[HK]Rio: Springen dag 3 - tweede ronde landenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iw2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:59

Dallista schreef:
NPO2 zendt de wedstrijd grotendeels live uit!
edit: okay, alleen tweede helft ongeveer: van 16.35 tot 17.55
Maar beter dan niet. :-)
http://nos.nl/liveblog/2126267-extra-sp ... er-8762430

En als dit tijdstip je niet uitkomt dan kijk je gewoon vanaf 21:00 uur? of zo want dat herhalen ze vaak gewoon wat ze eerder uitzonden. Kortom je mist uiteindelijk nooit wat.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:12

besita schreef:
Schoentje schreef:
Ik ben vandaag gewoon aan het werk en moet van 4 tot 5 lesgeven.kIk ga er vanuit dat jullie me op de hoogte houden! ;)
Hopelijk kan ik tussendoor de Nederlanders zien via de live-stream, al ben ik er bang voor, want het internet hier op stal is niks te vlug...

gewoon samen met je lesklant kijken ..is ook leerrijk :P

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat niet hetgene is waar ze voor komen! ;)

Ik spring straks gewoon hier en daar bij jullie in hè. Als er nou vragen zijn waar jullie niet uitkomen dan hoor ik het wel! :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:18

Het leek wel alsof Jur anticipeerde op weigeringen gisteren. Ik hoop en ik gun het hem dat hij vandaag een fijne ronde kan rijden en dat hij in ieder geval het parcours doorkomt. Voor de andere 3 hoop ik op foutloos *\o/*

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:33

Jur schreef dit (mooie en emotionele) stukje een uur geleden op zijn Facebook...lijkt mij dat hij vandaag niet meedoet...

Never before I went to a championship with so much trust. I have spent many years working towards this with Zirocco. He seemed more than ready for it, and I never expected it to turn out the way it did.. Zirocco is my everything, my best friend, and I will do anything for him. For now, it is important to go back home and regain our trust, with taking a few steps back first.
For today I will support the other team members as much as I still can. Jeroen, Maikel and Harrie, but also our coach Rob have been supporting me the whole week, like true friends. With nothing but incredible rounds, I really hope they can continue the way they started the competition and will succeed today. They deserve it more than anyone!

Fenrir

Re: [HK]Rio: Springen dag 3 - tweede ronde landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:47

Lijkt me een verstandige keuze :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:55

Verstandige maar ook hele eerlijke keuze :j Als je paard zo het vertrouwen kwijt is, waarom dan nóg een keer die confrontatie aan gaan terwijl het niet echt hoeft? Grote kans op meer weigeringen, nog minder vertrouwen en het resultaat telt toch niet meer.

Ik ga straks ook weer kijken :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:24

Lijkt mij ook zinloos, daar nu weer naar binnen te rijden. Rondje hc op 1m20 zit er waarschijnlijk niet in he...

Ik moet vanaf 15u werken en moet het van jullie commentaar hebben.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:37

Goede beslissing denk ik :j

Zijn er al starttijden bekend?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:39

Starttijden komen niet, ongeveer 2 min per combinatie en af en toe pauze.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:48

BaileyMix schreef:
Goede beslissing denk ik :j

Zijn er al starttijden bekend?

Er is geen starttijd voor de ruiters, wel een startvolgorde die je hier kunt terugvinden:
https://www.rio2016.com/en/equestrian-j ... -qualifier
Reken ongeveer 2 minuten per combinatie en tussendoor soms wat korte pauzes om de ring vlak te trekken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:53

Ik snap er ook niks van met dat springen hè :') ik dacht dat vandaag alleen de beste 8 teams in omgekeerde volgorde van plaatsing zouden starten vandaag. Maar blijkbaar dus ook nog 'losse' ruiters?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:59

Jeuj! Ik zit er ook weer klaar voor, lang leve de livestream :):)! Vind het wel erg sneu voor Jur, het is zo anders dan wat we normaal van hem gewend zijn. Ik hoop dat ze hier op termijn weer goed van terugkomen :j.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:00

Aranel schreef:
Ik snap er ook niks van met dat springen hè :') ik dacht dat vandaag alleen de beste 8 teams in omgekeerde volgorde van plaatsing zouden starten vandaag. Maar blijkbaar dus ook nog 'losse' ruiters?

Er starten ook individuele ruiters! Die dus niet meer voor hun team starten, omdat de team prestatie niet goed genoeg was of ze starten gewoon helemaal niet in een team. Deze ruiters willen zich natuurlijk ook graag plaatsen voor de finale en moeten dus ook gewoon rijden :)!

De beste 35 individuele ruiters gaan door naar de finale van vrijdag! Waarvan maximaal 3 ruiters per land!

Deze landenwedstrijd is dus ook de derde individuele kwalificatie! :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:01

Dankjulliewel! Kan er helaas dit keer niet de volledige tijd voor gaan zitten, even rekenen dus wanneer NL is :) !

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:06

Vind het heel sneu voor Jur dat het zo loopt.. maar ook voor Gerco.. haf het hem ook gegund!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:13

petraaken schreef:
Ook benieuwd hoe onze enige Belgische ruiter het gaat doen.

Ik ook *\o/* *\o/*

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:26

Ja waarom doet Gerco niet mee? Niet genoeg om te kwalificeren, of geen mogelijkheid ofzo? Ik heb me er niet zo mee bezig gehouden eerlijk gezegd.
Vrieling staat nog wel op de startlijst zie ik trouwens, zou hij echt nog mee gaan doen? kan het me niet voorstellen :n.

Wel lekker dat ze in de 2e helft zitten ingedeeld, dan weten ze een beetje wat ze rijden moeten :j

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:30

hyppolyte schreef:
Ja waarom doet Gerco niet mee? Niet genoeg om te kwalificeren, of geen mogelijkheid ofzo? Ik heb me er niet zo mee bezig gehouden eerlijk gezegd

Gerco is de 5e ruiter en dus reserve. Die had alleen mogen starten als er voor de eerste rubriek op zondag iets met de andere ruiters of paarden gebeurt zou zijn waardoor ze niet meer konden of wilden starten.
Als die vier combinaties eenmaal gestart zijn, mag er niet meer gewisseld worden.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:31

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:32

Ik ga er straks ook weer voor zitten. Ben nu onderweg naar huis van stal vandaan. Hoop dat ik op tijd voor de eerste ben!

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:33

Hoe oud is Zirocco eigenlijk? Zou het mogelijk zijn dat Jur de volgende OS nog een keer met Zirocco mee kan doen? Zou het 'm echt gunnen, sympathieke man.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:34

Oh das wel heel zuur dan ja, zie hem ook altijd graag :j. Vind sowieso de NL ruiters altijd erg fijne springers, gaat mooi gecontroleerd over het algemeen. Die brazilianen rijden ook lang niet gek trouwens :j.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:34

De gisteren gediskwalificeerde Braziliaan staat wel op de startlijst, maar mag niet starten!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:35

Zirocco Blue is 12 denk ik. In theorie zou een OS op zijn 16e nog prima kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:35

manubres schreef:
Jur schreef dit (mooie en emotionele) stukje een uur geleden op zijn Facebook...lijkt mij dat hij vandaag niet meedoet...

Never before I went to a championship with so much trust. I have spent many years working towards this with Zirocco. He seemed more than ready for it, and I never expected it to turn out the way it did.. Zirocco is my everything, my best friend, and I will do anything for him. For now, it is important to go back home and regain our trust, with taking a few steps back first.
For today I will support the other team members as much as I still can. Jeroen, Maikel and Harrie, but also our coach Rob have been supporting me the whole week, like true friends. With nothing but incredible rounds, I really hope they can continue the way they started the competition and will succeed today. They deserve it more than anyone!

Lijkt me een pijnlijke keuze voor hem, maar wel reeel richting het paard. Blijkbaar zijn die ruiters een heel hecht team. Super dat ze elkaar zo door dik en dun blijven steunen.