) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Caesar schreef:_San87_ schreef:Mijn god wat een soap. De amazone maakt zichzelf er ook niet sympathieker op door gewoon te verdwijnen met het paard.
Tja, of je bent gewoon overtuigd dat je gelijk hebt en neemt daardoor dwangsom etc voor lief om extra tijd te krijgen om dit te bewijzen.
Anoeska27 schreef:marinka1986 schreef:Waar Wensing tevoorschijn komt verdwijnen er altijd paarden, dat is zijn manier en hij krijgt daardoor maximaal aandacht. Jammer want het paard is er de dupe van.
Waarom de dupe? Ik denk dat dat paard echt niets tekort komt.
janderegelaa schreef:Dat weet ik niet, als hij opeens een koliekoperatie zou moeten dan kan dat niet.
Anoeska27 schreef:janderegelaa schreef:Dat weet ik niet, als hij opeens een koliekoperatie zou moeten dan kan dat niet.
Waarom niet? Ik heb al eens in Utrecht gestaan met een paard van een vriendin die op vakantie was. Ik had geen paspoort, maar als ik tekende dat ik de kosten zou dragen als zij dat niet zou doen dan zou hij gewoon geopereerd worden indien nodig.
janderegelaa/"Anoeska27 schreef:janderegelaa schreef:Dat weet ik niet, als hij opeens een koliekoperatie zou moeten dan kan dat niet.
Waarom niet? Ik heb al eens in Utrecht gestaan met een paard van een vriendin die op vakantie was. Ik had geen paspoort, maar als ik tekende dat ik de kosten zou dragen als zij dat niet zou doen dan zou hij gewoon geopereerd worden indien nodig.
janderegelaa schreef:Alleen is dit paard bekend.
marinka1986 schreef:Waar Wensing tevoorschijn komt verdwijnen er altijd paarden, dat is zijn manier en hij krijgt daardoor maximaal aandacht. Jammer want het paard is er de dupe van.
YvonneV schreef:Waar de van origine Turkse amazone nu verblijft, en of de Krack C-zoon bij haar is, weet niemand. ‘We hebben alleen e-mailcontact met haar. Ze maakt zich veel zorgen dat wanneer het paard tussentijds teruggaat naar Verboort, dit onomkeerbaar is. Óók wanneer er in het Hoger Beroep beslist wordt dat het paard toch aan Ceylan toebehoort. Dit omdat het paard onderdeel is van een boedelschuld die Verboort heeft. Wanneer het paard tussentijds teruggaat bestaat er een kans dat een curator er mee aan de haal gaat. En als het dier dan eenmaal verkocht is, dan krijgt Ceylan het niet meer terug. Weg is weg. Pas wanneer je in een eindsituatie zit met een uitspraak in het Hoger Beroep, is er geen keus meer. Als Verboort dan in het gelijk gesteld wordt moet het paard wel terug. Maar in de praktijk zien we dat circa 50% van al gedane vonnissen uiteindelijk in een Hoger Beroep vernietigd worden.’
http://www.horses.nl/sport/ceylan-avina ... e-gekocht/Citaat:Tussen partijen volgde een rechtszaak en de rechtbank oordeelde dat Ceylan moest bewijzen dat zij in 2010 het paard van Theo Verboort had gekocht en betaald. Dit lukte niet, omdat alles zich in de relationele sfeer heeft afgespeeld. Bij vonnis van 31 augustus jongstleden heeft de rechtbank beslist dat Ceylan het paard binnen 14 dagen na betekening van het vonnis moet afgeven. De paardenwagen hoeft niet te worden afgegeven, omdat deze wel degelijk gekocht en betaald is, aldus de rechtbank.
BMHP schreef:YvonneV schreef:Waar de van origine Turkse amazone nu verblijft, en of de Krack C-zoon bij haar is, weet niemand. ‘We hebben alleen e-mailcontact met haar. Ze maakt zich veel zorgen dat wanneer het paard tussentijds teruggaat naar Verboort, dit onomkeerbaar is. Óók wanneer er in het Hoger Beroep beslist wordt dat het paard toch aan Ceylan toebehoort. Dit omdat het paard onderdeel is van een boedelschuld die Verboort heeft. Wanneer het paard tussentijds teruggaat bestaat er een kans dat een curator er mee aan de haal gaat. En als het dier dan eenmaal verkocht is, dan krijgt Ceylan het niet meer terug. Weg is weg. Pas wanneer je in een eindsituatie zit met een uitspraak in het Hoger Beroep, is er geen keus meer. Als Verboort dan in het gelijk gesteld wordt moet het paard wel terug. Maar in de praktijk zien we dat circa 50% van al gedane vonnissen uiteindelijk in een Hoger Beroep vernietigd worden.’
Ik weet niet vanwaar YvonneV haar informatie heeft, het wijkt alleen af van wat Wensink verklaart na een verloren rechtzaak. Er bestaan juridisch grote verschillen tussen boedelschuld en gekocht.