Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echwel schreef:MarlonNaldo schreef:Pfoe, mijn paard hoeft geen inspanning te leveren met dit weer hoor. Doe ik zelf liever ook niet.
.
Tja en de grijze garde die gewoon tot 67 door moet werken levert wel die inspanning, ook met die warmte...
Change3x schreef:Ik snap best dat je op zo'n NK gewoon start. Niet te lang losrijden en je paard genoeg water aanbieden en daarna lekker afspoelen. Iedereen heeft het warm, of ze nou in de wei staan of een halfuurtje lopen.
Natuurlijk rijdt niemand graag met dit weer. En anders 's ochtends of 's avonds rijden. Met goede maatregelen nemen kun je best starten.
Alani schreef:Vroeger werkte de paarden (en mensen overigens ook) de gehele dag op t land.. In de brandende zon met op de terugweg een kar hooi achter de kont van heb ik jou daar. Nu vinden we het not done om naar hippiade of wedstrijd te gaan. Waren de paarden van destijds gezonder dan de gepamperde generatie van nu? Of slaan we met z'n allen door?
Alani schreef:Vroeger werkte de paarden (en mensen overigens ook) de gehele dag op t land.. In de brandende zon met op de terugweg een kar hooi achter de kont van heb ik jou daar. Nu vinden we het not done om naar hippiade of wedstrijd te gaan. Waren de paarden van destijds gezonder dan de gepamperde generatie van nu? Of slaan we met z'n allen door?
SaraViavia schreef:daffie1986 schreef:Toch wel vreemd dat dieren vanaf 28 graden niet meer vervoerd mogen worden bij daglicht maar dat ze wel de hele dag op een wedstrijd aanwezig moeten zijn
En dat terwijl t vee in gekoelde wagens met drinkinstallatie staan
daffie1986 schreef:Lievelucje schreef:Het hitteprotocol is van toepassing op vervoer van varkens, runderen, schapen en geiten. Paarden en pluimvee vallen hier dus niet onder.
Paarden vallen hier sinds kort ook onder. Heeft zelfs nog op VN gestaan.

Anne_GTI schreef:Het was 28 graden en er stond wind. Prima te doen voor een paard in wedstrijdconditie. Er was ook code geel... 3 flitsen en 2 mm regen. Niet zo lopen miepen allemaal.