Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NikkiDeKerf schreef:Geweldig weer, de betweters op boktEr bestaan ook sporen waarbij je, door bijvoorbeeld een bocht in het spoor, níet ziet of er een trein aan komt. Daar zijn die slagbomen voor, jongens. Dat de ruiters de trein hebben zien aankomen en besloten hebben tóch nog over te steken zijn allemaal ongefundeerde (en misselijke, vind ik) vooroordelen die erg vervelend kunnen zijn voor de betrokkenen. Het claxoneren snap ik als reactie van de machinist uit, maar als het werkelijk gesloten bomen zijn, kon de pony toch ook nergens heen..
Luniek schreef:Wat een naar verhaal, dit had wel heel anders af kunnen lopen. Snap inderdaad niet waarom de machinist claxoneerde, dat brengt paarden juist in paniek. Met een groep van deze leeftijd vindt ik het echter wel raar dat er bijv. niet even wat extra begeleiding is meegelopen of gefietst. Extra hulp bij gevaarlijke oversteken is nooit verkeerd! Zo doen wij dat op onze manege ook.
NikkiDeKerf schreef:Wat een rare reactie, dit is toch duidelijk een rot samenloop van omstandigheden. Als ik het goed begrijp, is bij deze overgang het niet mogelijk om nog weg te komen als de spoorbomen enkel gesloten zijn. Dat ligt toch niet aan hoe de groep overgestoken is, maar aan het type overweg.
Imre schreef:Ik zou het fijn vinden als er bij de spoorwegovergangen zo'n aftellicht zou komen als je nu ook bij fietsoversteekplaatsen ziet, zodat je kan zien hoe lang het duurt voordat er een trein aankomt. Dan weet je ook dat je als je met een groep bent en er dus wat langer over doet beter even kan wachten.
) hordes paarden overheen. Vanuit de manege, maar ook van elders. Soest is nogal een paardendorp. De manege zit redelijk dicht bij de overgang, dus wat extra handjes hulp als er een groep jonge ruiters op stap gaat lijkt me nog niet zo'n heel gek plan eigenlijk, moet uitvoerbaar zijn.
NikkiDeKerf schreef:MirandaDvG schreef:Maar als dit allemaal binnen enkele seconden gebeurde, dan stak de groep wel net op het nippertje over, was dat wel zo slim?
Hoe zie je dat voor je, 'op het nippertje overstoken'? Dat de groep overstak terwijl de bomen al dicht gingen? Dat denk ik namelijk niet, dat lees ik ook nergens uit de tekst. Als je met een groep bent kunnen de bomen natuurlijk dicht gaan terwijl je met de groep net aan het oversteken bent.Je weet ook niet altijd van te voren exact wanneer er een trein langskomt, zeker omdat ze nog al eens vertraagd kunnen zijn of een andere dienstregeling kunnen rijden, bijvoorbeeld.
Nieuwsredactie schreef:Ondanks de goede afloop spreekt hij zijn twijfels uit: "Geen idee hoe het werkt, maar het spoor overgaan met een groep van zo'n tien paarden lijkt mij wel riskant. (kuddediereneffect)", Twitterde hij na het incident.

Danique schreef:Nieuwsredactie schreef:Ondanks de goede afloop spreekt hij zijn twijfels uit: "Geen idee hoe het werkt, maar het spoor overgaan met een groep van zo'n tien paarden lijkt mij wel riskant. (kuddediereneffect)", Twitterde hij na het incident.
Maar vooral lekker claxonneren, nee hoor, lekker bezig...
Snap best dat je schrikt maar kom op zeg.
Danique schreef:Nieuwsredactie schreef:Ondanks de goede afloop spreekt hij zijn twijfels uit: "Geen idee hoe het werkt, maar het spoor overgaan met een groep van zo'n tien paarden lijkt mij wel riskant. (kuddediereneffect)", Twitterde hij na het incident.
Maar vooral lekker claxonneren, nee hoor, lekker bezig...
Snap best dat je schrikt maar kom op zeg.

Danique schreef:Die instructrice haalde het paard toch van het spoor, dan beweegt hij toch