Blog: Ik neem de schuld op mij voor Adelinde en Parzival

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:42

Ik vind het ook leuk om te lezen, zie er de humor wel van in en ook leuk geschreven. ;)

Logisch dat niet iedereen dezelfde humor deelt, maar om dan te zeggen dat de schrijver geen schrijftalent heeft vind ik wel erg kort door de bocht.

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:55

Haha, ik blijf toch steeds weer lachen om het feit dat de mensen deze blog puur aanklikken om hem lekker af te kunnen zeiken. Als je weet dat je deze blogger niet goed vind en je klikt er toch op lijkt het me namelijk dat je geen ander doel hebt op dat moment dan een blog afzeiken. Volwassen :j

Anyway, ik vind het wel grappig eigenlijk. Grappig en vlot geschreven, leest lekker weg.

Nies_

Re: Blog: Ik neem de schuld op mij voor Adelinde en Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:57

Wat een aanname. Ik wist niet eens dat bokt bloggers had die hun blog op VN plaatsen :') Toen ik dit topic opende verwachtte ik een externe blog te zien die hier besproken werd. Kalm aan hè :+

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:59

Forgive schreef:
Haha, ik blijf toch steeds weer lachen om het feit dat de mensen deze blog puur aanklikken om hem lekker af te kunnen zeiken. Als je weet dat je deze blogger niet goed vind en je klikt er toch op lijkt het me namelijk dat je geen ander doel hebt op dat moment dan een blog afzeiken. Volwassen :j

Anyway, ik vind het wel grappig eigenlijk. Grappig en vlot geschreven, leest lekker weg.

Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik lees deze blogs graag en ik dacht wat commentaar te geven waar de schrijver alleen maar beter van kan worden. :) Als dat niet de bedoeling is hoor ik het graag, dan zal ik het verwijderen.

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:01

Nee joh, ik bedoelde meer in het algemeen, de nare reacties die op deze blog komen :)
Opbouwende kritiek kan gewoon, toch? :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:57

Grappig dat bij elke blogg van hem steeds dezelfde mensen blijven zeiken over dezelfde punten.
Lees en open het dan niet want je kan namelijk zien wie het heeft geschreven

Ik vind ze leuk het is gewoon anders dan een nirmale blogg en dat maakt het leuk naar mijn mening.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:00

Forgive schreef:

Offff....
Mensen klikken hem (weer) aan en hopen nu eens iets goeds en een correct geschreven blog te lezen en vervolgens iets positiefs willen zeggen.. Als iemand er dan wat over zegt is dat erg?

Snap uberhaubt niet dat blogs voorpagina nieuws is. Maakt niet uit wie het schrijft

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:04

Kabayo schreef:
Offff....
Mensen klikken hem (weer) aan en hopen nu eens iets goeds en een correct geschreven blog te lezen en vervolgens iets positiefs willen zeggen.. Als iemand er dan wat over zegt is dat erg?

Snap uberhaubt niet dat blogs voorpagina nieuws is. Maakt niet uit wie het schrijft

Omdat ze anders helemaal niet gelezen worden :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:16

Kabayo je hebt het over een goed geschreven blog, het zou fijn zijn als je wanneer je dat zegt zelf ook geen fouten maakt, beetje flauw he? Een ander 'afkraken' om iets wat je zelf doet.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:20

Hmm... hoewel ik de vlogs steeds leuker vind worden, vind ik deze blog iets missen.

Iedere blog weer lees ik, maar op het einde denk ik: zo jammer... ik hoopte een groei te zien in schrijfstijl.

Misschien is het een tip om de blog eens over een andere boeg te gooien? Met vrouwenhumor i.p.v. mannenhumor? :) De blog beleef ik echt als meer mannengrappen en sarcasme en daar hou ik niet zo van (of dat snap ik niet) .

Ik vind het wel knap dat je jezelf zo inzet voor Bokt en de paardenwereld!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:38

Ik vind hem wel geinig. := Want ergens sla je toch de spijker op de kop: iets of iemand moet de schuld hiervan krijgen, eerder zal men niet rusten. Althans, zo lijkt het.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 15-08-16 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:45

Ik vind 'm geweldig :D erg leuk gedaan en mensen met een mening die zijn er idd genoeg zien we weer aan dit topic whahhaa

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:52

Ik heb hardop zitten lachen om deze blog! Ik vind ze allemaal juist érg leuk, ik ben dan denk ik een vrouw met mannenhumor want ik lig echt vaak weer in een scheur, ook de blogs die ik op je site heb gelezen! Heerlijk en lekker doorgaan zo, heb ik nog wat om te lachen als school straks weer begint :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:54

xniieeenke schreef:
Kabayo je hebt het over een goed geschreven blog, het zou fijn zijn als je wanneer je dat zegt zelf ook geen fouten maakt, beetje flauw he? Een ander 'afkraken' om iets wat je zelf doet.

Ik schrijf geen blog en ik kraak niemand af , andere bokkers zeggen het hier

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:57

Littera schreef:
Ik vind het wel grappig, maar ik vind het jammer dat je blog blijkbaar niet wordt nagelezen voordat hij wordt geplaatst. Misschien is dat een tip voor de reactie van Bokt, want in de eerdere blogs zag ik ook al zulke foutjes. In de tweede zin bijvoorbeeld zie ik al een fout:

"Er gaat een vrouw op een paard zitten, ze doet een paar pasjes, het paard steek zijn tong uit en ze rijdt de bak weer uit met een applausje."

Dan is er een probleem met de leestekens, zoals hier:
"Goed, de vraag die iedereen onbewust stelt, wie gaat de schuld op zich nemen voor het debacle van Adelinde?"
De dikgedrukte komma moet een dubbele punt zijn in het Nederlands, een komma voor een vraag wordt gebruikt in het Engels.

Ook vind ik sommige zinnen niet lekker lopen, bijvoorbeeld deze:

"Als ik op de Olympische Spelen zou staan zou ik ook ziek, zwak en misselijk aan de start gaan staan."
Die twee keer "zou staan" vind ik niet lekker lezen. Geen fout natuurlijk, maar het haalt wel wat vlotheid uit je tekst.

Inhoudelijke fout:
"Goed, blijft ‘de mug of spin’ nog over. Dat is natuurlijk de enige echte schuldige, maar dat vinden wij heel moeilijk te accepteren. We weten niet eens wat voor dier het was, een insect."
Een spin heeft acht poten en valt daarom niet onder de insecten, dus zouden je laatste woorden eigenlijk "een insect of spin" moeten zijn.

Zelf heb ik overigens geen achtergrond in de Nederlandse taal (ik weet meer van ons rechtssysteem), maar ik vind het zo jammer voor jou als schrijver van de blog dat hier niet de best mogelijke tekst staat. Je hebt op Bokt een enorm leespubliek en het is zonde dat dat publiek niet ziet wat je écht kunt, want ik vind je humor erg leuk. De taaldingetjes leiden me daar alleen nogal van af, en dat is zo makkelijk op te lossen door iemand je blogs te laten nalezen voordat je ze plaatst!

Hopelijk vond je mijn commentaar niet vervelend en kan je er iets mee voor je komende blog. :)

En tegen haar zeg je t niet dat er reactie staat ipv redactie. Vind je erg kinderachtig over komen , sorry. Waarom om elke negatieve reactie lopen huilen , volgens mij is het aan geenpaardhaar om daar commentaar op te geven

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:02

Ben het eens met Littera. Ik vind het een leuke blog, lekker actueel, maar de foutjes zijn zonde.
Ik houd wel van een flinke dosis ironie en ik vind dat TS zeker talent heeft. Er moet alleen nog wat aan worden geschaafd hier en daar.

TS is trouwens nog wel een klein stukje actualiteit vergeten.
Het komt natuurlijk allemaal door de ver$#%@#e rollkur. Waar Adelinde nu voor wordt aangeklaagd. :D :D
Laatst bijgewerkt door Babootje op 15-08-16 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:03

Leuk blog hoor, inderdaad wat foutjes, dus de volgende keer nog een keertje extra nalezen, maar het leest (voor mij) wel lekker!

En inderdaad zielige Parzival! :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:03

AfricanLady schreef:
Grappig dat bij elke blogg van hem steeds dezelfde mensen blijven zeiken over dezelfde punten.
Lees en open het dan niet want je kan namelijk zien wie het heeft geschreven

Ik vind ze leuk het is gewoon anders dan een nirmale blogg en dat maakt het leuk naar mijn mening.

a, lees ik amper blogs, zag dit voorbij komen en klikte het aan.
b, reageer ik al niet op blogs
c, dus alleen als ik het wel leuk vond mag ik reageren?

oh wauw, dit is echt een fantastische blog. Ga zo door.

Nu tevreden?

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:04

Wat moeten wij met deze blog? :?
Leuk is het in ieder geval niet en nieuwe informatie geeft het ook niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:09

Easy_Rider schreef:

Nee goh dat is ook helemaal niet de bedoeling :)*
Als je met die instelling de blog gaat lezen kan ik me er iets bij voorstellen dat het je teleurstelt _O- :')

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:13

saskiakefie schreef:
Easy_Rider schreef:

Nee goh dat is ook helemaal niet de bedoeling :)*
Als je met die instelling de blog gaat lezen kan ik me er iets bij voorstellen dat het je teleurstelt _O- :')

Maar waarom staat het dan op bij de voorpagina nieuws?
Voor mij heeft dit geen enkele nieuwswaarde en ik had het wanneer het ergens anders stond ook zeker niet gelezen.

Littera

Kabayo schreef:
Littera schreef:
Ik vind het wel grappig, maar ik vind het jammer dat je blog blijkbaar niet wordt nagelezen voordat hij wordt geplaatst. Misschien is dat een tip voor de reactie van Bokt, want in de eerdere blogs zag ik ook al zulke foutjes. In de tweede zin bijvoorbeeld zie ik al een fout:

"Er gaat een vrouw op een paard zitten, ze doet een paar pasjes, het paard steek zijn tong uit en ze rijdt de bak weer uit met een applausje."

Dan is er een probleem met de leestekens, zoals hier:
"Goed, de vraag die iedereen onbewust stelt, wie gaat de schuld op zich nemen voor het debacle van Adelinde?"
De dikgedrukte komma moet een dubbele punt zijn in het Nederlands, een komma voor een vraag wordt gebruikt in het Engels.

Ook vind ik sommige zinnen niet lekker lopen, bijvoorbeeld deze:

"Als ik op de Olympische Spelen zou staan zou ik ook ziek, zwak en misselijk aan de start gaan staan."
Die twee keer "zou staan" vind ik niet lekker lezen. Geen fout natuurlijk, maar het haalt wel wat vlotheid uit je tekst.

Inhoudelijke fout:
"Goed, blijft ‘de mug of spin’ nog over. Dat is natuurlijk de enige echte schuldige, maar dat vinden wij heel moeilijk te accepteren. We weten niet eens wat voor dier het was, een insect."
Een spin heeft acht poten en valt daarom niet onder de insecten, dus zouden je laatste woorden eigenlijk "een insect of spin" moeten zijn.

Zelf heb ik overigens geen achtergrond in de Nederlandse taal (ik weet meer van ons rechtssysteem), maar ik vind het zo jammer voor jou als schrijver van de blog dat hier niet de best mogelijke tekst staat. Je hebt op Bokt een enorm leespubliek en het is zonde dat dat publiek niet ziet wat je écht kunt, want ik vind je humor erg leuk. De taaldingetjes leiden me daar alleen nogal van af, en dat is zo makkelijk op te lossen door iemand je blogs te laten nalezen voordat je ze plaatst!

Hopelijk vond je mijn commentaar niet vervelend en kan je er iets mee voor je komende blog. :)

En tegen haar zeg je t niet dat er reactie staat ipv redactie. Vind je erg kinderachtig over komen , sorry. Waarom om elke negatieve reactie lopen huilen , volgens mij is het aan geenpaardhaar om daar commentaar op te geven

Bedankt voor het opmerken, ik had dat foutje zelf helemaal niet gezien!

Ik zeg zelf overigens niet dat mijn spelling heilig is. Ik zeg zelfs dat ik geen achtergrond in de Nederlandse taal heb. Natuurlijk maak ik superveel spelfouten (vandaag had ik trouwens ook nog geschreven in het dressuurtopic dat Arlando op Diederik reed, over inhoudelijke blunders gesproken :') ), maar ik ben niet degene die een blog op de voorpagina van bokt heeft. Als ik wel een blog zou hebben, zou ik hem juist om de reden dat ik veel fouten maak eerst door iemand anders laten lezen, die de fouten eruit kan halen, voordat ik hem online zet. :) Dat is precies het advies dat ik hier geef aan degene die wél een (heel grappige, zoals ik ook benoem in mijn post) blog heeft.

Nogmaals, als het niet de bedoeling is om iemand te helpen om zijn blog nog leuker en beter te maken haal ik mijn reactie weg, maar ik dacht eigenlijk dat het wel geoorloofd was om puntjes van verbetering aan te stippen en advies te geven, juist omdat ik elke blog met plezier lees en hoop dat in de toekomst met nog meer plezier te gaan doen. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Easy_Rider schreef:

Youp van 't Hek schrijft zijn blogs ook over het verleden :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:19

Ik vond je blogs in het begin heel vermakelijk maar ze worden steeds flauwer voor mij. Eigenlijk best jammer.
Voor mij hoeft dit ook niet zo zeer op VN te staan eerlijk gezegd :o

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:29

Ik vind m leuk, heb het met een grote grijns gelezen :')

Inderdaad beetje jammer van de spelfouten, maar dat is nu denk ik wel duidelijk :D