danzzz schreef:Ik vond het niet schokkend. Zirocco liet Vrieling lelijk zitten in het parcours en ik ben wel van mening dat dit een terechte reprimande was. Er was geen reden tot stoppen behalve de wil om erover heen te gaan. Sprongen kwamen keurig uit. Naar mijn bescheiden mening een terechte correctie.
Kijk en juist om dit soort reacties moet er gediskwalificeerd worden.
Vrieling gaf zelf aan dat het paard bang werd, waarom dan die tikken goed praten?
Het mág niet als normaal gezien gaan worden dat je met een zweep gaat straffen op deze manier.
Het normaal vinden van dit soort straffen is een trieste trend in de paardensport.
De ruiter mag dus wel zijn geduld verliezen en zich misdragen maar een paard moet alles maar doen zonder een eigen mening daar in te kunnen hebben (stoppen in dit geval)?
eenitraM schreef:Silly_Woman schreef:
Ja want een paard denkt ik heb vandaag geen zin om te springen. Laat baaslief er maar in stikken...
Achteraf een tik geven is niet nuttig, paard snapt niet waarom, dus oneerlijk gedrag in mijn mening.
Een paard weet dondersgoed wanneer die fout zit. Al helemaal wanneer het dier weigert. Hoevaak zie je niet de paarden vluchten na een weigering want ze zijn zich bewust van een strengere aanpak.
Angst!! Het paard is dus bang omdat die weet dat die klappen gaat krijgen.
Zolang er mensen zijn die blijven denken dat een paard dit doet omdat het te lui is of omdat het de ruiter wil pesten kunnen er wat mij betreft niet genoeg diskwalificaties gegeven worden