Jur Vrieling voorlopig niet in de wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Jur Vrieling voorlopig niet in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:33

en helpt dat als er namen genoemd gaan worden?Word er dan een camera opgehangen bij hun thuis om te controleren of het wel door de beugel kan?Nee....het kwartje moet bij de desbetreffende personen vallen,bij mij is hij namelijk al gevallen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:43

De vraag is allereerst of er echt zo veel mis is.

Ik weet het namelijk echt niet....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:00

Bericht verwijderd omdat deze niks toevoegt aan het topic!
Laatst bijgewerkt door cissie op 27-08-16 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:23

Ging dit topic niet over Jur Vrieling die even een break neemt met Zirocco? Ik zie de toegevoegde waarde van dit eenzijdige verhaal niet zo om eerlijk te zijn.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:24

Tazzey schreef:
Ging dit topic niet over Jur Vrieling die even een break neemt met Zirocco? Ik zie de toegevoegde waarde van dit eenzijdige verhaal niet zo om eerlijk te zijn.

Daar heb je gelijk in, had ik beter via een privé bericht kunnen doen.
Omdat dit erg off-topic is.....

Mijn excuus daarvoor!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:52

Kendra schreef:

Nou ik heb met eigen ogen gezien hoe paarden gepusht worden over de top..ehhh dit gaat overigens niet met een wortel :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:24

pol1 schreef:
Kendra schreef:

Nou ik heb met eigen ogen gezien hoe paarden gepusht worden over de top..ehhh dit gaat overigens niet met een wortel :D

En daarom doen natuurlijk alle ruiters in de top het op die manier. Niet erg volwassen om iedereen over een kam te scheren!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:29

Tazzey schreef:
pol1 schreef:

En daarom doen natuurlijk alle ruiters in de top het op die manier. Niet erg volwassen om iedereen over een kam te scheren!

Dat bedoel ik dus...
Want 'met eigen ogen gezien' zegt nog niks.
Ik zie namelijk ook iedere dag met eigen ogen filmpjes van Glock op Facebook met paarden die in de wei rennen of in de paddock liggen te rollen :+ :o ....

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:44

Erg jammer voor jur.
Ik vind het echt heel erg voor hem hoe dit allemaal overdreven is, kom op zeg.
Sowieso is topsport echt geen mishandeling in verreweg de meeste gevallen vind ik.
En de trainingsmethoden die ze gebruiken heb ik vaak geen problemen mee. Maar wél als een onkundige ruiter deze gaat toepassen.
Een paard dat zich niet goed voelt en geen vertrouwen heeft in de ruiter krijg ik echt niet zo aan het lope,. Denk dat men zich beter maar eens wat meer zorgen kan gaan maken over veel ruiters in de basisport.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:46

romyloverrr schreef:
Erg jammer voor jur.
Sowieso is topsport echt geen mishandeling in verreweg de meeste gevallen vind ik.
En de trainingsmethoden die ze gebruiken heb ik vaak geen problemen mee. Maar wél als een onkundige ruiter deze gaat toepassen.
Een paard dat zich niet goed voelt en geen vertrouwen heeft in de ruiter krijg ik echt niet zo aan het lope,. Denk dat men zich beter maar eens wat meer zorgen kan gaan maken over veel ruiters in de basisport.

en jij spreekt uit ervaring?Jij weet wat er gebeurt achter gesloten deuren?Weet jij welke trainingsmethoden er gebruikt worden?Bij sommige ruiters?
Inderdaad...een stok met een wortel aan het eind,dan springt hij wel. :+

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:47

Wat wil je precies Kendra?
Foto's en filmpjes van paarden die hebben geleden onder bepaalde trainingsmethodes bij bepaalde topruiters en amazones?

Want dan is bespreekbaar en vatbaar voor discussie? Zoiets....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:51

pol1 schreef:

En daarom doen natuurlijk alle ruiters in de top het op die manier. Niet erg volwassen om iedereen over een kam te scheren![/quote]
Dat bedoel ik dus...
Ik zie namelijk ook iedere dag met eigen ogen filmpjes van Glock op Facebook met paarden die in de wei rennen of in de paddock liggen te rollen :+ :o ....[/quote]

het is maar net wat je wilt zien....ik weet niet of een paar uur weidegang de rest van de rollkur ellende goedmaakt?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:57

geerke schreef:
romyloverrr schreef:
Erg jammer voor jur.

en jij spreekt uit ervaring?Jij weet wat er gebeurt achter gesloten deuren?Weet jij welke trainingsmethoden er gebruikt worden?Bij sommige ruiters?
Inderdaad...een stok met een wortel aan het eind,dan springt hij wel. :+

Ik kom natuurlijk niet bij alle profs op stal. Maar jij ook niet... Als je ziet wat voor een methodes gebruikt worden bij sommige recreatieruiters....

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:58

Het is niet vreemd dat dit onder een vergrootglas wordt gelegd want de hele wereld kijkt mee en dan heb je een voorbeeldfunctie. Dat betekent natuurlijk niet dat anderen het recht hebben om een hetze te voeren, hem te kleineren en zelfs te bedreigen, dat is walgelijk gedrag dat veel meer zegt over personen die zich daaraan schuldig maken dan over Jur die naar mijn idee zeer terecht ter verantwoording is geroepen. Ik kan me voorstellen dat hij even een periode tot rust wil komen want er wordt teveel op de man gespeeld. Het zou mooi zijn als deze zaak een positieve verandering in de sport teweegbrengt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:00

romyloverrr schreef:
Ik kom natuurlijk niet bij alle profs op stal. Maar jij ook niet... Als je ziet wat voor een methodes gebruikt worden bij sommige recreatieruiters....

Dan zegt dat over topruiters of andere recreatieruiters??? Juist!!! Helemaal niets!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:07

cissie schreef:
Foto's en filmpjes van paarden die hebben geleden onder bepaalde trainingsmethodes bij bepaalde topruiters en amazones?

Goeie vraag. Ik kom regelmatig op sportstallen en zie de verschillen. Niet alleen in rijden, maar ook in management, omgang, enz. Ik zie ook dingen veranderen de laatste jaren, bv. later zadelmak, andere manier van rijden, grotere stallen, meer weidegang. Onder invloed van de publieke opinie, nieuwe inzichten. Dat mag wel wat meer worden gewaardeerd.
Er zijn vast nog steeds uitwassen, die mogen/moeten aan de kaak worden gesteld. En dat gebeurt dus niet.
In plaats daarvan blijven er schimmige verhalen over misstanden, waardoor indirect in dit topic ook de indruk wordt gewekt dat er bij 'mensen als Jur Vrieling' wel van alles mis zal zijn - en je wilt niet weten wat, want zóóó erg...
Dus inderdaad: des te concreter, des te beter.

Voor zover ik de wereld ken, zie ik trouwens vooral misstanden op de grote handelsstallen, waar paarden zo snel mogelijk naar een bepaald niveau (vaak Z) moeten om verkocht te worden. Dat zijn meestal geen topstallen. Daar is Z namelijk pas het begin en is meer oog voor de houdbaarheid van het paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:13

Kendra schreef:
cissie schreef:

Goeie vraag. Ik kom regelmatig op sportstallen en zie de verschillen. Niet alleen in rijden, maar ook in management, omgang, enz. Ik zie ook dingen veranderen de laatste jaren, bv. later zadelmak, andere manier van rijden, grotere stallen, meer weidegang. Onder invloed van de publieke opinie, nieuwe inzichten. Dat mag wel wat meer worden gewaardeerd.
Er zijn vast nog steeds uitwassen, die mogen/moeten aan de kaak worden gesteld. En dat gebeurt dus niet.
In plaats daarvan blijven er schimmige verhalen over misstanden, waardoor indirect in dit topic ook de indruk wordt gewekt dat er bij 'mensen als Jur Vrieling' wel van alles mis zal zijn - en je wilt niet weten wat, want zóóó erg...
Dus inderdaad: des te concreter, des te beter.

Voor zover ik de wereld ken, zie ik trouwens vooral misstanden op de grote handelsstallen, waar paarden zo snel mogelijk naar een bepaald niveau (vaak Z) moeten om verkocht te worden. Dat zijn meestal geen topstallen. Daar is Z namelijk pas het begin en is meer oog voor de houdbaarheid van het paard.

op de zogenaamde topstallen zijn ze ook haastig hoor,met drie of liefst eerder erop.......en niet zelden komen ze een uurtje per dag buiten...onder het zadel,met wat geluk ook nog in de geestdodende stapmolen en dan snel hun cel weer in.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:14

geerke schreef:

Dat bedoel ik dus...
Ik zie namelijk ook iedere dag met eigen ogen filmpjes van Glock op Facebook met paarden die in de wei rennen of in de paddock liggen te rollen :+ :o ....[/quote]

het is maar net wat je wilt zien....ik weet niet of een paar uur weidegang de rest van de rollkur ellende goedmaakt?[/quote]

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:17

Kendra schreef:
geerke schreef:

Dat bedoel ik dus...
Ik zie namelijk ook iedere dag met eigen ogen filmpjes van Glock op Facebook met paarden die in de wei rennen of in de paddock liggen te rollen :+ :o ....

het is maar net wat je wilt zien....ik weet niet of een paar uur weidegang de rest van de rollkur ellende goedmaakt?[/quote][/quote]

dat schreef ik niet...goochelen met quotes :+

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:18

Ook gegoochel zo bedoelde ik het...
geerke schreef:
kendra schreef:
Dat bedoel ik dus...

het is maar net wat je wilt zien....ik weet niet of een paar uur weidegang de rest van de rollkur ellende goedmaakt?

Precies! En je weet dus ook niet of 3 tikken met een zweep betekent dat een paard een rotleven heeft.
Laatst bijgewerkt door Kendra op 27-08-16 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:19

geerke schreef:
op de zogenaamde topstallen zijn ze ook haastig hoor,met drie of liefst eerder erop.......en niet zelden komen ze een uurtje per dag buiten...onder het zadel,met wat geluk ook nog in de geestdodende stapmolen en dan snel hun cel weer in.

Wat versta jij dan in vredesnaam onder een topstal?
Een topstal, met paarden voor de topsport heeft niets aan 3jarige paarden vroeg zadelmak maken. Ze hebben hun tijd nodig voor de oudere paarden, want een 3 jarig paard mag nog niet eens in de B starten, laat staan in het Z....
Over het algemeen staan de 3 jarigen gewoon in het land hoor! Mooi goedkoop van gras leven.
Zelfs op handelsstallen beginnen ze vaak pas met 3,5/4, dus echt niet met 2.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:31

Kendra schreef:

Misschien eens op onderzoek uit gaan. Vorm je mening naar eigen ervaring.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:35

Jennyj01 schreef:
Kendra schreef:

Misschien eens op onderzoek uit gaan. Vorm je mening naar eigen ervaring.

Ervaringen genoeg, vandaar mijn vraag.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:37

geerke schreef:
je kunt je überhaupt afvragen hoeveel mensen op Bokt zich realiseren hoe het er in de topsport aan toegaat.Die dat zelf hebben meegemaakt van dichtbij.En dan heb ik het niet over een B proefje in de plaatselijke manege of met een eigen paard.

Gelijk heb je... hoe groter de belangen, hoe meer men op het randje gaat met het paard... en soms gaat men over dat randje heen...
Als je tour de France rijder bent, ga je dan sjoemelen met je fiets, of je neemt een pilletje of Epo behandeling... dingen die je jezelf aandoet.
Bij springpaarden verschijnt de zweep wat vaker en/of de barreerstok... dingen die men het paard aandoet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:39

Economisch belang gaat altijd voor het paard. En hoe groter dat belang hoe minder het paard telt.