Paarden urenlang achtergelaten in snikhete trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:26

Gillbo schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik mag toch hopen dat de mensen die het dan echt nodig vinden om met dit weer op concours te gaan hun paarden in de schaduw van de trailer buiten neerzetten met voldoende water. Anders denk je echt alleen maar aan jezelf en niet aan je dier.

Hoeveel schaduwplekken zijn er op de meeste buiten concoursen, waar de parkeerplaatsen vaak in een weiland zijn

Dan máák je schaduw. Neem een parasol mee, span een tarp, gebruik de schaduw van de trailer, verzin iets...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:27

Bloodymary schreef:
Wat debiel eigenlijk van die eigenaar dat die paarden daarbij aanwezig moeten zijn. Wat hebben ze daar nou aan? En hij ook niet, want hij is dood.
Klinkt misschien wat cru, maar doe even normaal zeg.

Ja echt hè.. Mooie gedachte maar voor de paarden een flink tijdje in de bloedhitte lijkt me niet echt een feest!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:27

Waarom dan uberhaupt naar een begrafenis he en al die bloemen en die stukken tekst, de overledenen heeft er toch niks meer aan.
Beetje rare reactie

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:29

Vjestagirl schreef:
Gillbo schreef:

Hoeveel schaduwplekken zijn er op de meeste buiten concoursen, waar de parkeerplaatsen vaak in een weiland zijn

Dan máák je schaduw. Neem een parasol mee, span een tarp, gebruik de schaduw van de trailer, verzin iets...

Ja en dat gebeurt? Ik denk dat je dit weekend eens een concours zou moeten bezoeken.
Met politie wat de bekeuringen vliegen je dan om de oren.

Zo slecht stonden deze paarden er niet bij, zoals te zien is op de foto.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:29

Even een tip voor mensen met een niet wit dak op hun trailer, neem een oud wit laken mee en leg dat over het dak. Beetje tape er aan, scheelt zo een paar graden en je paard gewoon heel goed droogstappen na inspanning, eventueel electrolyten mee en staat het dier er wat langer op, vaak gaan kijken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:41

Als ik zie dat de paarden bandages omhebben, ingevlochten een ook de hoofdstellen in de wagen hangen, zal het mij niet verbazen dat de paarden na afloop van de dienst de "eigenaar" moesten begeleiden naar zijn laatste rustplaats.
Ook hier regelmatig iemand van de rijvereniging die op zijn laatste rit wordt begeleid door ruiters en zijn/haar eigen paard.

BigOne

Re: Paarden urenlang achtergelaten in snikhete trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:45

Misschien van oude Pullens, die was ook overleden hoorde ik vorige week.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:47

schaduw maakt niet veel uit, gister was t hier in de schaduw 48 graden!!!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:50

Dan woon jij niet in Nederland. :D

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:52

zeker wel!!!!achter in mijn tuin ;) waar dus net zoveel wind staat als in een dichte trailer ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:55

Maar het was geen trailer. Maar een vrachtwagen die niet helemaal dicht was volgens een link op de vorige pagina.

Koel zal het er niet zijn geweest.
Maar ik denk misschien wel minder dramatisch als dat de buurtbewoners aangingen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:01

Een misschatting kan gebeuren.

Over laatst was hier een topic over een kind dat gestorven was in de auto en toen kwam er ook zo'n commentaar.

Nu gaat het over paarden en is er geen enkel excuus?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:06

Een Open vrachtwagen vergelijken met een dichte auto en dan verwacht jij dezelfde reacties? Of begrijp ik je nu verkeerd?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:09

dusssss een vrachtwagen is veel koeler dan een dichte trailer......dit kan een oeverloze discussie worden,ik vind het totaal onverantwoord gedrag en ik had zeker ook politie gebeld!

Zinzi_jewel

Kan me voorstellen dat een trailer net zo warm wordt als een auto met nagenoeg dichte ramen .
Op een windstille dag als gisteren is het al gauw heel warm in een trailer .
Moesten deze paarden hun eigenaar zaliger naar de laaste rustplaats brengen hadden ze beter iemand gevraagd op de paarden te passen buiten de trailer .
Just my 2 cents ...

Vjestagirl

Ik denk dat het ook een verschil zit tussen per ongeluk je kind in de auto vergeten, of opzettelijk een vrachtwagen met 2 paarden in de zon laten staan.

Ga met dit weer eens in de zon in je auto zitten, met een raampje een stukje open of desnoods je deur op een kiertje. Het maakt weinig uit, t wordt zó snel warm in zo'n bakblik...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:11

bruintje123 schreef:
Een Open vrachtwagen vergelijken met een dichte auto en dan verwacht jij dezelfde reacties? Of begrijp ik je nu verkeerd?

vrachtwagen was dicht,is pas daarna opengemaakt volgens mij.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:11

Gillbo schreef:
Waarom dan uberhaupt naar een begrafenis he en al die bloemen en die stukken tekst, de overledenen heeft er toch niks meer aan.
Beetje rare reactie

Dat zie ik meer als respect naar de overledene toe en een waardig afscheid geven, herinneringen etc. Maar paarden buiten in een trailer/vrachtwagen whatever, geven daar naar mijn mening weinig toegevoegde waarde aan. Die paarden hebben er niks aan, maar de nabestaande blijkbaar ook niet aangezien de paarden daar maar 'staan'.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:13

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat het ook een verschil zit tussen per ongeluk je kind in de auto vergeten, of opzettelijk een vrachtwagen met 2 paarden in de zon laten staan.

Ga met dit weer eens in de zon in je auto zitten, met een raampje een stukje open of desnoods je deur op een kiertje. Het maakt weinig uit, t wordt zó snel warm in zo'n bakblik...

Het kan ook een misvatting geweest zijn van de warmte, niet goed ingeschat dat het te warm was.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:16

Ik zou het ook niet doen.
Maar heb dan ook alleen een trailer.
De vrachtwagen van de stal waar ik eerst reed werd echt minder vlug warm.

Geerke
Volgens de link op de vorige pagina staat dat er water aanwezig was en de klep open.

Goed ik was er ook niet bij.
Ik zou het zo ook niet doen.

Maar het is geen gammel trailertje.
Dus ik verwacht mensen die hun wagen en paarden beter kennen dan de buurtbewoners die er water over gooien.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 26-08-16 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:16

chanel1985 schreef:
Vjestagirl schreef:

Het kan ook een misvatting geweest zijn van de warmte, niet goed ingeschat dat het te warm was.

Dat kán, maar aangezien ik aanneem dat je niet 2 paarden in je eentje vervoerd vind ik dat wel een bijzonder domme fout. Heel Nederland loopt in korte broeken, skyradio draait z'n zonnige zomerhits en gisteren is er nét niet het record voor de warmste 25 augustus ooit verbroken. Overal hoor je over hoe belangrijk het is om geen kinderen en honden achter te laten in auto's (schoonmoeders kunnen wel: demonen kunnen tegen de hitte) en dan maak je de inschatting dat je best 2 dieren in een afgesloten, donker gekleurde, metalen bak kunt laten staan, in de volle zon?

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:17

Dat ze de bestuurder maar eens een paar uur op een trailer laten staan met deze hitte. Onbegrijpelijk!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:19

Paarden stonden niet in een trailer en ook geen uren, even de foto's bekijken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:20

lovecappie schreef:
Gillbo schreef:
Beetje rare reactie

Dat zie ik meer als respect naar de overledene toe en een waardig afscheid geven, herinneringen etc. Maar paarden buiten in een trailer/vrachtwagen whatever, geven daar naar mijn mening weinig toegevoegde waarde aan. Die paarden hebben er niks aan, maar de nabestaande blijkbaar ook niet aangezien de paarden daar maar 'staan'.

En al die wedstrijden dan dit weekend, dat gaat ook allemaal gewoon door
Paard snik hete trailer in voor 2x 5minuten dressuur, nee daar heeft een paard wat aan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:21

Ik vind het overdreven. Als het een paar dagen 30 graden is, lijkt het wel of het normale leven tot stilstand moet komen. Tropenroosters, wedstrijden afgelast, paarden worden niet meer getraind, etc. In Spanje en Portugal is het maanden boven de 30 graden
Deze paarden hebben blijkbaar hun eigenaar naar de kerk gebracht.......mooie gedachte om zo afscheid te nemen.
En blijkbaar moesten ze de afscheidsmis op de wagen wachten. Een uurtje is in mijn ogen geen drama