Rio: Dujardin en Valegro winnen Kür op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

evaxfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:54

Ik vind dr persoonlijk nogal overrated. Snap ook niet helemaal waarom ze bijna 15% meer rijdt dan bijv. Diederik maar dat zal wel aan mij liggen :j

HorseTimeXL

Re: Rio: Dujardin en Valegro winnen Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:00

Zo mooi, t was dat me moeder naast me stond te kijken, anders was ik in huilen uitgebarsten. Dit heb ik zelfs niet gevoeld bij Edward en Totilas bij de bijv. WEG. Prachtig.

Degene die ik vooral te hoog vond worden beoordeeld was Werth. 89% Ik had die scores meer bij Sprehe gezien en bijv. Weert op nummer drie.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:01

Het was genieten vanmiddag en wat mij betreft een terechte winnaar. Valegro liep een stabiele kuur, mooi om te zien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:02

janderegelaa schreef:
Dat kun je met een klein prikje oplossen :D

Hele sportieve opmerking :n

Lindor92

Bij Valegro voel ik dus niks :+

score is absurd hoog

Danielleeee_

evaxfanny schreef:
Ik vind dr persoonlijk nogal overrated. Snap ook niet helemaal waarom ze bijna 15% meer rijdt dan bijv. Diederik maar dat zal wel aan mij liggen :j

Mee eens, soms vraag ik me ook af of ze niet uit populariteit o.i.d. zo'n score krijgt. Maar buiten dat vind ik wel dat ze een verdiende eerste plaats heeft, dus dan maakt de score ook niet veel uit.

Ik vind het een prachtige combi, die harmonie tussen de twee die er vanaf straalt, ik vind het prachtig. :)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:15

Score was misschien wat hoog maar ze zijn, in mijn ogen, de terechte winnaars.

Urisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:19

Valegro vind ik persoonlijk ook een mooi paard. Bespiert en compact, daar hou ik van

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:23

Bespierd en compact? Ik vind het meer een dikkig propje lijken :=

Ik had het na de special ook al gezegd, ik vind dat ze ontzettend overgewaardeerd wordt. Toen reed ze ergens in de 83% terwijl er echt een paar grove fouten erin had zitten, ieder andere combinatie had er zo 10% minder voor gekregen. In London vond ik ze de terechte winnaars, maar nu echt niet :n

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:29

Dikkie dik heeft t weer gedaan hoor. Absurt hoge score. Vond die met desperados (die zwarte) boven haar. Ben haar naam even kwijt.. Maar wat een super kur was dat.

Maarja zodra de jurys dujardin horen geven ze al 10en al is ze de baan niet eens binnen. Iedereen wist dat ze zou gaan winnen al deed ze de proef achterstevoren op het paard.. Maarja wie ben ik :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:29

Zeer terechte winnaars.
Complete samenwerking.
Geen staart gezwaai Open gesperde mond of achter de loodlijn.

Wat ik tijdens die proef dacht was dat minder getalenteerde ruiters met hulp van Charlotte dat paard ook een nette proef door zouden krijgen.
Dat hij dus na te rijden zou zijn.
Is dan een paard niet correct getraind?

Ja echt dubbel verdiend.
Punten misschien wat hoog. Maar goud echt waard.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:31

Werth zou pas imo een onterechte winnaar geweest zijn. Als je bij Dujardin haperingen zag, dan moet je bij Werth helemaal niet tevreden zijn geweest, paard stond op een gegeven moment bam stil. En dan bedoel ik niet bij het groeten. Passage is één onderdeel, en voor mij hoeft dat geen spektakel te zijn trouwens, en je kan moeilijk zeggen dat ze omwille van die passage onverdiend gewonnen heeft.

Ze heeft gewoon verdiend gewonnen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:34

Terechte winnaars, maar ook Charlotte is natuurlijk niet perfect.
Als je kijkt naar de stap vóórdat ze naar uitgestrekte stap gaat, dan zie je ook dat ze telkens met haar handen het hoofd omhoog werkt. Ik zeg niet dat het erg is, maar het zijn wel kleine rukjes :')

En ik erger me aan haar wissels om de pas. Haar lichaam vliegt zo boven dat paard uit :+
Maar hey, ik doe het haar nog steeds niet na...

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:43

Werth had echt 3 tot 4 x flinke haperingen. Ik viel van mijn stoel van de waardering.
Ik volg de dressuursport eigenlijk nauwelijks en heb dus ook geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond de kür van Charlotte weinig expressief. Mik hou zeker wel van het type paard, maar had er meer van verwacht. En ik vond de onrust in de handen erg opvallend en storend in het beeld.
Ik vond de proef van Desparados mooier. De kür van Werth deed me ook niks en die Spanjaard? Op die grote vos vond ik ronduit vreselijk. Van mij hoeft dat spectaculaire niet zo.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:12

@ jess-amigo

Geen moeilijke dingen? De piaffe draaiend linksom en meteen rechtom (of andersom) is een behoorlijk hoge moeilijkheidsgraad.

Ik vond het een geweldige proef.

Laura Graves met Verdades had ik zeker ook een medaille gegund.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:01

Kabayo schreef:
Dikkie dik heeft t weer gedaan hoor. Absurt hoge score. Vond die met desperados (die zwarte) boven haar. Ben haar naam even kwijt.. Maar wat een super kur was dat.

Maarja zodra de jurys dujardin horen geven ze al 10en al is ze de baan niet eens binnen. Iedereen wist dat ze zou gaan winnen al deed ze de proef achterstevoren op het paard.. Maarja wie ben ik :o

Haha ik moest wel even lachen nu ik dit lees. Ik Rij op dit moment een iets te volle kwpn'er in de sport en toen ik Valegro zag dacht ik "goh, die van mij valt dan ook wel mee" :')

Echt onwijs knap gedaan uiteraard! Nette proef. Ik was altijd echt een 'Dujardin-fan'. Toch vind ik, net als een aantal van jullie hier, de scores wel erg hoog. Ik heb helaas alleen Charlotte kunnen zien, maar ik zag toch duidelijk een aantal puntjes die beter konden (die zijn er natuurlijk altijd en kritisch zijn is goed :) ). Dan is 93% imo wel te hoog. Zou dan eerder richting 89% verwachten. Ook heb ik haar wel netter op haar paard zien zitten (handen en strak bovenlichaam) Al zal dat gerust ook spanning en het klimaat in RIO geweest zijn. Ik had niet het *wauw* gevoel wat ik in Londen toen wel had.

Maar wat fantastisch om met Valegro zo de sport af te sluiten!! :) Fantastisch paard!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:08

Hm ik vond de score ook absurd hoog..de proef deed mij niks. Ik vond haar in passage heel erg storend met haar handen en Valegro totaal niet actief in piaffe/passage. Galoptour was niks op aan te merken en sowieso reed ze foutloos wat dus ook wel de punten verklaard zal hebben.

Maar persoonlijk kon ik meer genieten van Isabell..die reed zo heerlijk met een open aanleuning en veel meer tact/ ritme, harmonie en souplesse. Maar goed, terecht niet boven Charlotte want teveel fouten.

Ik vond Verdades ook super goed zowel technisch als in harmonie met zijn amazone..die had van mij ook hoger mogen eindigen.

Sprehe..technisch heel goed maar vond de proef wat gehaast en er mistte gewoon wat sprankeling oid.

Lopez, top paard..veel show..maar qua technische afwerking nog wel een hoop verbeterpuntjes..wat ook werd meegenomen.

Vond Diederik enorm ondergewaardeerd...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:26

Terechte winnares!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:58

janderegelaa schreef:
LadyMadonna schreef:
Valt me iets op... De staart van valegro.. Ik zie geen een keer een "protest zwiep staart", in tegenstelling tot andere combinaties

Dat kun je met een klein prikje oplossen :D

Insinueer je nu dat ze zijn staart verlamd hebben?

Ik denk dat "men" vergeten is hoe dressuur er uit moet zien... Dat benen gezwaai waar ze stuk van gaan is geen dressuur.... 100 keer liever deze proef dan dat getrixte.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:01

Mousmous schreef:
@ jess-amigo

Geen moeilijke dingen? De piaffe draaiend linksom en meteen rechtom (of andersom) is een behoorlijk hoge moeilijkheidsgraad.

Ik vond het een geweldige proef.

Laura Graves met Verdades had ik zeker ook een medaille gegund.

én die piaff kwam uit de uitgestrekte draf nog eens, 't is op die lijn dat ze technisch nog eens omhoog gevlogen is volgens mij. Terecht gewonnen, hoge score maar ze zit zo op de muziek en ze rijdt inderdaad met een hoge moeilijkheidsgraad.

Diederik laag gepunt ja, maar hij reed bijvoorbeeld echt de hele tijd 3seconden achter de muziek in de galoptour, daar verlies je gewoon punten mee.

Ik had Graves ook echt een medaille gegund, heel correct gereden!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:21

Valegro is veel te dik, paard loopt braaf zijn onderdelen, maar dat het nou spectaculair is om te zien,
dat vind ik dan weer niet. Maar dat is ook persoonlijk denk ik. Ze rijdt hem wel heel netjes
zonder aangesnoerde stang. Algehele beeld is wel heel ontspannen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:23

Maar de vraag is dan: moet het vooral spectaculair zijn? Of moet het in de eerste plaats correct zijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:26

kimberley12 schreef:
Valegro is veel te dik, paard loopt braaf zijn onderdelen, maar dat het nou spectaculair is om te zien,
dat vind ik dan weer niet. Maar dat is ook persoonlijk denk ik. Ze rijdt hem wel heel netjes
zonder aangesnoerde stang. Algehele beeld is wel heel ontspannen.

Maar als ik een spectaculaire paarden show wil zien ga ik wel naar de future guys kijken.

Dressuur hoort om ontspannen en samenwerking te gaan.

En daar is het nu juist de juiste jaren fout op gegaan.
Mensen wilde spektakel en wisten niet eens meer wat dressuur inhield.
Achterhand. Nooit van gehoord. Loodlijn. Wat is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:28

Tieneke schreef:
Maar de vraag is dan: moet het vooral spectaculair zijn? Of moet het in de eerste plaats correct zijn?

Ik vind dit dus ook. Al dat spektakel maar 'kin op de borst' en een achterhand die er achteraan zweeft... heb er weinig mee. Moet wel eerlijk toegeven dat Valegro niet meer het paard is van een paar jaar geleden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:28

Correct...gevolgd door harmonie en een vriendelijke aanleuning dat mag van mij driedubbel tellen! Maar er moet gewoon ook een goede balans tussen aan en ontspanning zijn. Het een kan niet zonder het ander..en bij Valegro mist die aanspanning soms een beetje vind ik.

Valegro is inderdaad te dik..dat maakt het beeld er nog wat zwaarmoediger door.