Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
koetjeboe schreef:Ik vind het ook wel weer beetje lijp, plant gaat kapot door die kever. Maar volgens mij gaan juist dan paarden hem ook opeten.
Als je dan even niet in de gaten hebt dat er een plant aan het kapot gaan is hij al in de maag van je paar verdwenen voor je er misschien erg in hebt
Sientje schreef:Zie in je profiel dat je bioloog bent. Misschien kun je dan uitleggen waarom deze aardvlo specifiek op die plant af gaat...? Eea bleef in het openingsartikel achterwege, dus ben benieuwd. Dat onderzoekers het beestje een naam geven vind ik dan niet gelijk veelzeggend.
oomens schreef:Sientje schreef:Geniaal! Zouden die dingen ook distels, boterbloem, brandnetels, zuring, berenklauw en esdoorns eten..?
Kijk naar de naam van het beestje en je hebt een heel waarschijnlijk antwoord op je vraag
daffie1986 schreef:Als dit zou werken, waarom stikt het hier in het besproken duingebied dan van het jkk?
FrNo schreef:Om eerlijk te zijn, misschien heb ik wel al een paar kevers in mijn wei. Toevallig heb ik vandaag wat jkk uit mijn wei gehaald en bij eentje viel het me op dat de onderste bladeren afgestorven waren. ☺
Ik had dit artikel nog niet gelezen en dus niet gekeken of er kevers waren.
Morganlefay schreef:Dat luie mensen en Gemeentelijke maaibeurten verhaal is simpel uit te leggen. Kost niets, werkelijk alles wordt kapot gemaaid en tegelijk wordt je hele talut naar de vaantjes gereden.
Inderdaad consequent wieden (ook zo moeilijk) is een goede oplossing,.
Janneke2 schreef:Morganlefay schreef:Dat luie mensen en Gemeentelijke maaibeurten verhaal is simpel uit te leggen. Kost niets, werkelijk alles wordt kapot gemaaid en tegelijk wordt je hele talut naar de vaantjes gereden.
Inderdaad consequent wieden (ook zo moeilijk) is een goede oplossing,.
Hoe makkelijk is het om 'consequent te wieden' in beschermd natuurgebied...?
(Afgezien van menskracht: vaak mag het niet.)
En een talud dat naar de vaantjes is, lijkt mij toch wel iets kosten....?
(Zo heeft de hele provincie Fryslan zich op de bijen gericht mbt maaibeheer - hoe dat precies gaat uitpakken voor jkk is wat mij betreft een vraag.)
Morganlefay schreef:Hier in de Krimpenerwaard, jawel het Groene Hart, vind Gemeente Krimpenerwaard dat maaien niks mag kosten. Gevolg loonwerkers met van die hele grote trekkers en maaiarmen rauzen hier gewoon overheen. Trekken en rijden alles kapot. Klachtenregens ten spijt. En het staat hier langs de Lek ook vol met JKK.
Dat gras wordt ook gewoon gemaaid, op rollen gewonden en verkocht. Hoogheemraadschap houdt zich voornamelijk bezig met de ingezetenen lastig te vallen met hoge belastingen(wij betalen hier standaard dubbel), maar doet weinig aan goed groen onderhoud.
Om het nog erger te maken. Woon hier op de grens van 2 Hoogheemraadschappen de ene de Stichtse doet wel aan groen, de ander het H Schieland en Krimpenerwaard? zie hierboven.
Zal wel een keer een foto maken van het verschil.
Citaat:Hier in de Krimpenerwaard, jawel het Groene Hart, vind Gemeente Krimpenerwaard dat maaien niks mag kosten. Gevolg loonwerkers met van die hele grote trekkers en maaiarmen rauzen hier gewoon overheen. Trekken en rijden alles kapot. Klachtenregens ten spijt. En het staat hier langs de Lek ook vol met JKK.
Dat gras wordt ook gewoon gemaaid, op rollen gewonden en verkocht. Hoogheemraadschap houdt zich voornamelijk bezig met de ingezetenen lastig te vallen met hoge belastingen(wij betalen hier standaard dubbel), maar doet weinig aan goed groen onderhoud.
Om het nog erger te maken. Woon hier op de grens van 2 Hoogheemraadschappen de ene de Stichtse doet wel aan groen, de ander het H Schieland en Krimpenerwaard? zie hierboven.