balans van Dorado.. Ik denk dat ik daar een andere keuze zou maken dan de meeste fokkers.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:07

Wat jammer dat deze mooie combinatie uit elkaar is. Hopelijk gaat Dorado het heel goed doen onder zijn nieuwe ruiter.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:05

GJ9 schreef:
Ik denk idd dat Dreamboy zn dekaantallen dit jaar omhoog geschoten zijn nadat HP er op binnen kwam rijden in Den Bosch afgelopen februari.

Maar idd vissen ze in dezelfde vijver. En dan is het de vraag, (even heel zwartwit), ga je voor de kleur en het hoogbenige van de zwarte hengsten, of voor de kracht en balans van Dorado.. Ik denk dat ik daar een andere keuze zou maken dan de meeste fokkers.

Hier net zo.... met als resultaat een hoogbenige bruine Dorado met ruim voldoende kracht en ontzettend veel balans :D Soms zit het mee

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:39

Leuk! Heb je het beste van beide kanten. Heb je een foto?
Vooral de kracht vind ik belangrijk, hoogbenig ook niet eens (kijk maar naar de paarden die het hoogste niveau halen, zijn lang niet allemaal hoogbenig). Maar misschien wil het oog ook wat ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:47

GJ9 schreef:

.

Dream boy maakte inderdaad wel indruk in Den Bosch.

Jammer voor Emmelie, ik ben benieuwd of wij Dorado nog gaan tegenkomen in de internationale dressuursport.