Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:47

Volgens Horses gooide Parcival tijdens de vet check ook al de tong uit de mond!

Dit afscheid gun je natuurlijk niemand of het nu wel of geen goede keuze was om te starten laat ik in het midden (Geloof niet zo in een insectenebeet)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:48

Marjoow schreef:
Waar is de reserve als je hem nodig hebt? Dan had parzival niet hoeven starten. Snap heel goed dat Adelinde het wilde proberen voor het team.

Precies dit.
Ik vond echt dat ze een andere reserve hadden moeten kiezen toen ze niet mee wilde naar Rio. 8)7
Want hier heb je niks aan, dat merken we nu.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:49

dresjoepie schreef:

Dit afscheid gun je natuurlijk niemand of het nu wel of geen goede keuze was om te starten laat ik in het midden (Geloof niet zo in een insectenebeet)

Inderdaad, anders hadden we het toch wel eerder gehoord?
Klinkt alsof er snel wat bedacht moest worden. :=

Queen123

Ik vind het ontzettend sneu voor Adelinde, en natuurlijk ook voor Parzival. Na alle fantastische prestaties alle afgelopen jaren, en de pech die ze eerder ook al hadden gehad op grote wedstrijden, had ik hen een mooie wedstrijdafsluiting in Rio gegund. Ik vind het een topprestatie, met een 19-jarig paard je toch kwalificeren voor de OS, nadat veel mensen al hadden uitgesproken er niet meer in te geloven. Ze hadden het toch maar even geflikt, om in het Nederlandse team te komen.

Ik ga niet oordelen over het wel/niet eerlijk om Parzival te starten. Ik was er niet bij. In Rio zijn mensen die veel meer verstand hebben van paarden dan ik, en die Parzival zelf ook beter kennen. Als één van de beste dierenartsen van Nederland, en degene die Parzival het beste kent (Adelinde), dit besluit hebben genomen.. Ik ga er verder niet over oordelen.

Ook al zag ik aan het begin van de proef ook al dat het niet goed was, hoe het ging deze proef. Geen fijne aanleuning, en ook niet erg lekker in de appuyementen. Ik vind het vooral heel erg jammer voor deze combinatie. Ze hadden zo'n afscheid echt niet verdiend... -O-

Drico

mariekerocky schreef:
danie111 schreef:
Hoe gaat het nu verder? We hebben toch een reserve dressuurruiter (Madeleine Witte-Vrees) valt die nu in of gaan ze nu door met de 3 mannen?

Ik vind dat ze nooit had mogen starten met hem hij was duidelijk niet fit, erg jammer..

De reserveruiter is niet mee gegaan naar Rio dus dat wordt lastig, ze had volgens mij sowieso niet mogen starten omdat Adelinde al gestart is. Maar nu moet team NL inderdaad door met 3 mannen en is Adelinde het wegsteep resultaat.

Alleen als de reserveruiter wel mee was hadden ze Parzival kunnen terug trekken en had Madeleine kunnen starten

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:50

Volgens mij is het zo dat je aan de landenwedstrijd als land mee mag doen als je 4 combinaties hebt, uiteindelijk wordt het slechtste resultaat weggestreept. Maar als land moet je met 4 ruiters aan de start komen.. Als Adelinde NIET de ring in was gereden en zich voor de wedstrijd al had afgemeld, dan had heel Nederland UIT de landenwedstrijd gelegen. Ze zijn dus voor het team naar binnen gereden. Door even naar binnen te rijden en daarna af te groeten blijft Nederland nu wel in de wedstrijd.

Dus roepen dat ze niet had moeten starten vind ik wel heel makkelijk...

Correct me if im wrong....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:51

jasmijn78 schreef:
Volgens mij is het zo dat je aan de landenwedstrijd als land mee mag doen als je 4 combinaties hebt, uiteindelijk wordt het slechtste resultaat weggestreept. Maar als land moet je met 4 ruiters aan de start komen.. Als Adelinde NIET de ring in was gereden en zich voor de wedstrijd al had afgemeld, dan had heel Nederland UIT de landenwedstrijd gelegen. Ze zijn dus voor het team naar binnen gereden. Door even naar binnen te rijden en daarna af te groeten blijft Nederland nu wel in de wedstrijd.

Volgens mij zijn er wel vaker landen geweest die 3 combinaties aan de start hadden hoor... en ook meededen aan de landenwedstrijd

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:51

Jellybeans schreef:
Marjoow schreef:
Waar is de reserve als je hem nodig hebt? Dan had parzival niet hoeven starten. Snap heel goed dat Adelinde het wilde proberen voor het team.

Precies dit.
Ik vond echt dat ze een andere reserve hadden moeten kiezen toen ze niet mee wilde naar Rio. 8)7
Want hier heb je niks aan, dat merken we nu.

Idd proberen voor t team. Maar als 1 van de reserves de ballen had gehad om mee te gaan had hij of zij meegedaan en hadden ze het risico niet genomen. Ik zou zeggen. Laat ze de volgende keer ook lekker thuis. Dan maar een jonge ruiter een kans geven.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:53

Het is heel jammer dat het zo gelopen is. Maar vind het wel raar dat alles maar gedeeld wordt op internet, maar iets vervelends niet. En er is altijd wel een goede verklaring achteraf.
wist niet dat een paard zijn tong over het bit gooit omdat hij zich niet fit voelt. Dacht dat dat rijtechnisch was of vanwege veel spanning.
Zijn ook altijd de toppaarden die naast de klep stappen en niet kunnen starten...
Ik had het mooier gevonden om een jonge combinatie ervaring op te laten doen in Rio.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:54

In het HK live topic, vraagt men zich af hoe Parzival door de veterinaire keuring heeft kunnen komen als hij ziek was, maar volgens mij was de keuring eerder en is hij daarna pas ziek geworden door de beet. Dus dan was het aan Adelinde om te besluiten om wel of niet te starten.

Kan me voorstellen dat je dan op de OS, en zonder aanwezige reserve, het toch wel probeert, als het maar even redelijk met het paard lijkt te gaan en dan inderdaad snel stoppen als het toch blijkt tegen te vallen.

Hoe dan ook: erg triest en ik kan alleen maar hopen dat er geen andere paarden slachtoffer worden van het Braziliaanse insecten-leger _-:(

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:54

Jammer!
Sneu dat de spelen nu afgelopen zijn voor hen.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:55

jasmijn78 schreef:

Nee, een team moet uit minimaal 3 combinaties bestaan. Heeft een team 3 combinaties, dan is er geen streepresultaat, en tellen alle scores dus mee voor het eindtotaal. Een team met 4 combinaties is alleen fijner omdat je dan dus wel een wegstreepresultaat hebt, en een mindere score van 1 ruiter dus niet direct veel uitmaakt.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:00

Kamy schreef:
Bij de close up met de sporenplekken, de open mond en de tong er al half uit had ik een deja vu met de docu over Totilas. Bah....

Dat had ik ook. Waarom starten met een paard die niet fit is.

Of is er eindelijk eens strenger gecontroleerd op het aansnoeren van de neusriem? Tong uit de mond is vaak een uiting van pijn en ongemak. Maar las id ook op horses dat hij tijdens de vet check al met zijn tong uit zijn mond liep. Id een dejavu met Totilas die kreupel zijn proef liep.
Laatst bijgewerkt door damian23 op 10-08-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:00

Kamy schreef:
Sorry ik kan niet zo goed tegen "ik had hem een ander afscheid gegund". Het zal Parzival een biet wezen of hij dat met goud of zo heeft. Nu is hij in ieder geval van de druk en stress af ;-). Heb het nooit een fijne ruiter gevonden.
Bij de close up met de sporenplekken, de open mond en de tong er al half uit had ik een deja vu met de docu over Totilas. Bah....

Hehe, die sporenplekken had ik dus toch goed gezien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:01

-O- -O- balen balen balen -O- -O-

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:02

Queen123 schreef:
Nee, een team moet uit minimaal 3 combinaties bestaan. Heeft een team 3 combinaties, dan is er geen streepresultaat, en tellen alle scores dus mee voor het eindtotaal. Een team met 4 combinaties is alleen fijner omdat je dan dus wel een wegstreepresultaat hebt, en een mindere score van 1 ruiter dus niet direct veel uitmaakt.

Oh oke... Nou evengoed balen... zo jammer...

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:10

https://inside.fei.org/sites/default/fi ... _clean.pdf
Substitutions
Following receipt of definite entries, substitution of Horse(s) and Athlete(s) from the Nominated list, may be made with the agreement of the OC. The OC must print in the Schedule the latest date for substitution of Horse(s) and Athlete(s), which may never be later than two (2) hours before the Horse inspection.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij had de reserve sowieso niet meer ingezet mogen worden (na de veterinaire keuring van afgelopen maandag). Die discussie zou dan niet meer zinvol zijn. Maar nogmaals, corrigeer me als ik het fout heb.

Gewoon zwaar zwaar klote.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:14

Jellybeans schreef:
dresjoepie schreef:

Inderdaad, anders hadden we het toch wel eerder gehoord?
Klinkt alsof er snel wat bedacht moest worden. :=

Ja want paarden die insectenbeten oplopen is bijzonder zeldzaam. En de insecten in Rio kunnen onmogelijk iets met zich meedragen dat mogelijk ziek maakt...
Ja, ik snap jullie bedenkingen wel...........

Ik hoop voor Parzival dat het geen naar staartje krijgt als hij 40° koorts heeft gekregen na de beet. :(:)
IMO had ze bij het losrijden al moeten voelen dat ie niet goed was. Je maakt me niet wijs dat ie bij het losrijden helemaal super is en dan tijdens de proef ineens toch niet... Je kent je paard toch, dat voel je toch. Desalnietemin kuddo's dat ze tenminste afgegroet heeft ipv de proef af te maken 'dan maar voor minder punten' zoals een bokker in het andere topic oppert. De beslissing om toch maar voor het welzijn van het paard te kiezen komt liefst "voor" dit scenario maar als dat niet gebeurt dan nog altijd beter laat dan nooit.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:17

Ontzettend zonde en wat een pech! Wbt de hoge koorts na een allergische reactie vind ik een vrij logische reactie vh lichaam. Meestal krijg je met een dergelijke reactie een koortspiek. Tel daar de hitte van Rio erbij op en je hebt zo hoge koorts te pakken. De oorzaak vd koorts is gewoon ook van belang.

Anyway ik twijfel geen moment dat daar weloverwogen keuzes zijngemaakt door het hele team inclusief vet. Het toont van alle respect naar het dier om meteen af te groeten zodra Adelinde het voelde dat het niet verantwoord was. Wie zij wij daar aan te twijfelen. Wij kennen het paard en het advies niet.

Zuur ongelooflijk zuur vooral voor dit top team

manubres

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:25

Wie was reserveruiter en waarom is die niet mee? Kies je toch een andere reserveruiter die wel mee wil?

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:27

Lizzyy schreef:
"Opgegeven" vind ik wel een hele rare woordkeuze :=

In haar interview noemde het zelf wel zo.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:29

Salsa schreef:
Tel daar de hitte van Rio erbij op en je hebt zo hoge koorts te pakken.

Rio is niet altijd warm ;) Het is daar max 22-24 graden
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 10-08-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:31

Afbeelding
De reactie van "de reserve".

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:32

Sportief......

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:33

cobiie schreef:
[ [url=m/OQKjSY.png]Afbeelding[/url] ]
De reactie van "de reserve".

Belachelijk! Getuigd van weinig respect! Dan had ze mee moeten gaan naar Rio.