Aflevering tien van Bokt TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:33

LinsxDot schreef:
Het is niet dat ze er niks aan kan doen hoor! Haar enthousiasme is leuk maar het is te waardoor haar stem irritant word! Jullie vatten het negatief op maar je kan ook dingen als opbouwende kritiek zien

Ik vind jou eigenlijk ook irritant. Misschien kun jij voortaan je vingers van het toetsenbord afhouden. Ik bedoel het is niet dat jij daar niets aan kunt doen toch en dit is gewoon opbouwende kritiek he, positief opvatten hoor!

Oja, tof filmpje, leuk om te zien!!!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:35

Ik lig hier zo niet wakker van :')
Ik denk dat er meerdere met mij denken maar het niet zeggen! Ik mag mijn mening geven ik vind het gewoon niet prettig om naar te luisteren! Maar zolang er ja leuk word gezegt is het goed maar als er iets negatiefs word gezegt zeiken we toch lekker die gene af! typisch bokt kunnen niet tegen kritiek wat een mening van iemand is. Kan me nog namelijk meerdere topics herrineren dat iemand ook zei dat ze der stem niet fijn vond en het gegrinnik met hihi en oh spannend niet fijn vond!

Chasingmood

Re: Aflevering tien van Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:29

opbouwende kritiek is zeker gewenst, als ze er iets aan kunnen veranderen.
Julia kan helemaal niks aan haar stem veranderen en dus is het geen opbouwende kritiek wat je geeft maar gewoon een kut opmerking.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:41

LinsxDot schreef:
Ik lig hier zo niet wakker van :')
Ik denk dat er meerdere met mij denken maar het niet zeggen! Ik mag mijn mening geven ik vind het gewoon niet prettig om naar te luisteren! Maar zolang er ja leuk word gezegt is het goed maar als er iets negatiefs word gezegt zeiken we toch lekker die gene af! typisch bokt kunnen niet tegen kritiek wat een mening van iemand is. Kan me nog namelijk meerdere topics herrineren dat iemand ook zei dat ze der stem niet fijn vond en het gegrinnik met hihi en oh spannend niet fijn vond!

Ik denk juist dat bokt er is zodat iedereen zijn mening kwijt kan, dus LinsxDot als jij dat vindt is dat prima toch?
Alleen ben ik van mening dat het feit dat jij mijn stem niet fijn vindt, niet valt onder opbouwende kritiek.

Heel goed idee van jullie bokkers, lijkt me ook ontzettend leuk om een soort serie afleveringen te maken over een bepaald onderwerp. Mochten jullie nog meer leuke suggesties hebben laat het ons dan weten via bokt@rtvnh.nl +:)+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:26

In Noord-Holland is er vast wel een stal waar ze koeien drijven :D

Heerlijke enthousiasme weer! Ga zo door :)
Ook een gaaf paard om te zien zeg; wauw.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:05

Leuk filmpje weer! :D Ik vind jouw enthousiasme juist heel leuk! Logisch als je ziet wat je allemaal mag doen, gaaf hoor! :D

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:36

xDenies schreef:
In Noord-Holland is er vast wel een stal waar ze koeien drijven :D

Heerlijke enthousiasme weer! Ga zo door :)
Ook een gaaf paard om te zien zeg; wauw.

Wennekers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:58

Gladijs schreef:
Ik denk juist dat bokt er is zodat iedereen zijn mening kwijt kan, dus LinsxDot als jij dat vindt is dat prima toch?
Alleen ben ik van mening dat het feit dat jij mijn stem niet fijn vindt, niet valt onder opbouwende kritiek.

Niet voor jou persoonlijk nee, wel voor de makers van het filmpje. :)
De manier waarop de kritiek oorspronkelijk gebracht werd was in dit geval wat (te) direct, maar alleen omdat jij als presentatrice niets aan je stem kunt veranderen betekent nog niet dat de filmmakers niet iets aan dit soort opmerkingen kunnen hebben?
Als je voor een ander iets presenteert gaat het niet alleen meer om jouw eigen ik maar vooral om het product dat je neerzet. Voor sommigen (velen volgens dit topic) ben jij een aanwinst voor het product, voor anderen (zoals Bokkers in andere topics ook al aangaven) zou het product beter zijn met een ander stemgeluid/presentator.
Dat soort opbouwende kritiek is voor jou persoonlijk natuurlijk niet leuk om te horen omdat jij er niets aan kunt doen, maar om dat soort kritieken dan meteen weg te honen als persoonlijke aanval is natuurlijk wel heel kortzichtig. Het gaat namelijk niet om jou, maar om of je iets bijdraagt aan het product of niet, en dat is voor iedereen anders - en aan al die reacties kunnen de makers van het product iets hebben.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:13

xyzutu2 schreef:
Gladijs schreef:

Niet voor jou persoonlijk nee, wel voor de makers van het filmpje. :)
De manier waarop de kritiek oorspronkelijk gebracht werd was in dit geval wat (te) direct, maar alleen omdat jij als presentatrice niets aan je stem kunt veranderen betekent nog niet dat de filmmakers niet iets aan dit soort opmerkingen kunnen hebben?
Als je voor een ander iets presenteert gaat het niet alleen meer om jouw eigen ik maar vooral om het product dat je neerzet. Voor sommigen (velen volgens dit topic) ben jij een aanwinst voor het product, voor anderen (zoals Bokkers in andere topics ook al aangaven) zou het product beter zijn met een ander stemgeluid/presentator.
Dat soort opbouwende kritiek is voor jou persoonlijk natuurlijk niet leuk om te horen omdat jij er niets aan kunt doen, maar om dat soort kritieken dan meteen weg te honen als persoonlijke aanval is natuurlijk wel heel kortzichtig. Het gaat namelijk niet om jou, maar om of je iets bijdraagt aan het product of niet, en dat is voor iedereen anders - en aan al die reacties kunnen de makers van het product iets hebben.

Amen _/-\o_

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:29

Ik vind dat zo ontzettend onnodig. Als je met je hoofd op (bokt)tv komt mag ineens iedereen wat over je vinden en dat ook lekker vrijuit uitkotsen.
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Dan vind je haar stem toch niet fijn? Er zijn genoeg mensen die het prima vinden.
Is ook zo met BN-ers. Heb je ineens het recht om op iemand te zeiken. Er komt niemand op tv die iedereen ok vindt. Presentatoren, acteurs, zangers.. overal is wel wat 'mis' mee. Erger je je daaraan? Kijk je toch lekker niet. En dan doe je een leuk klusje voor bokt -waar hebben we het over!-, krijg je te horen dat je stem wel heeeeel vervelend is.. :roll: Echt, wat een kansloos gezeur.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:31

Gladijs schreef:
Nou nou nou geen ruzie maken hoor _O-
Bedankt voor de complimenten allemaal :+
Het is ook soms heel gek om mijzelf te horen of te zien op de filmpjes, dan denk ik zelf ook weleens, wat praat je raar of wat zit je haar gek, maarja daar valt dan niks aan te doen *D

Je haar gek? Je hebt ongelooflijk mooi haar met al die laagjes, mooie lengte, en je stem past helemaal bij je spontane verschijning :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:38

Waarom kansloos gezeur?
Stel dat een presentator wel erg flauwe grappen maakt, en een deel van de mensen zegt dat ze het oké vinden, een deel vindt het verschikkelijk en een deel vindt het wel oké voor 3 minuten, maar als er langere filmpjes gemaakt worden dat ze dan toch liever een ander zien.
Jij vindt het kansloos omdat je het er niet mee eens bent. Die mening mag je helemaal hebben.
Voor de programmamakers is dat echter feedback, opbouwende kritiek (want de kijker zegt daarmee ook dat hij zonder die presentator waarschijnlijk wel zou kijken, dus het programma an sich is oké), of ze er nou voor kiezen om het ook zo te gebruiken of dat ze ook op de 'alles wat naar kritiek ruikt vat ik op als een persoonlijke aanval en daarmee dwing ik de kijkers om vóór of tegen mij te zijn, in plaats van gewoon even te inventariseren wat mensen zeggen'-toer gaan. Hoe ze ermee omgaan is hun persoonlijke keus, maar opbouwende kritiek blijft daarmee nog steeds opbouwende kritiek.

Als het om de stem gaat: ik dacht in de eerste filmpjes dat die zo hoog was uit zenuwen, nu begrijp ik dat dat de normale stem is van de presentatrice. Voor 3 minuten vind ik dat prima, maar ik zou er niet veel langer naar kunnen luisteren, dus als er langere filmpjes gepland staan dan luister ik liever naar een wat rustiger stem.
Dat is opbouwende kritiek. Als mensen daar niet mee om kunnen gaan dan mogen ze het natuurlijk interpreteren als persoonlijke aanval, maar dat zit dan alleen in jóuw hoofd, niet in de kritiek zelf. :)
Het haar vind ik trouwens leuk. 8-)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:04

Kansloos gezeur omdat er ten eerste altijd wel iets is aan een presentatrice waar mensen zich aan storen en ten tweede omdat iets is waar je niks aan kan doen en daar commentaar op krijgt geen opbouwende kritiek is. Als iemand flauwe grappen maakt kan je het daar over hebben en daar op 'trainen'. Daarbij, er zullen ook genoeg mensen zijn die die flauwe grappen wel leuk vinden. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Misschien zijn er ook wel mensen die haar haar stom vinden of haar kont te dik (is niet zo hoor Julia!). Dus programmamakers, er paar mensen vinden de stem van Julia niet fijn en misschien haar haar ook wel stom. Willen jullie daar wat aan doen? Misschien vervangen voor een robot en dan zo instellen dat IEDEREEN er tevreden over is +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:50

Ik denk dat daar misschien de denkfout zit: opbouwende kritiek heeft niets te maken met wel of niet tevreden zijn. :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:52

Ja, dat is absoluut de kern waar het hier over gaat.. :roll:
Laten we er maar over ophouden, we zien vanzelf het volgende filmpje tegemoet. Ik heb er in elk geval zin in :)

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:59

Heel leuk filmpje! Ik vind je enthousiasme altijd zo leuk :D Zou het misschien een keer leuk zijn om een filmpje te maken over Cross ofzo? En ga je ook naar horse event?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:20

Moderatoropmerking:
Ondanks dat wij adviezen, kritiek, tips en uiteraard de 'wat leuk' reacties enorm waarderen, zou het jullie wel sieren om de kritiek punten netjes te behouden. Iemand 'aanvallen' op een persoonlijk iets is niet een advies punt. Dat je je mening mag geven, betekent niet dat je dat ook zo ongefundeerd moet doen. Je kunt hier wel iemand mee kwetsen. Wij zouden het dan ook enorm waarderen als de kritiek punten ook daadwerkelijk feedback worden, iets waarmee je wat kan doen. Gladijs kan haar stem niet veranderen, iets wat wel kan is bijvoorbeeld wat langzamer praten als het te snel gaat, of misschien vind je dat de cameraman/vrouw wat te snel in en uit zoomt, dat zijn punten waarmee wij/zij wat kunnen. Ik hoop dan ook dat wij hier een fijn en netjes topic kunnen behouden en dat de kritiek punten op de juiste manier meegenomen kunnen worden door het NH Bokt TV team. Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:49

De feedback qua stem heb je dan bij dezen gehad. :)

Verder vond ik de uitzending erg leuk om te kijken. Geen enkele diepgang, maar easy on the eye met veel beter paardgericht camerawerk, het knippen en plakken (bijvoorbeeld bij het uitleggen van het tuig) ging niet 100% goed maar het scheelt wel veel 'saaie' tijd die in de eerste afleveringen nog wel genomen werd, en jullie hebben heel erg veel geluk gehad met zo'n leuke springruiter (ook easy on the eye 8-) ) die dus een supergoede stem/adembeheersing heeft (sorry, maar het is waar 8-) ) want hij kan rijden en praten tegelijk, iets wat heel veel ruiters niet kunnen. Ik heb lang geleden bijvoorbeeld eens een clinic van Tineke Bartels gezien en die was in draf/galop nauwelijks te verstaan. Helaas kun je ze daar filmtechnisch vantevoren niet op selecteren want dat weet je pas als je ze tijdens draf iets laat vertellen. Mochten jullie een co-presentator zoeken dan zou hij een goede kandidaat zijn.

Qua inhoud vertelt het filmpje helemaal niets, dat zou dan mijn kritiekpunt zijn. Als je zegt dat een springzadel 'anders' is want de knieen zijn verder naar voren, leg er dan een dressuurzadel naast, dan ziet iedereen meteen het verschil. Het belang van een goede warming-up lijkt mij ook wel belangrijk om te vermelden, helemaal omdat hoog springen makkelijk door jonge ruiters nagedaan wil worden. Ook iets wat er perfect in had gepast als je het filmpje zin wilt geven is de afstand tussen hindernissen: hoe lang is een galopsprong en hoeveel meter moeten er tussen grondbalkjes/cavaletti zitten voor een paard in stap en draf? Veel mensen weten dat niet en gooien gewoon een paar balkjes op de grond waar het paard meer last van heeft dan voordeel uit haalt.
Met dat soort details had je ook nog iets van het filmpje op kunnen steken, nu was het vooral gewoon leuk doordat de enthousiaste springruiter leuk was om naar te kijken. :)

Mjolnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:18

xyzutu2 schreef:
De feedback qua stem heb je dan bij dezen gehad. :)

Verder vond ik de uitzending erg leuk om te kijken. Geen enkele diepgang, maar easy on the eye met veel beter paardgericht camerawerk, het knippen en plakken (bijvoorbeeld bij het uitleggen van het tuig) ging niet 100% goed maar het scheelt wel veel 'saaie' tijd die in de eerste afleveringen nog wel genomen werd, en jullie hebben heel erg veel geluk gehad met zo'n leuke springruiter (ook easy on the eye 8-) ) die dus een supergoede stem/adembeheersing heeft (sorry, maar het is waar 8-) ) want hij kan rijden en praten tegelijk, iets wat heel veel ruiters niet kunnen. Ik heb lang geleden bijvoorbeeld eens een clinic van Tineke Bartels gezien en die was in draf/galop nauwelijks te verstaan. Helaas kun je ze daar filmtechnisch vantevoren niet op selecteren want dat weet je pas als je ze tijdens draf iets laat vertellen. Mochten jullie een co-presentator zoeken dan zou hij een goede kandidaat zijn.

Qua inhoud vertelt het filmpje helemaal niets, dat zou dan mijn kritiekpunt zijn. Als je zegt dat een springzadel 'anders' is want de knieen zijn verder naar voren, leg er dan een dressuurzadel naast, dan ziet iedereen meteen het verschil. Het belang van een goede warming-up lijkt mij ook wel belangrijk om te vermelden, helemaal omdat hoog springen makkelijk door jonge ruiters nagedaan wil worden. Ook iets wat er perfect in had gepast als je het filmpje zin wilt geven is de afstand tussen hindernissen: hoe lang is een galopsprong en hoeveel meter moeten er tussen grondbalkjes/cavaletti zitten voor een paard in stap en draf? Veel mensen weten dat niet en gooien gewoon een paar balkjes op de grond waar het paard meer last van heeft dan voordeel uit haalt.
Met dat soort details had je ook nog iets van het filmpje op kunnen steken, nu was het vooral gewoon leuk doordat de enthousiaste springruiter leuk was om naar te kijken. :)

Serieus xyzutu2... naar MIJN mening ben jij heel vervelend.. je hebt vanaf aflevering 1 niks anders gedaan dan zeuren(lees:"opbouwende kritiek") over alles wat maar te maken heeft met de filmpjes.. tijd dat je er eens mee ophoudt.. *\o/* en anders ga je zelf maar een programma maken.. (blijkbaar heb jij veel meer verstand van zaken dan het team van NHbokt!) En dan die Lappen text van je... :O niemand is er in geïnteresseerd. :Z

ps. Glenn is 23 he.. niet een beetje jong voor je? ^&+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:36

Ach, over die kleine tien jaar leeftijdsverschil maak ik me niet druk. :+
Is dat voor jou dan wel een probleem? Zo ja, dan kunnen we dat volgens mij beter per pb afhandelen dan in dit topic. ;)

Je mag mij ook best persoonlijk aanvallen omdat ik de tijd en moeite steek in het helpen van de Bokt filmcrew met de feedback waar ze Zelf om vragen, ook dat vind ik geen probleem. Ik zal er niet eens over temmen. 8-)
De reden waarom ik er zo gedetailleerd naar kijk is waarschijnlijk stomweg omdat ik ook in 'het vak' zit en dan vallen je meer dingen op dan wanneer je er als totale leek naar kijkt. Dan kan een leek roepen dat al dat geneuzel over details overbodig is, maar mensen die in het vak zitten willen zich graag verbeteren. Als je de eerste filmpjes vergelijkt met de laatste dan zie je die verbetering ook echt terug. Dingen waar mensen in de eerste topics over struikelden worden nu veel beter en professioneler gedaan. Aangezien het Team zélf in de topics steeds vroeg om feedback hebben anderen en ik die ook gegeven. Als ze elk filmpje openden met 'wij vinden onszelf helemaal super en onze filmpjes kunnen niet beter, dus elke kritiek - opbouwend of niet - zien wij als een persoonlijke aanval en dan gaan wij dus meteen in de tegenaanval' dan had je me niet gehoord. Zulke mensen zijn de tijd en aandacht niet waard. Als mensen echter om verbeterpunten vragen, dan wil ik ze echter best helpen met wat ik als halve vakgenoot zag.

En ja, dat zijn soms langere stukken tekst. Voor iemand die nog maar 3 berichten op Bokt heeft geplaatst heb je daar dan wel bijzonder veel last van gehad. Tip: als je naar je profielinstellingen gaat, dan kun je mensen als ik op de Foei-lijst plaatsen en dan worden al onze berichten speciaal voor jou onzichtbaar gemaakt. Als je dat bij alle mensen doet die opbouwende kritiek in je Bokt-filmpjes-topics hebben (de enige die je volgt?), dan staan die topics vanaf nu alleen nog maar vol met lof en bewondering. :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 01:14

Ik vind de filmpjes erg leuk en luchtig. Al zou een wat langere aflevering met iets meer diepgang misschien ook een leuke afwisseling zijn.
Gladijs haar stem vind ik ook niks mis mee.
Het enige puntje wat ik zou hebben is dat sommige filmpjes een beetje overkomen als een tell sell reclame. Het enthousiasme spat er vanaf wat ik zeker kan begrijpen, echter blijft het enthousiamse zo hoog in energie dat het voor mij er een beetje gespeeld uit gaat zien. Nou ben ik niet bij de opnames en ken ik Gladijs ook niet persoonlijk zo ver ik weet. Dus het kan natuurlijk dat ik er gewoon 100% naast zit.

Maar jullie zijn goed op weg +:)+ en ik ben erg benieuwd naar het volgende onderwerp!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 06:07

Ik vind het leuk!!, wel erg kort haha maar dat vind ik de meeste paarden docu.s;)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:18

Leuk filmpje maar ik mis ook echt de basis informatie. Daarbij heb ik het idee dat dit meer in scène is gezet, iets meer spontaniteit zou leuk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:10

Leuk filmpje! Ik had alleen wel dat continue 'uhhh' eruit geknipt.