Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Pasha_2011 schreef:Hoe werkt het vandaag met het kwalificeren van de teams + voor het individuele?
Ja dat is ook mijn vraag, waar gaat het precies om?
Bloodymary schreef:Pasha_2011 schreef:Hoe werkt het vandaag met het kwalificeren van de teams + voor het individuele?
Ja dat is ook mijn vraag, waar gaat het precies om?
HorseTimeXL schreef:Oke. Zal voor het springen de startvolgorde dan net zo zijn als bij de dressuur ruiters. Dat hoe later je loot als het ware hoe fijner? Of is dat voor springen weer anders?
Dallista schreef:HorseTimeXL schreef:Oke. Zal voor het springen de startvolgorde dan net zo zijn als bij de dressuur ruiters. Dat hoe later je loot als het ware hoe fijner? Of is dat voor springen weer anders?
Zekers, want hoe later, des te meer kans heb je gehad om te kijken hoe je tegenstanders het parcours hebben afgelegd. m.a.w. bij welke sprong je misschien net een galoppas meer of minder moet nemen om er goed overheen te komen, of waar je misschien een kleinere draai (lees: tijdwinst!) kan maken voor de volgende hindernis.
En bij een evt. barrage is het natuurlijk helemaal geweldig, want dan moet men afwegen of ze op safe rijden, dus langzaam maar hopelijk foutloos, of snel en riskeren fouten te maken. En als je dan als laatste start, en de rest voor je heeft allemaal al een fout gemaakt, kan je het rustig aandoen.
(Niet dat het 100 % zekerheid biedt dat het dan wel goed gaat, helaas mooi voorbeeld was Gerco Schroeder laatst bij de GP van Aken, startte als laatste, ging op safe, rustig, had titel bijna in zijn zak, hoefde alleen nog foutoos te blijven... en toch een balk eraf. En dan kan je dus in 1 klap heel ver zakken, want dan heb je een fout *en* heb je langzaa gereden).
Ik dwaal af, hahaha.
NinaCharlie schreef:Sorry als ik er overheen lees, maar waar kan ik meekijken? Ik zie geen stream staan op nos.nl