Rio: Geen medaille Nederlandse paardensport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:12

Wat betreft die titel, er staat in de OP ook dat Nederland voor het eerst geen medailles heeft gewonnen. Wat betekent dat er in de tussentijd juist wel medailles in de paardensport zijn gewonnen en dit jaar voor het eerst sinds jaren helemaal geen medailles.

We hebben maar beperkt ruimte in de titelregel, dus dat 'voor het eerst' paste er niet meer bij. Daarom staat het in de OP. Maar als iemand een suggestie heeft, noem het. Dan kunnen we kijken of we de titel aan kunnen passen :j

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Rio: Sinds 1988 geen medaille Nederlandse paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:17

Sinds 1988 helemaal weglaten?

Daihyo

Re: Rio: Sinds 1988 geen medaille Nederlandse paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:32

Soms kan het zo simpel zijn :D
Kan ik me helemaal in vinden. Ik ga de titel aanpassen :j

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:11

Ik heb ook het gevoel dat er steeds meer concurrentie op het hoogste niveau komt.
Er rijden goede combinaties uit landen die je vroeger nooit als serieuze competitie zag en die rijden in de prijzen. Maar wel vaak als achtergrond dat de paarden in Europa gekocht zijn en de ruiters/amazones hier getraind worden. De Nederlanders blijven uitstekend rijden en goede paarden hebben maar de spoeling wordt dunner.

Sammyoo

Re: Rio: Geen medaille Nederlandse paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:27

We hadden ook geen Anky dit jaar! :D

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:12

Sammyoo schreef:
We hadden ook geen Anky dit jaar! :D

Dat is het gewoon geweest!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:09

Daar in de rondte moeten sturen in de wetenschap dat je paard, waarmee je jarenlang naar dit moment hebt toegewerkt, onder je reet vandaan wordt verkocht na de OS, waarbij men niet eens het fatsoen kan opbrengen te wachten met het openen van de bieding tot nadat je je ding hebt gedaan, kan nooit heel motiverend werken, cq. bevorderend zijn voor je focus/concentratie.

Wellicht ten overvloede: alle petjes ter wereld af voor Jeroen dat hij, niettegenstaande het bovenstaande, nog heeft weten te presteren zoals hij heeft gedaan.

Mbt. de dressuur reserve: hoe zinvol is het om die verplicht mee te sturen, terwijl je weet dat die in een internationaal 5* deelnemersveld max. 70% gaat rijden en dus, meer dan 1 calamiteit bij het basis viertal daargelaten, bij voorbaat is gedoemd het wegstreepresultaat te worden? "We" zullen gewoon moeten accepteren dat het momenteel ff minder is, met Salli op pensioen en Parzival daar tegenaan hikkend, terwijl de opvolging er nog niet helemaal klaar voor is en zowel Edward als HP er om uiteenlopende redenen voor kiezen om hun 2e paard mee te nemen. Over 4 jaar is het: nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 22-08-16 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:27

Eirikur schreef:
Daar in de rondte moeten sturen in de wetenschap dat je paard, waarmee je jarenlang naar dit moment hebt toegewerkt, onder je reet vandaan wordt verkocht na de OS, waarbij men niet eens het fatsoen kan opbrengen te wachten met het openen van de bieding tot nadat je je ding hebt gedaan, kan nooit heel motiverend werken, cq. bevorderend zijn voor je focus/concentratie.

Wellicht ten overvloede: alle petjes ter wereld af voor Jeroen dat hij, niettegenstaande het bovenstaande, nog heeft weten te presteren zoals hij heeft gedaan.

Helemaal mee eens Erik, maar Jeroen is op en top vakman dus ik denk dat hij de verkoop minder erg vind dan de 200ste van een seconde tijdsoverschrijding. Maar misschien is er wel een rijke Oostenrijker die Zenith gaat kopen en het paard toch voor Nederland beschikbaar blijft.

karijn

Re: Rio: Geen medaille Nederlandse paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:05

Ik heb genoten van de paardensport. Het was mooi, spannend maar ook tenenkrommend op momenten.