Grand Prix-paard Zygrande Le Coupied verdwenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:05

Is het paard eigenlijk alweer terecht? Niks meer over gelezen of gehoord. (of ik lees erlangs :o )

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 06:28

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Grand Prix-paard Zygrande Le Coupied verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 07:14

Mijn god wat een soap. De amazone maakt zichzelf er ook niet sympathieker op door gewoon te verdwijnen met het paard.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 07:54

_San87_ schreef:
Mijn god wat een soap. De amazone maakt zichzelf er ook niet sympathieker op door gewoon te verdwijnen met het paard.

Tja, of je bent gewoon overtuigd dat je gelijk hebt en neemt daardoor dwangsom etc voor lief om extra tijd te krijgen om dit te bewijzen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:36

Caesar schreef:
_San87_ schreef:

Tja, of je bent gewoon overtuigd dat je gelijk hebt en neemt daardoor dwangsom etc voor lief om extra tijd te krijgen om dit te bewijzen.

Dan is een paard stelen en verdwijnen niet de beste manier om dat te doen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:14

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:22

Waar Wensing tevoorschijn komt verdwijnen er altijd paarden, dat is zijn manier en hij krijgt daardoor maximaal aandacht. Jammer want het paard is er de dupe van.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:32

marinka1986 schreef:
Waar Wensing tevoorschijn komt verdwijnen er altijd paarden, dat is zijn manier en hij krijgt daardoor maximaal aandacht. Jammer want het paard is er de dupe van.

Waarom de dupe? Ik denk dat dat paard echt niets tekort komt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:02

Anoeska27 schreef:
marinka1986 schreef:

Waarom de dupe? Ik denk dat dat paard echt niets tekort komt.

Dat weet ik niet, als hij opeens een koliekoperatie zou moeten dan kan dat niet.

En het is jammer dat er advocaten zijn (niet alleen Wensing) die op het randje balanceren tussen goed en slecht.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:32

janderegelaa schreef:
Dat weet ik niet, als hij opeens een koliekoperatie zou moeten dan kan dat niet.

Waarom niet? Ik heb al eens in Utrecht gestaan met een paard van een vriendin die op vakantie was. Ik had geen paspoort, maar als ik tekende dat ik de kosten zou dragen als zij dat niet zou doen dan zou hij gewoon geopereerd worden indien nodig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:00

Anoeska27 schreef:
janderegelaa schreef:

Waarom niet? Ik heb al eens in Utrecht gestaan met een paard van een vriendin die op vakantie was. Ik had geen paspoort, maar als ik tekende dat ik de kosten zou dragen als zij dat niet zou doen dan zou hij gewoon geopereerd worden indien nodig.

Alleen is dit paard bekend.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:26

janderegelaa/"Anoeska27 schreef:
janderegelaa schreef:

janderegelaa schreef:
Alleen is dit paard bekend.

en gezocht,

betaal je ook als opeens het paard in beslag is genomen en verplaatst?
medewerking aan verduistering?

ik weet het vervolg al, vriendin weg

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:31

marinka1986 schreef:

Inderdaad , ik weet dat er meerdere zaken zijn waarbij paarden verduisterd zijn waarbij hij een rol speelde en voor zover ik weet is er slechts 1 paard ooit retour gegaan naar de eigenaar......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:50

Maar wat moet je nou met een paard waar je nooit meer mee op wedstrijd kan? Op een weitje laten interen?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:43

Iris82 schreef:
Maar wat moet je nou met een paard waar je nooit meer mee op wedstrijd kan? Op een weitje laten interen?

naar het buiteland verkopen ............

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:47

jiperdepip schreef:
Iris82 schreef:

naar het buiteland verkopen ............

Zonder paspoort en chipnummer? Waarin de naam van het paard staat en waarvan iedereen weet dat ie gezocht wordt?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:44

Waar de van origine Turkse amazone nu verblijft, en of de Krack C-zoon bij haar is, weet niemand. ‘We hebben alleen e-mailcontact met haar. Ze maakt zich veel zorgen dat wanneer het paard tussentijds teruggaat naar Verboort, dit onomkeerbaar is. Óók wanneer er in het Hoger Beroep beslist wordt dat het paard toch aan Ceylan toebehoort. Dit omdat het paard onderdeel is van een boedelschuld die Verboort heeft. Wanneer het paard tussentijds teruggaat bestaat er een kans dat een curator er mee aan de haal gaat. En als het dier dan eenmaal verkocht is, dan krijgt Ceylan het niet meer terug. Weg is weg. Pas wanneer je in een eindsituatie zit met een uitspraak in het Hoger Beroep, is er geen keus meer. Als Verboort dan in het gelijk gesteld wordt moet het paard wel terug. Maar in de praktijk zien we dat circa 50% van al gedane vonnissen uiteindelijk in een Hoger Beroep vernietigd worden.’

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:17

_San87_ schreef:
Zonder paspoort en chipnummer? Waarin de naam van het paard staat en waarvan iedereen weet dat ie gezocht wordt?

Tommie Visser wist anders niet over welk paard het ging, maar google was z'n redding :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:59

different1 schreef:
_San87_ schreef:

Tommie Visser wist anders niet over welk paard het ging, maar google was z'n redding :+

N=1, ja ;(.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:29

YvonneV schreef:
Waar de van origine Turkse amazone nu verblijft, en of de Krack C-zoon bij haar is, weet niemand. ‘We hebben alleen e-mailcontact met haar. Ze maakt zich veel zorgen dat wanneer het paard tussentijds teruggaat naar Verboort, dit onomkeerbaar is. Óók wanneer er in het Hoger Beroep beslist wordt dat het paard toch aan Ceylan toebehoort. Dit omdat het paard onderdeel is van een boedelschuld die Verboort heeft. Wanneer het paard tussentijds teruggaat bestaat er een kans dat een curator er mee aan de haal gaat. En als het dier dan eenmaal verkocht is, dan krijgt Ceylan het niet meer terug. Weg is weg. Pas wanneer je in een eindsituatie zit met een uitspraak in het Hoger Beroep, is er geen keus meer. Als Verboort dan in het gelijk gesteld wordt moet het paard wel terug. Maar in de praktijk zien we dat circa 50% van al gedane vonnissen uiteindelijk in een Hoger Beroep vernietigd worden.’

ik heb even de oorspronkelijke tekst van het topic terug gelezen:

Sinds vrijdag 2 september wordt het Grand Prix-paard Zygrande Le Coupied (Krack C x Ferro) van Theo Verboort vermist. De twaalfjarige ruin stond op stal bij PSC Den Goubergh in Roosendaal, maar is spoorloos verdwenen.

31 augustus besloot de rechter in een rechtszaak tussen Theo Verboort en amazone Ceylan Avinal het paard toe te wijzen aan Verboort. De Turkse dressuuramazone kreeg het paard te rijden als zesjarige en leidde hem op tot Grand Prix-niveau. De combinatie behaalde onder andere zilver in de Subli Cup en overwinningen in de Grand Prix. In 2015 liet Verboort conservatoir beslag leggen op het paard. Ceylan Avinal bleef toch op wedstrijd gaan met het paard, waarop Verboort een deurwaarder zond naar een concours om beslag te leggen op het paspoort. Dit zonder succes. Theo Verboort heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie van vermissing.

Het is de tweede keer dat aangifte wordt gedaan omtrent Zygrande: in 2011 haalde Theo Verboort het paard op bij Ceylan Avinal en deed zij aangifte van diefstal. Volgens advocaat Stephan Wensing, die de belangen behartigt van Avinal, heeft zij het paard van Verboort gekocht in 2010. Verboort claimde het paard in 2015, om zijn schuldeisers te kunnen betalen na een faillissement. Wensing stelt dat de moeder van Avinal gedurende zes jaar alle kosten van onderhoud, training en wedstrijden heeft gedragen. Wanneer Verboort de eigenaar is, wordt van hem verwacht zes keer €24.000,- per jaar te vergoeden, alsmede een vergoeding te betalen aan Avinal omdat het paard door haar tot op Grand Prix-niveau is getraind.

Er is niemand in staat van beschuldiging gesteld tot dusver, maar Verboort vermoedt dat Zygrande meegenomen is door Avinal. “Zij heeft altijd de beschikking tot het paard gehad en zij was als laatste bij het paard”, vertelt Verboort. "Ik hoop niet dat hij nu in Turkije is." Hij heeft geprobeerd met haar in contact te komen.
"Maar ze is onbereikbaar."

ik zou zeggen aan dhr Wensink ff een mailtje sturen.

Ik weet niet vanwaar YvonneV haar informatie heeft, het wijkt alleen af van wat Wensink verklaart na een verloren rechtzaak. Er bestaan juridisch grote verschillen tussen boedelschuld en gekocht.

Ook is het gevaarlijk te denken dat zij de boedel kan verdelen met haar ex terwijl er een failliessements curator het paard ook op een lijstje heeft staan.

Ik hoop eigenlijk dat ze inmiddels een betere advocaat heeft, strafbare feiten zoals diefstal van het paard en obstructie van gerechtelijke uitspraken helpen niet in een HB.

eerder heeft op horses.nl het volgende gestaan
Citaat:
Tussen partijen volgde een rechtszaak en de rechtbank oordeelde dat Ceylan moest bewijzen dat zij in 2010 het paard van Theo Verboort had gekocht en betaald. Dit lukte niet, omdat alles zich in de relationele sfeer heeft afgespeeld. Bij vonnis van 31 augustus jongstleden heeft de rechtbank beslist dat Ceylan het paard binnen 14 dagen na betekening van het vonnis moet afgeven. De paardenwagen hoeft niet te worden afgegeven, omdat deze wel degelijk gekocht en betaald is, aldus de rechtbank.
http://www.horses.nl/sport/ceylan-avina ... e-gekocht/

Misschien kan ze het bonnetje nog ff tonen, anders denk ik niet dat ze veel kans maakt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 07:55

BMHP schreef:
YvonneV schreef:
Waar de van origine Turkse amazone nu verblijft, en of de Krack C-zoon bij haar is, weet niemand. ‘We hebben alleen e-mailcontact met haar. Ze maakt zich veel zorgen dat wanneer het paard tussentijds teruggaat naar Verboort, dit onomkeerbaar is. Óók wanneer er in het Hoger Beroep beslist wordt dat het paard toch aan Ceylan toebehoort. Dit omdat het paard onderdeel is van een boedelschuld die Verboort heeft. Wanneer het paard tussentijds teruggaat bestaat er een kans dat een curator er mee aan de haal gaat. En als het dier dan eenmaal verkocht is, dan krijgt Ceylan het niet meer terug. Weg is weg. Pas wanneer je in een eindsituatie zit met een uitspraak in het Hoger Beroep, is er geen keus meer. Als Verboort dan in het gelijk gesteld wordt moet het paard wel terug. Maar in de praktijk zien we dat circa 50% van al gedane vonnissen uiteindelijk in een Hoger Beroep vernietigd worden.’

Ik weet niet vanwaar YvonneV haar informatie heeft, het wijkt alleen af van wat Wensink verklaart na een verloren rechtzaak. Er bestaan juridisch grote verschillen tussen boedelschuld en gekocht.

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... upied.html